מקדמים את הפסח בפסטיבל "וינו גראן רזרבה" בטיב טעם ראשל"צ מזרח

כמתבונן מהצד שבילה שעות אחדות בערב הפתיחה, וכמי שפגש רבים מרעיו באירוע, אציין את התובנות הבאות: בטיב טעם הושקע מאמץ רב בכדי להרים ערב מושקע ומלא יין וחוויה. נכון עשתה טיב טעם ראשון לציון שהרימה את הפסטיבל בסמוך לחג פסח בהציעה מגוון גדול של יינות מהארץ ומחו"ל, ואפשרה לטעום מהמגוון הרחב בדרך בלתי אמצעית בכדי לקבל החלטה ראויה

כשהפסח בפתח, בטיב טעם ראשון לציון מזרח מצאו יופי של סיבה להרים אירוע ענק של טעימות יין.
בכניסה לחנות הוצבה עמדת מכירה ורישום של המשתתפים, ותמורת 30 ₪ קיבלת כוס יין וסרט סימון בצבע תכלת על אמת היד, כאילו זה עתה יצאת מחדר היולדות.

עד ה- 22 לחודש מרץ, כולל, מקיימת רשת טיב טעם בחנות הדגל בראשון לציון מזרח פסטיבל ענק של טעימות, מבצעים והנחות על מגוון היינות ומשקאות אלכוהול מכל רחבי העולם.
בחלק מעמדות ההטעמה הבחנתי באותן דמויות מוכרות, המייצגות באופן קבוע באירועי טעימה כמטעימי יין את היקבים בהם הן פועלות. בחלק אחר הסתבר לי לדעת, כי המטעימים הם מטעימי יין מקצועיים P.W.F – PROFESSIONAL WINE FLOORI של "בורדו ישראל", מרכז לקידום תחום היין שהציב שש עמדות הטעמה שונות בהן המטעים היה מטעים יין מקצועי.

ביקבים הישראלים היו העמדות הבאות: כרמל מזרחי עם המרלו שיראז ועם השיראז 2005; יקב ברבדו עם המרלו 2004 – מהיינות הבולטים לטובה בטעימה, והקברנה סוביניון 2004; פינקה לה סילייה עם הקברנה סוביניון 2005 והמלבק ריזרב 2004, שאף הוא ראוי לאזכור לטובה; יקב ססלוב עם האביב 2005 והיסמין קינוח; יקב טוליפ עם הג'אסט 2005, מרלו וקברנה סוביניון 2005, ועם המוסטלי מרלו 2004; יקבי בנימינה עם סדרת היוגב שיראז קברנה, קברנה מרלו, סוביניון בלאן שרדונה וקברנה זינפנדל -כולם 2005; יקב תשבי עם המוסקט אלכסנדרוני ועם הויניארדס קברנה ומרלו 2005; יקב בזלת הגולן עם הקברנה סוביניון 2001 ועם הקברנה סוביניון ריזרב 2003; יקב טפברג עם המריטאג' 2005; יקבי ברקן עם הפיוז'ן הקברנה מרלו והקברנה פרנק והשרדונה, המרלו ריזרב 2004 והקברנה ריזרב 2003, סוביניון בלאן ואמרלד ריזלינג ריזרב 2005; מרום גליל עם המרלו 2004 והמרלו קברנה 2003;יקב תבור עם סדרת האדמה קברנה טרה רוסה 2005, והמרלו בזלת 2005.

יקב רימון בלט עם עמדת הטעמה שמשכה רבים אליה, הן בזכות היינות הייחודיים והן בזכות המטעימה החביבה שימרית, מנהלת השיווק של היקב. בעמדה הוטעמו היין היבש, יין הקינוח רימונים ויין בסגנון פורט. יקב אמפורה הטעים את המרלו 2002, שבהחלט היה ראוי וטעים לחיך והמד רד 2004.
יקב נוח הטעים את יין הקינוח מוסקט ג'יקובס – קר וצונן ועם ריח של מרתף יין, סוביניון בלאן, שיראז קברנה, מרלו, קברנה סוביניון וקברנה מרלו כולם 2005.
יקב מוני הטעים מוסקט קינוח שהוגש לא קר דיו, וקברנה ומרלו 2004; יקב רקנאטי הטעים מרלו ריזרב 2003, שיראז ריזרב 2004, קברנה סוביניון 2005, יסמין אדום 2006, וקברנה סוביניון ריזרב 2003; יקב דלתון הטעים קברנה סוביניון 2005, מרלו 2005, רוזה 2006, מוסקטו 2006, וכן באותה עמדת הטעמה גם אייריש קרים פיניס.

נהנינו מעמדה קבועה ונהדרת של סנגרייה ישראלית חביבה ואהודה בשם אולה – תוצרת הארץ וגם כשרה למהדרין, עמדת הטעמה של וודקה חורטיצה במגוון טעמים, מטבעי ועד דבש ופירות.
הוטעמו מותגי היבוא של יקב פלאם – יינות מאוסטרליה, הוילוגלן שיראז קברנה דה בורטולי 2005 והמרלו 2006; ויינות יקב הארדיס האוסטרלי. חברת הכרם הטעימה יינות מבעבעים מאיטליה: למברוסקו לבן, רוזה ואדום – כולם חצי יבשים, וכן את יין האפרסקים המבעבע בליני, שהיה קר וצונן כמו תמיד, וחביבן של הנשים.
חברת היבוא אקרמן הטעימה יינות ספרדיים: מרקיז קונקורדה – יין העשוי 100% ענבי טמפריניו, יין סינזאנו, וכן יין מקליפורניה ארה"ב – הפצר זינפנדל שיראז.

ישראל צרפת הטעימו את הרוזמונט אסטייט שיראז דיימונד 2004, קברנה סוביניון שיראז 2005, ואת הפאוסטינו 7; חברת "ריספקט" הטעימה את יינות קסטל הצרפתי – שאטו דה לורט בורדו 2004, קסטל שרדונה ריזרב 2005, כמו גם יינות ספרדיים מרסדס 2004, אוגרטה קריאנזה 2004, ויא סנדרסול ריזרב 1999, ויינות מאוסטרליה: פול איילנד אדום ולבן 2004, מדרום אפריקה את הקלאסיק ריזרב פינוטאז' של יקב סימונסוליי 2004, מארגנטינה יקב סנטה אנה עם קברנה סוביניון 2006, יקב לינדמנס עם הקווארה קברנה מרלו 2005, הסמיליון שרדונה והמרלו 2006.

במקום הופעלה עמדת הטעמה של שמנים בלסמיים וליקרים מאוקראינה, תחת מותג יבוא על שמו של כדורגלן רוסי ידוע בשם מגקוב; עמדות הטעמה של נקניקים מתוצרת מפעלי טיב טעם, גבינות תוצרת חוץ, וגלריה של תמונות בנושאי יין,

לא להחמיץ עמדת הטעמה של תבשילים המשלבים בשר ויין, פרי מטבחם של השפים של מסעדות פיש ופרנצ'סקה מחוף ימה של ראשון לציון, ואפילו הרצאת אורח של עיתונאי היין שגיא קופר בנושא פקקי יין שהתקיימה בחדר ה-V.I.P וללא תשלום נוסף.

הפסטיבל הנערך עד 22 לחודש מהשעה 17:00 עד 23:00, הביא עמו בערב הראשון קהל רב, שהיה מורכב רובו ככולו מציבור קבוע אותו אנו פוגשים במרבית אירועי היין.
אנשים אלה ביקשו להתרשם ומקרוב, האם שווה וכדאי לפקוד את הפסטיבל על פני שלושה הימים או להסתפק בערב אחד.

כמתבונן מהצד שבילה שעות אחדות בערב הפתיחה, וכמי שפגש רבים מרעיו באירוע, אציין את התובנות הבאות: בטיב טעם הושקע מאמץ רב בכדי להרים ערב מושקע ומלא יין וחוויה.
נכון עשתה טיב טעם ראשון לציון שהרימה את הפסטיבל בסמוך לחג פסח בהציעה מגוון גדול של יינות מהארץ ומחו"ל, ואפשרה לטעום מהמגוון הרחב בדרך בלתי אמצעית בכדי לקבל החלטה ראויה.

בסך הכל, מרבית היינות שהוצעו הנם יינות שולחניים ברמות מחיר נמוכות עד בינוניות. כמו באירוע קודם, עמדת הגבינות הייתה קמצנית, וההטעמה הייתה במשורה ולא ברמה שניתן היה לקבל ממנה ומוצריה התרשמות מספקת.
מאידך, עמדת ההטעמה של הנקניקים הייתה הפוכה ממנה – ברוחב יד ולב, נדיבה, אטרקטיבית ומגרה, עד כדי חופשית לחלוטין.
מה שהיה חסר באמצע, ובכלל לאיזון הכולל: לרבים מחברי הייתה חסרה פיסת לחם ומעט שמן זית, כחלק בלתי נפרד מטעימה כל כך מסיבית של יינות. זה פשוט, זה זול, וזה היה מאוד חסר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר