מסעדת הצדף – תפריט מתלהב עם סימני קריאה!

התפריט מלא התלהבות לשונית הבאה לביטוי בכך שאחרי שמה של כל מנה מופיע לו בעוז סימן קריאה – נוסח "דבר כזה לא אכלתם!". לא שהאוכל לא טעים, אך איך אפשר להתלהב מהכל בחיים?

בביקור שני במסעדת הצדף בשדרת משה דיין המובילה לחוף ראשון, נוכחנו כי המקום מושך קהל מגוון, שוחר מאכלי ים למיניהם.
אולם המסעדה מרווח ונעים, והתפריט מגוון ביותר לכל מי שאוהב דגים ופירות ים; וגם למי שמעדיפים בשרים. ואם ציינתי את התפריט, הרי הוא מלא התלהבות לשונית הבאה לביטוי בכך שאחרי שמה של כל מנה מופיע לו בעוז סימן קריאה – נוסח "דבר כזה לא אכלתם!". לא שהאוכל לא טעים, אך איך אפשר להתלהב מהכל בחיים? ובמידה שווה?! – הנה , הקדשנו סימן קריאה ל"הצדף".

בעל המסעדה הוא דוד אביטל, שבמשך יותר מ- 20 שנה הפעיל את מסעדת שער 1 בניין מרכזים
בתל-אביב, וחגית בתו היא מנהלת הצדף. שניהם לא היו בעת ביקורנו, אך הילה המלצרית החיילת המשוחררת הטרייה, שלטה בעניינים היטב.

אל השולחן הגיעו סלסלת לחמניות ביתיות טריות ומצעד הסלטים המהווים חלק מהמנה העיקרית: חצילים פיקנטיים, סלק, גמבה חמוצה, סלט ביצים, איקרה, מטיאס, כרוב לבן, גזר פיקנטי, חצילים, ציזיקי, זיתים, דג כבוש, סלסה, טחינה, שום אפוי, בטטה.
רוצים עוד סלטים? אין בעיה, מתדלקים לכם את הסלטים חופשי, ברוח תחנת הדלק השכנה.

למנות ראשונות בחרנו במוסקה חצילים ודגים (בורי) על מצע רוטב עגבניות (38 ₪), ובפילפל שושקה ממולא בפירות ים ודגים על מצע חמאת עגבניות (40 ₪).
פילפל השושקה היה טעים, אך הירק דומיננטי ומשתלט על טעם פירות הים, ואילו מוסקת הדגים המשובחת, שהנה תולדה של 20 שנות מוסקת בשר במסעדה שער 1, טעימה מאוד והדג משתלב היטב עם החציל.

המנות העיקריות שלנו היו פורל אפוי בלימון כבוש, עריסה ועגבניות (78 ₪) – הדג טעים והרוטב מלהיב; ומעורב פירות ים שכלל שרימפס, קלמרי וראשי קלמרי מטוגנים (74 ₪) – הכל מטוגן, אך לא שמן. רוטב שום לימון שהגיע עם המנה היה טעים מאוד, ורוטב המיונז סטנדרטי.
את המנות העיקריות מלווה צלוחית תפוחי אדמה צלויים.

הסתפקנו בקינוח אחד: תאנים חמות עם קרמל, וגלידת תמרים, וברנדי, וקדאיף (32 ₪) – יותר מדי למנה אחת, בה השקיע השף הרבה סימני קריאה..

מהכתבה הקודמת שלנו על מסעדת הצדף שלפנו את הפרטים הבאים, הנכונים תמיד: דוד אביטל, הבעלים והשף של הצדף, עוסק כל השנים מילדותו באוכל. בבניין מרכזים הייתה לו במשך 20 שנה מסעדת שער 1 שהתחילה כמסעדת עובדים לארוחות צהריים ברמה, ובשנים האחרונות לפעילותה הפכה למסעדת דגים כשרה, שהגישה בצהרים גם בשר.
דוד רצה תמיד להקים מסעדה גדולה ומיוחדת של פירות ים, כי לדבריו הכשרות מגבילה ומקשה להתקדם, והוא רצה מקום גדול שיוכל לבטא בו את יכולותיו.
הקהל של הצדף מגוון מאוד: מחפשי גורמה, אוכלי אוכל פשוט, אוהבי ארוחות מלאות עם יין, קהל רוסי טוב שמבין ויודע לאכול.
ומה דוד עצמו אוהב לאכול? כמו מסעדנים רבים איתם נפגשנו: אוכל מבושל פשוט במסעדת פועלים…



מסעדת הצדף
דרך משה דיין (הכביש המוביל לחוף ראשון), פינת רח' יוסף ספיר
ראשון לציון
טל. 03-9627111







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר