מרום תעופה טיולים גאוגרפיים: טיול לבלטיות

בבוקר ננחת בוילנא בירת ליטא, נטייל בסמטאותיה של העיר העתיקה ונראה את כנסיית סנט פטר ופול, את הקתדרלה, ונפקוד את אתר בית הכנסת הגדול שנהרס ע"י הנאצים

מרום תעופה טיולים גאוגרפיים תקיים טיול לבלטיות: ליטא, לטביה ואסטוניה – 8 ימים.
יציאהף 23/07/07.

יום 1: וילנא
בבוקר ננחת בוילנא בירת ליטא, שנוסדה בשנת 1323 ושוכנת במפגש הנהרות נריס ווילינה. נטייל בסמטאותיה של העיר העתיקה ונראה את כנסיית סנט פטר ופול מהמאה ה-17, את הקתדרלה, ונפקוד את אתר בית הכנסת הגדול שנהרס ע"י הנאצים. נבקר בבית הקברות היהודי בו קבור הגאון מוילנא ובבית הכנסת "צאר שול" (עם המקהלה), במוזיאון היהודי ברובע בו היה הגטו היהודי, שנשתמר כמעט בשלמותו.
לינה: וילנא.

יום 2: וילנא – יער פונאר – טראקאי – קאונאס (קובנה)
ניסע לביקור ביער פונאר שהוקם לזכר קורבנות השואה. נמשיך לטראקאי, בירתה העתיקה של ליטא, השוכנת לחוף אגם גאלווה ובה טירה מהמאה ה-17. בטראקאי מתגוררים קראים, שהם שרידי קהילה, שהגיעה מחבל קרים (הים השחור) במאה ה-15. נמשיך בנסיעה לקאונאס – קובנה היהודית, שהינה כיום העיר השנייה בגודלה בליטא. נבקר בפורט התשיעי שליד העיר, שם נרצחו יהודי קובנה וכיום מוזיאון עם אנדרטה מרשימה לידו. נטייל ונראה את מרכז העיר העתיקה, הרובע היהודי לשעבר סלובודה, בו הייתה ישיבה נודעת,את בית הכנסת ומרכז העיר העתיקה.
לינה: וילנא.

יום 3: וילנא – פנייביץ – ריגה
נמשיך לעיירה פנייביץ, בעבר "אכסניה של תורה", בה הייתה אחת הישיבות הליטאיות המפורסמות בעולם היהודי. נבקר בבית הכנסת ובגטו היהודי. ניסע למעבר הגבול ליטא-לטביה ונמשיך בנסיעה לביקור בארמון רונדל, שתוכנן בסגנון הבארוק ע"י הארכיטקט האיטלקי הנודע רסטראלי ובו מוזיאון מרשים.לסיומו של יום נגיע לריגה – עיר קוסמופוליטית, "פריס של המדינות הבלטיות" ובירת לטביה.
לינה: ריגה.

יום 4: ריגה
ריגה הנה עיר השוכנת בשפך נהר דווינה. היא היפה שבבירות הבלטיות, ובה אוסף של מבנים מרשימים בסגנונות שונים: גותי, בארוק, קלאסי וארט נובו, הנותנים תחושה שהעיר כולה הנה מוזיאון אחד גדול תחת כיפת השמיים. בכיכר העירייה נמצא "אולם גילדות הסוחרים הזרים" מימי הביניים וגם ארמון הצאר פטר הגדול. כמוכן נראה את טירת ריגה ונבקר במוזיאון האתנוגרפי. נמשיך לביקור באזור בו היה הגטו היהודי ונראה את בית הכנסת. נצא ליער רומבולי שליד ריגה, שם נרצחו ב-1941 יהודי ריגה ונראה את האנדרטה לקורבנות הנאצים בסלספולס.
לינה: ריגה.

יום 5: טאלין
נצפין לאורך חופו של מפרץ ריגה לכיוון הגבול עם אסטוניה. נחצה את הגבול של אסטוניה בעיינז ונגיע לפארנו, עיירת נופש מקסימה, בה בתים מעץ בצבעים בהירים. לאחר מכן נמשיך לטאלין בירת אסטוניה, השוכנת לחוף מפרץ פינלנד. תחילת סיורנו בעיר העתיקה מוביל לגבעת טומפייא, עליה בנויות חומות של טירה אדירה, שנבנתה ב-1227.נבקר בכיכר השוק בה נראה את בית העיריה מהמאה ה-14 ובכנסיית אלכסנדר נייבסקי.
לינה: טאלין.

יום 6: ריגה
ניסע לעיר טארטו, המפורסמת בשל האוניברסיטה העתיקה שלה. נמשיך לסיגולדה – "שוייץ של לטביה". נמשיך בנסיעה לאורך נהר הגאוג’ה, שלרגליו ממוקמות טירות ומערות ייחודיות ונבקר בטירת טוראידה היפיפייה.
לינה: ריגה

יום 7: ריגה – וילנא
בבוקר ניסע חזרה לוילנא. עם ההגעה לוילנא זמן חופשי להשלמת סיורים וביקורים בעיר.
לינה: וילנא

יום 8: וילנא – ת"א
היום ניפרד מליטא וניסע לשדה התעופה בו נמריא לתל אביב.

המחיר לאדם בחדר זוגי: 1,130 יורו
המחיר כולל:
1. טיסות בינלאומיות בטיסה ישירה.
2. מלונות בדרגת תיירות טובה.
3. כלכלה: ארוחות בוקר.
4. כניסה לכל האתרים כמפורט בתוכנית.
5. מדריך מומחה ליעד מצוות מרום תעופה.
6. מדריך מקומי דובר אנגלית בימי הטיולים בוילנא- ריגה- טאלין.
7. מסי נמל ובטחון בטיסות הבינ"ל.
8. טיפים לנותני השירותים בחו"ל.
9. אוטובוס תיירים.

המחיר אינו כולל הוצאות אישיות: כביסה, טלפונים, ביטוח בריאות ומטען.

התוכנית מותאמת גם לטיול מאורגן אישי ל-2 אנשים ומעלה.


www.maromnet.com
מרכז מידע והזמנות, טל. 6203360-03
הזמנת חוברת: [email protected]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר