מקורות מזמינה למרכזי המבקרים בחול המועד סוכות 30.9-2.10

איך מגיעים המים מהכנרת ועד הברז שלנו? חברת "מקורות" מזמינה את הציבור הרחב לגלות את כל התשובות. מרכזי המבקרים של "מקורות" ישמחו לארח את הציבור הרחב לחוויה לימודית, מהנה וללא תשלום בימי חול המועד סוכות

איך מגיעים המים מהכנרת ועד הברז שלנו? חברת "מקורות" מזמינה את הציבור הרחב לגלות את כל התשובות. מרכזי המבקרים של "מקורות" ישמחו לארח את הציבור הרחב לחוויה לימודית, מהנה וללא תשלום בימי חול המועד סוכות.

הסיורים יתקיימו בימים א'-ג' 30.9.07- 2.10.07 בין השעות 15:00-9:00, לקבוצות (מגיל 11 ומעלה), בתיאום מראש, ללא תשלום.
ניתן לבדוק אפשרות לשילוב בודדים בקבוצות המאורגנות.

מרכז המבקרים "אתר מעיינות הירקון" – צומת המים הראשי של המדינה
חוויה והפתעות מעל ובתוך האדמה. מתחת לכביש המחבר בין פתח-תקווה לראש-העין חבוי "צומת" ראשי וגדול, המווסת כל יום זרימה של שליש מתנועת המים של המדינה.
מרכז המבקרים שבתחנה מציע מסע מרתק לסיפורם של המים במדינה. ניתן הסבר בליווי המחשות וסרט על מקורות המים ועל אספקתם לתושבים. כאן מתוודעים המבקרים לעובדה המעניינת כי יש סוגי מים שונים: מים שפירים, מים מותפלים, מי שפכים, מי קולחים ועוד.
במהלך הביקור נערך סיור בתחנה ההיסטורית התת-קרקעית שבה שוכנים עד היום מנועי ענק של ספינות, ומתקיים מסע היסטורי מרתק אל שנות ה-50, המציג את סיפור הקמת "מפעל ירקון-נגב" באמצעות תערוכת צילומים חווייתית. לקינוח נערך סיור לטיילת מעיינות הירקון, הצופה מעבר לאגם המים אל תל-אפק הסמוך (אנטיפטריס) ולמנוע הפק-פק ההיסטורי שהציבה "מקורות" במקום.
הסיור נמשך כשעה וחצי.
הביקורים ללא תשלום, בקבוצות, בתיאום מראש בטלפון: 9388961–03

"אתר מים לירושלים"
בשנת 1950, לאחר מלחמת השחרור, הקימה חברת "מקורות" את תחנת "דיזל חולדה" כתחנה תת-קרקעית זמנית לאספקת מים לירושלים. התחנה דחפה את המים לצינור שהונח מיד לאחר המלחמה. חברת "מקורות" הקימה במקום אתר המתעד את תולדות אספקת המים לירושלים מתקופת המנדט ועד ימינו. דגש מיוחד ניתן לקו השילוח – מבצע גבורה בו הצילה "מקורות" את ירושלים מצמא בתקופת מלחמת השחרור. באתר חורשת הנצחה מוצלת, תצפית ושלטי הסבר, ובונקר תת-קרקעי המתעד ומציג את הובלת המים לירושלים מתקופת המנדט עד ימינו.
הביקורים ללא תשלום, בקבוצות, בתיאום מראש בטלפון: 9388961–03

מרכז המבקרים "אתר ספיר"
מרכז המבקרים ב"אתר ספיר" ממוקם צפון-מערבית לחוף הכנרת. האתר מציע לקהל סקירה מרתקת במגוון של נושאים: תיאור הדרך שעוברים המים עד שהם מגיעים אל הברז, תפקידו של "מוביל המים הארצי" וחשיבותו במערכת אספקת המים, סיפורים היסטוריים הקשורים להקמתו של המפעל הלאומי, הסברים על מפלס הכנרת ועל איכות המים.
ההדרכה ניתנת מול דגם-חתך של "המוביל הארצי", הממחיש כל שלב ותחנה לאורך הדרך. ההסברים מלווים בסרטים בנושא בניית "המוביל הארצי", איכות המים, חיסכון במים ועוד. הביקור כולל סיור בתחנת השאיבה החצובה בהר. בתחנה 4 יחידות שאיבה ענקיות, שמעלות את מי הכנרת ממפלס של 209 מטר מתחת לפני המים לגובה של 50 מטר מעל לפני הים.
משך הביקור כשעה וחצי.
הביקורים ללא תשלום, בקבוצות, בתיאום מראש בטלפון: 04-6714770

מצפור צ'רה
מצפור צ'רה, שהקימה חברת "מקורות" בגיחון נחל עמוד, צופה לנוף מרהיב ביופיו. המצפור הייחודי החוצה את התעלה הפתוחה של "המוביל הארצי". עומק גיחון נחל עמוד כ-150 מטר. כדי להעביר את המים דרך מכשול טבעי זה הוטמנו בדפנות הנחל ובקרקעיתו צינורות פלדה שיוצרים גיחון (סיפון הפוך). הגיחון פועל על-פי חוק הכלים השלובים. המים יורדים מהעבר האחד לתחתית הנחל ועולים אל עברו השני.
משך הביקור כחצי שעה.
הביקורים ללא תשלום, בקבוצות, בתיאום מראש בטלפון: 04-6714770

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר