מעבדת מילודע פיתחה בדיקה לאיתור מזון מהונדס גנטית

הבדיקה תאפשר להעניק למזון סימון Non GMO שפירושו "לא עבר שינוי גנטי", לצורך ייצוא המוצרים לאירופה

במעבדות מילודע מקבוצת מילואות מפעילים בדיקה חדשה מבוססת DNA לאבחון איכות מוצרי מזון.
הבדיקה תאפשר להעניק למזון סימון Non GMO שפירושו "לא עבר שינוי גנטי", לצורך ייצוא המוצרים לאירופה.
הבדיקה, שבפיתוחה השקיעה המעבדה כ-60,000 $, מבוססת על זיהוי מקטע DNA של צמחים שעברו הנדסה גנטית ואינם נמצאים בצמחים טבעיים.

בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום הביו-טכנולוגיה, גדלה בעולם ובעיקר באירופה, הדרישה למוצרים שלא עברו הנדסה גנטית. לשאלה האם מזון מהונדס גנטית מזיק או מועיל אין תשובה חד-משמעית. היתרונות הברורים למזון מהונדס גנטית כוללים השגת עמידות גבוהה של צמחים כנגד מזיקים, והשגה של יבול רב במחיר לא גבוה, אפשרות להעלאת רמת רכיבי תזונה במזון וערכו התזונתי, וגיוון או שיפור הטעם, המראה והמרקם שלו.

החשש העיקרי ממזון מהונדס גנטית הוא הבלתי נודע – כאשר עדיין לא קיים מספיק ידע לגבי פגיעה עתידית של מזון זה באדם ובסביבה. ידוע כי במקרים מסוימים העברה של גנים לעמידות נגד מזיקים לצמח אחד, גררה העברה של גנים נוספים הגורמים לאלרגיה לצמח אחר. בנוסף ישנה אפשרות לעלייה ברמת רעלנים טבעיים במזונות. אי לכך, כל מזון המגיע לשוק האירופי ומוגדר כמהונדס גנטית חייב לעבור מבחני בטיחות מחמירים.

לדברי רעיה הראל, מנהלת מעבדות "מילודע", בשנים האחרונות ניכרת צמיחה מתמדת בפעילותה של המעבדה בתחום ביקורת האיכות למזון.

"מעבדות מילודע" מקבוצת מפעלי תאגיד "מילואות", הן מעבדות לבקרת איכות, המעניקות מענה לבדיקות מזון, מים, התקנים רפואיים, קוסמטיקה, וטרינריה וחקלאות. צוות המעבדות מונה 45 אנשי מקצוע, המעבדות ממוקמות במתחם מילואות במבואות עכו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר