מסעדת הידוענים נובו אומרת לסועדים: אל תאכלו את דג הטונה שלנו הנמצא בסיכון

רשת המסעדות היפנית נובו (NOBU), הפופולרית בקרב ידוענים כמו בראד פיט וקייט מוס, הוסיפה אזהרה לתפריט במסעדותיה בלונדון, בה היא אומרת ללקוחות כי דג הטונה המתומחר ב- 32 ליש"ט הנו "מאותגר סביבתית", והיא מוסיפה: "אנא בקשו מהמלצר שלכם חלופה"

רשת המסעדות היפנית נובו (NOBU), הפופולרית בקרב ידוענים כמו בראד פיט וקייט מוס, הוסיפה אזהרה לתפריט במסעדותיה בלונדון, בה היא אומרת ללקוחות כי דג הטונה המתומחר ב- 32 ליש"ט הנו "מאותגר סביבתית", והיא מוסיפה: "אנא בקשו מהמלצר שלכם חלופה".

צעד משונה זה בא בעקבות קמפיין הנמשך חמש שנים נגד סירובה של נובו להפסיק למכור את דג הטונה כחול הסנפיר (Bluefin), אשר נמצא על סף הכחדה. מרבית המסעדנים נמנעים להגיש את הדג עקב סכנה זאת.

חקירה חשאית של ארגון גרינפיס בשנה שעברה מצאה כי המלצרים ב נובו טוענים כי הטונה שלהם אינה בלופין, אך מבחני DNA הוכיחו כי המנות שהוגשו אכן באו מהטונה האטלנטית הנמצאת בסיכון.
דג זה חי בין 15 ל- 30 שנה, וחביב במיוחד על מכיני סושי ביפן, שם יכול להגיע מחיר דג אחד ל- 100,000 דולר

שתי מסעדות נובו בלונדון ברובע מייפר – ברחוב ברקלי ובאולד פארק ליין מגישות מגוון מנות בלופין, כולל ארוחות סושי וסשימי תמורת 32.50 ליש"ט, טוטו טרטר עם קוויאר ב- 17.50 ליש"ט, וטורו מאודה עם יוזו מיסו וסלסלה ג'לפאנו שעולה 19.50 ליש"ט.
מסעדנים אומרים כי הבלופין הנו אחד משלושת הדגים הנמכרים ביותר בנובו, והוצאתו מהתפריט עלולה לפגוע ברווחי הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר