מסתורי היין: יין רב ממדי עם ברקוד דו ממדי

הרעש החדש בקרב כתבי היין: חבילה מסתורית שמגיעה עם שליח – קופסה שחורה ללא סחמני זיהוי, ובתוכה בקבוק יין שבמקום תווית יש לו מדבקת ברקוד דו ממדי (QR)

יחסי הציבור ליין עולים מדרגה בזמן האחרון. תחילה התקיימה טעימה וירטואלית (של יין פיזי, אל דאגה) דרך האינטרנט של שירז חדש מבית טפרברג, ועכשיו הרעש החדש בקרב כתבי היין: חבילה מסתורית שמגיעה עם שליח – קופסה שחורה ללא סחמני זיהוי, ובתוכה בקבוק יין שבמקום תווית יש לו מדבקת ברקוד דו ממדי (QR).

הקלקה מול התווית בסמארטפון מצויד באפליקציית קריאה כמו זו של ScanLife, מובילה לאתר היין הסודי, המשתייך לסדרה חדשה של יקב עלום שם בשלב זה, שתחשף רק ב- 24.12.11, מה שנקרא "חנוכה (של היין) בחנוכה (החג)".

אתר המסתורין מוביל אל דף פייסבוק מסתורי לא פחות, שכבר יש לו יותר מ- 1000 לייקים, וגם בו בשלב זה אין הרבה מידע.

אז מאיזה יקב היין? מי היינן? למה הסודיות? כי מתביישים? או גאים? ומאיזה זנים הוא עשוי? והיכן גדלו הענבים? וכמה הוא יעלה?
הרושם שלי הוא שיש כאן יקב, יינן ויחצ"ן, שרוצים ללמד לקח את החבורה הנכבדה של כתבי היין, משום שלפי דעתם, כתבים אלה מוטים ע"י דעות קדומות וסטיגמות – לטובת יקבים מסוימים ולרעת אחרים.
ימים יגידו אם צדקתי, ולפי מעטה הסודיות האופף את ארצנו, הסוד יודלף בוויקיליקס או במקור אחר הרבה לפני ערב חג המולד – 24 בדצמבר.

וחוות הדעת של טועמות אכול ושאטו, שלגמו מהיין בהנאה רבה לצד גבינות גאודה שהגיעו מאמסטרדם, על מרפסת שטופת שמש:
הריח הוגדר כ"מתפשט בכל החלל, והיין כל כך טעים לי. בסוף הוא קצת עוקצני", אמרה נ., ואילו ד. אמרה: "יין קליל, נעים לשתייה, מתפתח ככל ששוהה בכוס ואז מקבל עומק וריח טוב של שוקולד".
אז נחכה להסרת המסתורין מיין הברקוד הדו ממדי הראשון בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר