מרגישים יין באוויר ומרגישים באל על בבית

הרבה מחשבה, טעם טוב ויצירתית, הושקעו באירוע בחירת היינות החדשים למחלקות היוקרה של אל על. ערב של חוויה שהחל בטעימת יינות עיוורת ע"י שני פאנלים של שופטים

הרבה מחשבה, טעם טוב ויצירתית, הושקעו באירוע בחירת היינות החדשים למחלקות היוקרה של אל על; שכן מה יכול להיות יותר נכון יותר מלקבוע את תאריך האירוע לט"ו באב, הוא חג האהבה, ולהזמין כאורחים אל "בית קסטיאל" המפואר שביפו, קבוצה נכבדה מאוד של לקוחות "הנוסע המתמיד" של החברה, כאלה שטסים במטוסיה כמו שאתם ואני נוסעים לעבודה ובחזרה.

חיברו אליהם קבוצה נבחרת של עובדי החברה, והכי חשוב: יצקו ערב של חוויה שהחל בטעימת יינות חשופה לקהל הרחב של שני פאנלים של צוות שופטים שטעמו בטעימה עיוורת שורה ארוכה של יינות.

כל פאנל טועמים מבין שני הפאנלים הורכב מאנשי צוות תחת הסיווג ל"נוסע מתמיד", ידוען – או בלשון העם "סלב", איש צוות אוויר, שף, ומנהל הפאנל – לצורך העניין איש מקצוע בתחום היין. יעקב אילון
בין הדמויות שהכרתי היו אלון בן דוד ויעקב אילון – אנשי ערוץ 10, השפים איילת לטוביץ ושגב משה, ומנחי הפאנלים יאיר קורן – מנהל דסק החדשות של קול ישראל ואיש יין, ועו"ד נחמן כהן צדק – חובב ואספן יין.

אותם יינות בדיוק שטעמו השופטים, באותה צורת הטעמה עיוורת, נמזגו גם לכלל האורחים על ידי דיילות ודיילים מעונבים, מחייכים, מאוד ייצוגיים; ואיך לא – גם מאוד שירותיים.

ציבור המוזמנים לקח חלק אינטגרלי ופעיל בבחירת היינות, תוך טעימה וסימון על גבי טפסים מיוחדים את מספרו של היין שזה עתה נטעם, ואת הניקוד שניתן ליין על פי בחירתו האישית והסובייקטיבית של כל אורח.

התבחינים לבחירת היינות היו כבטעימה מקצועית לכל דבר, כמו צבע ומראה, ניחוחות וריחות, טעם וסיכום כללי.
דף הטעימות אף כלל הסבר קצר תכליתי וממצה בזו הלשון : "ליין מבחר גוונים, ניחוחות וטעמים. בצעד הראשון יש להסתכל על צבע היין ומראהו הכללי. בצעד השני לסחרר בעדינות את היין בכוס, ולהצמיד באופן שהפנים יכסו את פתח הכוס, ולשאוף. בצעד השלישי והאחרון יש ללגום מעט מן היין, להשאיר אותו בחלל הפה במשך כשלוש שניות, ואז להשתמש במרקקה או לשתות להנאתך".

חשוב לציין שעל ניצוח האירוע שקדו לא קברניטי האוויר של החברה, אלא דווקא קברניטי השירות המזון והדיוטי פרי.
אומרת יהודית גריסרו, ראש אגף השירות בטיסה בחברת אל על, שבמסגרת תפקידה אחראית על כל מה שקורה בטיסה, כולל הדיילים והדיילות, המזון והדיוטי פרי: "זהו אתגר מאוד לא פשוט לקלוע לטעמם של כארבעה מיליון נוסעי אל על הטסים במטוסי החברה לכל יעד אפשרי שבעולם מדי שנה בשנה. נעשה מאמץ מאוד גדול למזג את הכול ולחבר את הטעמים, ולמצוא יין שהוא גם איכותי וגם קולע לכל רוחבו ואורכו של המגוון.
הבחירה של היינות המנצחים של האירוע היא הדוגמא הכי נכונה לניסיון הזה. כפי שאתם רואים, בתחרות זו מתמודדים היקבים הבולטים ביותר במדינת ישראל, ואני משוכנעת שבסוף האירוע, חברת אל על תהיה מצוידת במרתף יינות משובח, כיאה לאל על ולנוסעיה". 

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על: "אנחנו מבקשים כל העת להעניק ללקוחות החברהאליעזר שקדי מנכ חוויה בלתי רגילה. יש כאן קבוצה מיוחדת במינה של טועמים, המורכבת משני צוותים בלתי תלויים, ובהשתתפות הקהל הנכבד שהגיע לכאן ונטל חלק בטעימות ובקביעת הדירוג וההמלצות. יש כאן קבוצה בלתי רגילה של לקוחות שלנו שכבדו אותנו ונמצאים כאן עמנו, גם כדי להשתתף וגם כדי לבחור. יש כאן גם קבוצה מכובדת של אנשי אל על מהקרקע, מהאוויר, מהארץ ומרחבי העולם".

אריאל בן זקן מיקב קסטל מספר לנו : "ליקב קסטל ולאל על היסטוריה די קצרה אריאל בן זקן, קסטלאבל די גדולה ביחד. השרדונה של קסטל נמצא במחלקה הראשונה כבר כשנתיים. בתחרות שהייתה בלונדון, בה התמודדו יינות לבנים של 24 חברות תעופה, אל על זכתה עם היין הלבן שלנו במקום הראשון. יקב קסטל רואה באירוע זה עניין חשוב ומבורך. אנשי היקב טסים רק אל על, וחשוב לנו שיינות היקב ישתפו פעולה עם החברה".

גם את תמנע שיטרית, סמנכ"לית יקבי בנימינה, שמענו באירוע: "יקבי בנימינה גאים להיות ספק היין של אל על במחלקת התיירים כבר כשבע שנים. לחלק גדול מהיוצאים והשבים לגבולות מדינת ישראל, היין של בנימינה מהווה לא אחת את חוויית היין הראשונה שלהם. יקבי בנימינה הגישו את מועמדותם להשתתפות בתחרות בכל הקטגוריות. אנחנו מברכים על האירוע הזה. בסופו של דבר, מי שיקבע איזה יין יישתו במטוסי אל על זה העם. כייף וחשוב לראות כאן את כולם נהנים מיין ישראלי".

אומר מוטי טפרברג, הבעלים של יקב טפרברג 1870: "אני חושב שהיינות של מוטי טפרברג ואליעזר שקדיהיקב ראויים ויכולים בכבוד להיות חלק מהיינות של חברת אל על, לתת לנוסעים יין באיכות טובה גם באוויר. יש לנו מה לתת, יש לנו מה לתרום, גם ביינות הלבנים גם ביינות האדומים, חשובה לנו החשיפה, אבל יותר מכל חשובה חשיפתם האובייקטיבית של היינות שלנו לטועמים. אנחנו מתמודדים בכל הקטגוריות".

ונועם יעקובי, מנכ"ל יקב רקנאטי, מספר גם הוא: "השרדונה של רקנאטי נמצא נועם יעקבי ואליעזר שקדיהיום במחלקה הראשונה ובמחלקת העסקים. אנו שואפים להישאר לפחות באותה הרמה. אנחנו מתמודדים בכל הקטגוריות. להיות באל על מאוד חשוב עבורנו. ראשית, מדובר בחברת התעופה הלאומית, שנית, להיות במחלקות היוקרה זו דרך לחשוף את היינות שלנו לציבור לקוחות שמחפש איכות".

ואלה היקבים שיינותיהם התמודדו באירוע הבחירה: יקבי רמת הגולן, יקבי ברקן, יקבי רקנאטי, יקבי כרמל, יקב קסטל, יקב תשבי, יקב דלתון, יקבי בנימינה, יקב תבור, טפרברג 1870.

ולזוכים, מן הקל אל הכבד:
יינות לבנים
במקום השני:
יקבי בנימינה – אמרלד ריזלינג 2009
יקב דלתון – פומה בלאנק 2009

במקום הראשון:
יקבי כרמל – גוורצטרמינר סדרה אזורית 2009
יקב רקנאטי – שרדונה 2009

יינות מבעבעים וקינוח:
במקום השני:
יקב תשבי – ברוט

במקום הראשון:
יקבי בנימינה – מוסקט B 2009

יינות אדומים
יין אדום יבש
במקום השני:
ברקן – קלאסיק 2009

יין אדום מיושן
במקום השני:
יקבי כרמל (יתיר) – יתיר 2006

במקום הראשון:
יקבי רמת הגולן – מרלו 2006 מסדרת ירדן

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר