מסעדת שפים בבית בגליל: שווה לנסוע רחוק

המשימה של יצירת מסעדה כשרה ברמה הגבוהה ביותר בגליל, הוטלה על שני השפים רועי סופר ודרור דב מרקו. האתגר: למנף הכי גבוה את התפריט, ביצירתיות אומנותית נועזת, ובלי התייחסות לכשרות כאל מגבלה

כמה שעות אתם מוכנים לנסוע עבור ארוחת שף? בחו"ל תסכימו, מן הסתם, לנהוג קילומטרים רבים כדי להגיע אל מסעדת שף עטורת כוכבים או לפחות מזלגות, כשבסוף הארוחה תוכלו גם ללון במלון הקטן במקום.
בארץ, אם אתם תושבי המרכז, בדרך כלל לא תצפינו יותר מאשר עד הרצליה, ותדרימו, במקרה הטוב, עד אידי באשדוד.

כך, עם הרהורים פילוסופיים קלים, נכנסנו למכונית בדרכנו לחצור הגלילית, אחרי שקראנו על מטבח השפים הכשר של בית בגליל עליו חתומים רועי סופר (פנגיאה, גבריאל) ודרור דב מרקו, ושריינו מקום לארוחה זוגית ביום חמישי בערב: מתי היינו כאן בעצם? בטיול השנתי בתיכון? או אולי בדרך למחנה העבודה של הצופים בקיבוץ מחניים בסוף כיתה ט'? האם כדאי לנסוע עד "בית בגליל"?
התשובה, כדי להרגיע אתכם, היא כדאי גם כדאי.

אחרי שתחצו את שלוש כיכרות רחובה הראשי (הנקי במפתיע) של העיירה הגלילית, תגיעו אל פנינה הררית מבודדת זאת – מלון בוטיק ובו 26 חדרים, שהוקם ביער ביריה מעל חצור הגלילית לפני שש שנים ע"י בני זוג מהרצליה, שהגיעו עם חזון ליצור מקום אקסקלוסיבי, ללא פרסום מפה לאוזן, בנוסח אמריקאי-אירופאי בלעדי.

לפני שנתיים עברה הבעלות על בית בגליל לידי ריצ'רד כהן, ישראלי לשעבר מארה"ב. נעשו מעט שינויים במקום, אך ניתן יותר דגש לחשיפה ושיווק, תוך הבנה כי הנושא הקולינרי יכול להפוך למוקד אטרקטיביות להבאת אורחים.
לכן ממקד המלון את תשומת הלב במימוש חזון של יצירת מטבח גלילי כשר ברמה הגבוהה ביותר, שמתבסס על חומרי הגלם המקומיים והטובים ביותר בטכניקות עדכניות והרפתקניות, ומתוך מטרה שאפתנית ליצור מסעדה כשרה ברמה הגבוהה ביותר בגליל.

המשימה הוטלה על שני השפים רועי סופר (פנגיאה, גבריאל) ודרור דב מרקו. האתגר: למנף הכי גבוה את התפריט, ביצירתיות אומנותית נועזת, ובלי התייחסות לכשרות כאל מגבלה.
המנות נוצרו מתוך מחשבה, הקפדה רבה, והרצון לשלב בין המטבח והחוויה הגלילית, והיום מקבלים בבית בגליל גם אורחים המגיעים לארוחות בלבד, ומקיימים בו אירועים שונים.

ממנהלת הקבלה אנחנו שומעים על הרבה מאוד אורחים חוזרים, בעיקר ישראלים, אך גם תיירים – כולל קבוצות מארה"ב, אנגליה, וצרפתים. בסוף השבוע בית בגליל מלא בדרך כלל, אך גם באמצע השבוע יש כמות נאה של אורחים, ובחורף, אולי למרבית ההפתעה, אין ירידה במספרם. "החורף כאן מקסים", היא אומרת לנו, ולא נותר לנו אלא לקבל זאת בעיצומו של הקיץ הלוהט.

החדר בו השתכנו, דירה בעצם, כלל חדר שינה, סלון עם מטבחון, ומרפסת ענקית, כשהנוף המקסים מתפרץ מכל עבר.
מאחר שהקדמנו, וארוחת הערב הייתה עדיין במרחק מספר שעות, בחרנו ליהנות מטיפולים בספא: מסג' שוודי – עיסוי קלאסי בשמן להמרצת מחזור הדם ושחרור לחצים ומתחים (280 ₪ – 45 דקות, 330 ₪ – 60 דקות); וגולת הכותרת בספא של בית בגליל: מסג' הינדי-טיבטי – עיסוי הודי עדין בשילוב אבנים חמות, קערות הילינג טיבטיות, פעמונים וגונגים – חווייה המשלבת רוחניות עם הפיזי במסע אל עולם השקט והשלווה – 75 דקות מומלצות תמורת 360 ₪.

זהו, מוכנים לארוחת הערב במסעדת במלון, בה תוכלו לבחור האם לאכול בתוך מבנה המסעדה או במרפסת הרומנטית.
התפריט כלל למנות ראשונות: טרטר דג בס – עם קוביות זעירות של תפוחים ובוטנים וחומץ תפוחים; טאטקי ורד הצלע – צרוב בחלקו החיצוני, סלט שעועית ושומשום ויניגרט חרדל; טארטאטן של עגבניות אורגניות, סורבה בזיליקום, טפנד גלילי ושמן לימון מקומי; או סלט אננס קולורבי – כוסברה, בצל ירוק, פלפל צ'ילי וקשיו בוינגרט לימון.

מבחר המנות העיקריות: נתח סינטה, מחית שורשים ברוטב ציר בקר וערמונים; רביולי טלה פתוח – דפי פסטה טריים, קרם חצילים ושאלוט, ציר טלה ותבלינים מתוקים; פרגית צלויה במילוי אורז ופירות יבשים ברוטב סילאן וצ'ילי; או פילה לברק במילוי עגבניות קונפי לוביה צרובה, זיתים וטחינה גולמית.

קינוחים: סורבה; טארט אגסים חם וגלידת וניל; זביון וניל מוקצף עם טרפילס שוקולד חמים ואגסים; או אצבעות שוקולד וקראנץ' אורז תפוח, גלידת קפה וקולי דובדבן.

עוד אנחנו מתלבטים, ולשולחן הגיע לחם טרי עם ממרח עגבניות יבשות ופסטו ביתיים, ולכוסות נמזג יין קברנה סוביניון כרמל כרם קאיומי משובח – יין גלילי למסעדה גלילית.

הטארטאטן של עגבניות אורגניות, סורבה בזיליקום, טפנד גלילי ושמן לימון מקומי, התברר כמנה מפתיעה, בעיצוב ובטעם: עגבניות חמות ועליהן סורבה ליים קר, ובצד טפנד זיתים. מנה יצירתית, עשירת טעמים – מושלמת. אכן מנת שף.
טרטר דג הבס הגיע עם רצועות קטנות של תפוחי עץ ובוטנים – הדג היה סתמי והמרכיבים פחות התחברו יחד. מבחינתנו משהו כאן דרש שיפור, ומכל מקום, אם היינו נהנים הרי מדובר במנה קטנה מדי.

בין המנות קיבלנו גספצ'ו עגבניות בכוס וודקה, והנה מגיעות המנות העיקריות
פרגית צלויה במילוי אורז ופירות יבשים ברוטב סילאן וצ'ילי – מנה מצוינת ועדינה. העוף חתוך כך שיהיה נוח לאכול, שומר על רכות ועם זאת קריספי למעלה. עם זאת, המתיקות של מילוי העוף מודגשת עוד יותר עם מלבן הדלעת המוגש ליד העוף, ונוצר מכלול המשאיר טעם קצת מתוק מדי בפה.
פילה הלברק במילוי עגבניות קונפי לוביה צרובה, זיתים וטחינה גולמית היה עשוי בדיוק במידה הנכונה וזכה למחמאות, וכך גם השעועית הירוקה העשויה אל דנטה, ורוטב הטחינה ליד הדג.

בשארית כוחותינו, וכאן בהחלט יש יתרון כי אחרי האוכל אפשר לזחול למיטה תוך מספר צעדים, הגענו לקינוחים: מהמיוחדים של הערב בחרנו בעוגיות שקדים עם קרם פטיסייר ותאנים מקורמלות – מומלץ, וסורבה ליצ'י ומנגו בהחלט ענה למטרה של רגיעה מסוימת אחרי ארוחה איכותית.

אם תתארחו במלון ולא תסתפקו בארוחת ערב בלבד, תיהנו מאוד מארוחת הבוקר – גם מגוונת וגם אנינת טעם מול מרבית ארוחות הבוקר במסעדות או הבראנצ'ים בבתי קפה ומסעדות.
על יד הבריכה הנעימה בין העצים והג'אקוזי החיצוני, בדקו אם נותרו תאנים על העץ הגדול – קטנות ומתוקות. לא בטוח שהשארנו, אבל אם כן זה יהיה בונוס קטן לאוכל גדול.


בית בגליל
חצור הגלילית יער ביריה
טל. 04-6808200
פרטים ומחירים באתר www.bayit-bagalil.co.il
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר