מצעד ספרי הבישול: סודות מתוקים של קרין גורן בראש

לפני חמש שנים, ב- 4.4.04, עלה האתר אכול ושאטו לאוויר. מאז סקרנו והצגנו כ- 100 ספרי בישול ומתכונים, ויותר מ- 300,000 גולשים נכנסו למדור ספרי הבישול של אכול ושאטו, קראו על הספרים ומחבריהם, ומן הסתם השתכנעו לרכוש את הספרים

לפני חמש שנים, ב- 4.4.04, עלה האתר אכול ושאטו לאוויר. מאז סקרנו והצגנו כ- 100 ספרי בישול ומתכונים, ויותר מ- 300,000 גולשים נכנסו למדור ספרי הבישול של אכול ושאטו, קראו על הספרים ומחבריהם, ומן הסתם השתכנעו לרכוש את הספרים.

בחרנו להציג לכם את ספרי הבישול והמתכונים הפופולריים ביותר בקרב גולשי אכול ושאטו בחמש שנות הפעילות הראשונות שלנו.
במקום הראשון מובילה בגדול קרין גורן, מחברת הספר סודות מתוקים, עם יותר מ- 52,000 כניסות לידיעה על הספר.
זו פשוט תופעה מדהימה: בכל סופשבוע מככבת קרין גורן בתוכניותיה בטלוויזיה; חביבה וקולחת, ומיד לאחר כל תוכנית מתקדם לו במהירות מונה הכניסות לידיעה על הספר באתר.
גם המדורגים במקום השני – ישראל אהרוני (יותר מ- 21,000 כניסות לידיעה על ספרו "בשר טחון), והשלישי – חיים כהן יחד עם ד"ר אלי לנדאו (יותר – 9,400 כניסות), הם אושיות טלוויזיה, אך לקרין גורן אין תחרות בתחום זה.

לפניכם הסקירות על הספרים המובילים, כפי שמופיעות במדור ספרי בישול של אכול ושאטו, יחד עם המיקום במצעד  ומספר הכניסות לכל אחד מהם,
נכון ל- 18.4.09:


מקום ראשון – 52,000 כניסות
סודות מתוקים של קרין גורן
(עלה לאתר ב- 31.5.2008)
סודות מתוקים
קרין גורן
צילומים: דניאל לילה
224 עמודים + DVD מתנה
הוצאה עצמית
מחיר 119 שקל
www.carine.co.il

קרין גורן, מגישת תוכנית הטלוויזיה "המדריך לאפיה" בערוץ 10 ומחברת רבי המכר "שוקולד", "ששת מתוקים" ו"ששת מאפים" יוצאת עם ספר חדש "סודות מתוקים" שמגלה את מה שקונדיטורים משתדלים מאוד להסתיר: טכניקות, טיפים ופטנטים של מקצוענים.
באתר האינטרנט שלה מספרת קרין על הספר: הספר סודות מתוקים הוא חלום שנרקם לפני יותר מ-3 שנים, ובימים אלה הוא מתגשם – זהו הפרויקט הכי גדול, הכי מרגש, הכי אישי (וגם הכי יקר…) שעשיתי אי פעם.
להגשמת החלום חברו אליי הצלם המתוק דניאל לילה, המעצבות קרן אבידן ומירב גנילוין (חברות שלי ובעלות הסטודיו לעיצוב "טרמיקא"), יעל אבן עזרא – קונדיטורית וחברה (שהיתה אחראית על ההגהות בספר וגם נתנה לי הרבה עצות מקצועיות), וכמובן השף הצמוד שלי, רונן גורן, שהפיק את הפרויקט העצום הזה.
במהלך כתיבת הספר היו הרבה מתכונים שממש רציתי "להראות" איך מכינים, והחלטנו לצרף לספר DVD ובו סדנאות מצולמות עם מתכונים מהספר.
עכשיו הבייבי כבר נולד, ובכל פעם שאני נכנסת לחנות ספרים יש לי פרפרים בלב וקצת מתהפכת לי הבטן מרוב התרגשות.
מהנתונים שמתקבלים מחנויות הספרים, מצבו של הספר מצוין. הוא נמצא במקום גבוה בדרוג רבי המכר בחנויות הספרים ונמכר היטב.
בספר מעל 100 מתכונים של עוגות בחושות, עוגיות, עוגות פאי, עוגות גבינה, עוגות שמרים, עוגות מוס, קינוחים, ממתקים וכמובן המון שוקולד. מתחת לכל מתכון מופיע סוד מקצועי שמלווה את המתכון ומסייע עם עצות מקצועיות לאופים.
במיוחד במתכוני אפיה, בהם הדיוק חשוב, בולטים הפרוט וההסבר המפורט של המתכונים, שמסייעים מאוד גם למי שאינו מומחה באפיה להצליח עם המתכון. רוב המתכונים בספר מתפרסמים לראשונה, ביניהם נמצאים חלק מהמתכונים המבוקשים ביותר של התוכנית "המדריך לאפיה".
הספר כולל מתכונים מורכבים כמו "קרמבו מוקה תוצרת בית", "כיפות מוס שוקולד אישיות", "עוגת גבינה ושוקולד לבן עם אוכמניות" ועד מתכונים פשוטים יותר כמו "עוגת לימון לימונית במיוחד" או "מאפינס דבש שילדים אוהבים".

מקום שני – 21,000 כניסות
בשר טחון  – ישראל אהרוני

(עלה לאתר ב- 29.1.2006 )
בשר טחון
מאת ישראל אהרוני
צילומים: נלי שפר
הוצאת כתר
המחיר 98 ש"ח

בשר טחון – מבחר מתכוני בשר טחון מהעולם, הנו ספר מתכונים חדש מאת השף ישראל אהרוני; מהשפים המובילים בארץ, מחלוצי המטבח העילי בישראל, ומהתורמים העיקריים להתפתחות התרבות הקולינארית שלנו. אהרוני הוא בעל טור אוכל זה 15 שנה במוסף "שבעה ימים" של ידיעות אחרונות ומחברם של ספרים רבים בנושאי בישול. הוא כמובן מופיע בתוכניות טלוויזיה רבות ונחשב בר-סמכא בנושאים קולינריים. עתה הוא מפרסם את ספרו ה-17, והמסר המוביל הוא כי בשר טחון הוא הבסיס לאין ספור מתכונים ותבשילים, ומקבל באהבה תיבול, צורות בישול מגוונות ותוספות שונות.
בספר תמצאו כל מה שרציתם לדעת על בשר טחון: איך לבחור, היכן לקנות, כיצד לאחסן ולטפל בו, ובעיקר-איך לבשל ממנו שלל מאכלים.
הספר מחולק לשישה פרקים, שכל אחד מהם מתמקד בהרחבה בטכניקת בישול אחרת: "ממולאים", "כיכרות בשר אפויות","מאפי בצק עם בשר טחון","מאפי ירקות עם בשר טחון ", "קציצות", ופרק מיוחד –"דברים אחרים", ובו מתכונים שאינם משתייכים לאף אחת מהקטגוריות האחרות.
100 המתכונים בספר, חלקם מסורתיים עם נגיעה עדכנית, וחלקם מיוחדים ויצירתיים, כתובים בפשטות, ומלווים בעצות ובטיפים המסייעים בהבנתם. לצדם מופיעים תצלומי המאכלים שצילם הצלם הוותיק נלי שפר, המהווים מקור מידע חשוב להכנת המאכלים.
מתכונים מעניינים שמצאנו בספר כוללים: רול וייטנמי עם בשר טחון ונענע, וסיגרים ממולאים בבשר מתובל – מתכונים הנראים כקרובים למורשת מסעדת ין-יאנג של אהרוני. נסו בעונה הנכונה משמשים טריים ממולאים בשר, או חבושים ממולאים בשר טחון ומבושלים בסילאן חרובים. לחמה עג'ון הוא מאכל תורכי: פיצה/פיתה דקה ועליה בשר טחון (כבש, כמובן), עגבנייה, פטרוזיליה ונענע – טעיםםם.
בספר מוצעים גם כדורי בשר כבש עם דובדבנים חמוצים וחומוס, עוף טחון חריף בנסח תאילנד, וגם מרק כדורי בשר פרסיים, וקניידלאך פרסיים ממולאים בכבד עוף – כל העולם בספר בשר טחון אחד.
אמנם בספר לא תמצאו פרק קינוחים, אבל כאמור, תמצאו הרבה פירות טריים ומיובשים בתוך המתכונים. הנה עוד אחד: אורז עם פירות יבשים ובשר טחון.

מקום שלישי – 9,400 כניסות
חיים כהן ואלי לנדאו מבשלים
(עלה לאתר ב- 30.6.2006)
חיים כהן ואלי לנדאו
מבשלים
384 עמודים
הוצאת כתר
מחיר: 110 שקל

ספר הבישול של חיים כהן וד"ר אלי לנדאו הוא אחד הספרים השימושיים ביותר שיצאו בשנים האחרונות בעברית. שיטת הסידור של הספר בנויה על פי מפתח של פירות וירקות. מדובר בפתרון נוח מאוד למטבח הביתי, כיוון שפעמים רבות הבישול הביתי מבוסס על פירות וירקות שיש בבית, אשר מהווים הבסיס לרוב המתכונים וכך קל מאוד למצוא מתכונים להכנה.
הספר יצא בפורמט קטן ונוח מכיל יותר מ-400 מתכונים שימושיים.
לצד המתכונים יש פרק בסןף הספר בו מילון מונחים והסברים על עשבי תיבול, תבלינים ורטבים. לכל פרי וירק מוקדש פרק ובו מתכונים, רקע היסטורי, חברתי וגיאוגרפי.
את חיים כהן, שף עילי ומגיש תוכנית הטלוויזיה "שום פלפל ושמן זית" וד"ר אלי לנדאו, קרדיולוג, איש עסקים ובשלן אין צורך להציג. מדובר על שניים המומחים הגדולים הפועלים בישראל. שניהם אוהבים אוכל פשוט, זמין ולא מסובך להכנה.
בספר מציע הצמד מתכונים לכל רמת ידע והבנה במטבח. החל משטרודל אגסים או מרק אפונים יבשות ועד ריזוטו חצילים בנוסח יהודי רומא או או תבשיל שעועית ירוקה עם צוואר טלה. הקו המנחה של הספר הוא פשטות המתכונים, חומרי הגלם והתיבול.
את הצילומים המדהימים בספר, שכוללים רק תמונות של פירות וירקות (ולא של המנות עצמן) צילם וערך מיקי קרצמן, אשר מוכר יותר כצלם חדשות מוכשר ומרצה לצילום באוניברסיטת חיפה ופחות כצלם מזון. הצילום המרענן והמקורי של הירקות והפירות דורש לחטוף אותם מתוך הספר.
כהן ולנדאו נותנים פה הצצה לפנקס המתכונים הפרטי שלהם. התוצאה היא מילון מתכונים מקיף שחובה להחזיק בכל בית.

מקום רביעי – 5,600 כניסות
אוכל רומני מבית טוב  – מירי ליבוביץ שרוסטר
(עלה לאתר ב- 22.10.2006)
אוכל רומני מבית טוב
מאת מירי ליבוביץ שרוסטר
אורנית – הוצאה לאור
המחיר 98 ₪

ספר הבישול החדש "אוכל רומני מבית טוב" מאגד מבחר גדול של כ-190 מתכונים מעוררי תאבון ממטעמי המטבח הרומני המסורתי.
הספר נכתב ע"י מירי ליבוביץ שרוסטר, אשר אספה וחיברה את המתכונים שהורישה לה אמה: הממליגה, החציל הרומני, הקבב הרומני, האיקרה, הצ'ורבה, הבייגלה הרומני – אלה הם רק על קצה המזלג מתוך חגיגת טעמים גדולה אשר מציג הספר, המשלב צילומים של המנות, וכן מכתבים וצילומים אישיים של המחברת ומשפחתה.
מחברת הספר, מירי ליבוביץ שרוסטר, היא ילידת יאסי רומניה ש עלתה לארץ בגיל שש, ופסלת היוצרת בובות אמנותיות.
ספר זה הוא מימוש אהבתה השנייה – הבישול. את המתכונים קיבלה מאמה אשר השאירה לה את המתכונים על גבי מחברת ישנה הכתובה בכתב יד צפוף.
המתכונים בספר מוצגים על פי חלוקה לנושאים:
סלטים ומנות ראשונות – סלט ירקות רומני, סלט חצילים רומני, סלט איקרה רומני, ועוד.
ממליגה – ממליגה בארבע גבינות, ממליגה עם פטריות יער, ממליגה עם צלי בשר, ממליגה עם כבד עוף מטוגן, ועוד.
דגים – דג מושט ברוטב שום, דג בגריל, ועוד.
מרקים – צ'ורבה ירקות, צ'ורבה בשר, צ'ורבה ירק, צ'ורבה דגים, מרק פטריות, בורשט, ועוד.
עוף ובשר – פריפטורה – צלי עוף רומני, פסטרמה רומנית, צלי עגל ביין, קדרת בשר וכרוב, ועוד.
ירקות ותוספות – כרובית מוקרמת בתנור, קנישס – תפוחי אדמה ממולאים, קוגל מלוח, ועוד.
מרקחות – מרקחת שושנים, מרקחת אגוזי חלב, מרקחת תאנים בווניל, ועוד.
קינוחים – גלידות, חלב ציפורים, בלינצס, שרבטים, ועוד.
משקאות – ליקרים שונים, מבחר תה, אייס קפה, ועוד.
עוגות ועוגיות – עוגת קדאיף, סברינה, טורט שוקולד קצפת, עוגת מרנג טריקולד, קרמשניט, ועוד.

מקום  חמישי – 5,500 כניסות
רוני ונציה – עוגה עוגה
(עלה לאתר ב- 4.6.2006)
עוגה עוגה – סודות האפיה
רוני ונציה
הוצאת ידיעות אחרונות
128 שקל
(מחברת הסקירה: פזית שמואלי)

ספרה השני והחדש של הקונדיטורית המוערכת רוני ונציה, הוא למעשה אוסף מתכונים מובילים שנבחרו מתוך המדור "עוגה עוגה" בזמנים מודרנים ובעל אותו שם בדיוק.
אני חובבת מושבעת של ספרי אפייה ועוגות, ותמיד שמחה לעוד אחד כזה על המדף, גם אם לא תמיד אני משתמשת בהם. למעשה, יש לי הרבה יותר ספרי אפיה שאני אוצרת רק בגלל התמונות המרהיבות שלהם מאשר שימוש פוטנציאלי במתכונים שבהם.
ספרה של רוני ונציה הוא כזה שאני אשתמש בו ללא ספק, בדיוק כמו בספר הראשון שלה, "חלומות מתוקים". העוגות כולן ביתיות, הרבה מהן בחושות, ומחולקות בספר לפי פרקים של שוקולד, פרות, שמרים, קינוחים, מלוחים, גבינה ועוד.
לכול מתכון מתלווה ממול צילום נהדר, שלפי דעתי חשוב מאוד בספרי אפייה ומקל על הבחירה איזו עוגה לאפות לאיזו מטרה. בפרק הפותח מציעה רוני ונציה שיטות וסודות אפייה חשובים מאין כמוהם. תוכלו למצוא שם שיטות עבודה, מידע אודות חומרי גלם ושימוש נכון בהם, מידות, טכניקות אפיה וכד'.
אותו פרק בדיוק מופיע גם בספרה הראשון, והוא הכרחי למי שרוצה לאפות ברצינות. העוגות בספר אינן קלות להכנה בהכרח וחלק מן המתכונים אף מסובכים מעט, אך ההסברים ענייניים, בהירים ומחולקים לשלבים.
למי שיש במקרה את ספרה הראשון, שהיה לרב מכר, יזהה מוטיבים זהים בין השניים מבחינת הסגנון והעריכה, ואף מתכונים זהים או דומים, בוריאציות שונות מעט. בכל אופן, מניסיוני, תמיד הצליחו העוגות כאשר הקפדתי על ההוראות המדויקות ואפשר לומר שהתוצאות מצדיקות את ההשקעה.

מקום שישי – 4,800 כניסות
אוסף המתכונים של ליהיא לפיד

(עלה לאתר ב- 31.5.2008)
אוסף המתכונים של ליהיא לפיד
מאת ליהיא לפיד
עיצוב גרפי: טל טנא-צ'צקס
צילומים: ליהיא לפיד (תמונת שער: משה שי)
הוצאת ידיעות אחרונות – ספרי חמד
המחיר: 118 ש"ח

את ליהיא לפיד כולם מכירים – החל מהיותה רעייתו של יאיר לפיד, ועד הישגיה העצמאיים כצלמת בעבר והיום כבעלת העמוד הפופולרי ביותר בכל העיתונים המקומיים של ידיעות אחרונות בימי שישי.
וספר זה אכן מביא את מתכוניה של ליהיא לפיד – שחלקם נתרמו לה ע"י שפים ידועים, אך ייחודם בהיותם מתכונים עבור כולנו.
ויותר מכך: מי שאוהב את העמוד השבועי ייהנה מריכוז של התובנות והתבונות שהופיעו בטורים של ליהיא, כך שיש כאן שילוב רב קסם של מתכונים פשוטים לצד הערות והגיגים על החיים, המשפחה, הבעל ובכלל.
את התמונות בספר צילמה ליהיא בעצמה, ואת המתכונים המופיעים בו היא אספה ממשפחה, חברים, שפים מוכרים או מקוראים של המדור.
ליהיא, שמספרת על עצמה שהצליחה לשרוף "אפילו סלט", התבקשה על ידי עורכי העיתון לכתוב טור לנשים ולהוסיף בסופו מתכון. הרעיון זעזע אותה בהתחלה, אבל היא החליטה לנסות. בהתחלה שרפה עשרות תבשילים וסירים, עד שיום אחד זה הצליח (מתכון מנצח של פשטידת בצל). מאז עברו במטבחה עשרות מתכונים ותבשילים, וליהיא למדה לקחת את הכל בקלות ואפילו ליהנות מזה.
את הספר פותח הפרק "חמשת המופלאים" – חמישה מתכונים קלים להכנה ומרשימים להגשה: סלט כרוב, פשטידת בצל, קינוח שוקולד, עוגת תפוחים וקאיפירינייה. אחריו מובאים פרקים על סלטים, מנות ראשונות, מאפים, פסטות, עיקריות, תוספות, מנות אחרונות ותבשילי חגים, וגם פרק מיוחד המוקדש לבישול עם ילדים ועבורם- כולם מתכונים קלים ולא מתחכמים, כאלו שכל אחד יכול להכין.
על אף שזהו ספר מתכונים, הוא מאוד אישי, וכל פרק נפתח בטקסט על משפחתה וחבריה של לפיד: על ההבדלים בין גברים ונשים, על הדרך להטעין מחדש את הזוגיות עם הבעל, הכוללת הצעה מעניינת לכתיבת כתוּבָּה חדשה בין בני הזוג, על הדאגה הנוראית שחוותה כשהזאטוט יצא לראשונה לטיול וישן מחוץ לבית, על אבא ואמא שלה והזוגיות המופלאה שלהם, על חברות טובות ועל אכזבה הנגרמת מהן, על האחות הקטנה שמתחתנת, ולבסוף מקנחת ליהיא ב"מגילת החירות שלי" – המכילה את כל הדברים שהחליטה לוותר עליהם כדי לשמור על שפיות דעתה- נעליים לא נוחות, בית מצוחצח בכל רגע נתון, התלבשות לפי צו האופנה או הרצון להיות "אם השנה".
עוד בספר: "חמישה דברים ש.." – מבחר משפטים מצחיקים כמו חמישה דברים שפמיניסטיות עדיין אוהבות שגברים עושים (להפתיע), חמישה דברים שגברים חושבים בטעות (המלצרית הזאת עושה לי עיניים), חמישה דברים שכדאי להסביר לחתן לפני החתונה (תלבש מה שאומרים לך), ועוד ועוד.
ובאשר למתכונים: הידד, אפילו השמות פשוטים בגובה העיניים ובגובה הכיריים: ספגטי בולונז, שעועית ירוקה, תבשיל עוף חורפי, עוגת גזר – לא שמות מתייפייפים, ולא מתכונים השולחים אתכם לשדות מרוחקים או למעדניות יוקרתיות כדי לרכוש מוצרים בעלי שמות מפוצצים.
יופי של ספר.

אחריהם במצעד ספרי הבישול והמתכונים של אכול ושאטו:
ניר צוק מבשל
ריזוטו
חמין – שרי אנסקי
אורנה ואלה – ספר המתכונים
פשוט טעים
טעם של ים
דונה היי – פשוט בישול
ארוחות מהספרים
אורי בורי – דגים ופירות ים
גג 50 שקל
אהרוני – אטריות על דרך המשי
עוד שוקולד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר