מרכזי המבקרים של מקורות מציעים בילוי לכל המשפחה בחוה"מ פסח

מקורות מציעה ביקור במרכזי המבקרים שלה ברחבי הארץ. בואו לשמוע על משק המים בישראל, לגלות איך מגיעים המים אל הברז ולסייר בשטח

מקורות מציעה ביקור במרכזי המבקרים שלה ברחבי הארץ. בואו לשמוע על משק המים בישראל, לגלות איך מגיעים המים אל הברז ולסייר בשטח. בחול המועד פסח יתקיימו הסיורים בימים א', ב' (12-13 באפריל 2009) בין השעות 09:מתקן הסינון המרכזי של מקורות באתר אשכול (צילום: אלבטרוס)00 – 15:00, ללא תשלום ובתיאום מראש בטל. 1-800-250-270

מרכז המבקרים מעיינות הירקון
צומת המים הראשי של המדינה – חוויה מעל ובתוך האדמה. לצד כביש מספר 483, המחבר בין פתח-תקווה לראש-העין, חבוי בתוך האדמה צומת מים ראשי המווסת כל יום זרימה של שליש מתנועת המים של המדינה. לכאן מגיע "המוביל הארצי" מהכנרת וכאן הוא חובר לשני קווים גדולים וראשיים – קווי "ירקון-נגב", המזרימים מים עד מצפה רמון, ולקו נוסף וחשוב: "קו דן".
במרכז המבקרים הקיים במקום מציעה מקורות, באמצעות הרצאה והמחשות, מסע בעקבות המים. כאן שומעים המבקרים בין היתר על מצב משק המים ועל סוגי המים השונים: מים שפירים, מים מותפלים, מי שפכים מטוהרים, מי שיטפונות ומי מעיינות, מי תהום ומים עיליים, מים מליחים ומים ים מלוחים. לא כל הסוגים נועדו לשתייה, אך "מקורות" דואגת כי כולם יהיו שמישים. המבקרים שומעים על חשיבות החיסכון במים ועל הפתרונות והפעולות שנוקטת "מקורות" כדי לפתור את משבר המים.
כמו כן נערך סיור בתחנה ההיסטורית התת-קרקעית, המציגה את סיפור הקמת מפעל "ירקון-נגב" באמצעות סרט ותערוכת צילומים חווייתית. לקינוח, מתקיים סיור במעיינות הירקון החבויים מעבר לכביש, בתוך סבך האשלים והצומח.
משך הביקור כשעה וחצי. יש לתאם את הביקור מראש בטל. 9388961–03

מרכז המבקרים "אתר ספיר"
מרכז המבקרים באתר ספיר ממוקם צפון-מערבית לחוף הכנרת, צמוד לאכסניית הנוער "כרי דשא". האתר מציע לקהל הדרכה הכוללת הסברים על הדרך של המים אל הברז, על השינוי המהפכני במערכת המים הארצית, שתאפשר הזרמת המים לכל הכיוונים בעקבות קליטת המים ממתקני ההתפלה המוקמים לאורך החוף, על מוביל המים הארצי וסיפורים היסטוריים הקשורים להקמתו של המפעל הלאומי ועל מפלס הכנרת ואיכות המים. ההדרכה ניתנת מול דגם-חתך של המוביל הארצי, ומלווה בסרטים בנושא בניית המוביל, איכות המים וחשיבות החיסכון במים.
הביקור כולל סיור בתחנת השאיבה החצובה בהר. בתחנה 4 יחידות שאיבה ענקיות, שמעלות את מי הכנרת לגובה של 250 מטר. בנוסף ניתן לבקר במצפור צ'רה, המאפשר תצפית על הגיחון בנחל עמוד, אשר פועל לפי חוק הכלים השלובים.
משך הביקור כשעה וחצי. יש לתאם את הביקור מראש בטל. 6714770- 04

מרכז מבקרים "תחנת שמחה"
"תחנת שמחה" נמצאת על כביש דורות-רוחמה, והיא אחת התחנות המרכזיות של "מקורות" בנגב. התחנה שולטת על חלוקת המים השפירים ומי הקולחים לשדות ומטעים, עיירות, קיבוצים ומושבים, מפעלי תעשייה, פארקים ואתרי תיירות.
התמודדות "מקורות" עם האתגר של אספקת המים לנגב החלה עוד לפני קום המדינה. מאז ועד היום פועלת החברה מתוך ראייה לאומית והכרה בחשיבות ההתיישבות והפיתוח בחבל ארץ זה.
הביקור בתחנה כולל הסבר איך מגיעים המים אל הברז, סקירה על מצב משק המים, על מקורות המים באזור ועל חלוקת המים המגיעים מהצפון אל אזורי הנגב השונים, צפייה בסרט והדרכה וסיור במנהרת המשאבות, שהוסבה למוזיאון היסטורי.
עוד בשטח התחנה תצוגת אביזרי מים משנות ה- 50 ואילך, הממחישה את התפתחות האמצעים הטכנולוגיים. אביזרים רבים פותחו ושולבו במתקני מקורות על בסיס הניסיון שנצבר בשטח: מגופים, שסתומי אל-חזור שסתומי אוויר, מתקנים לסגירת מגופים, מדי מים ואמצעי פיקוד וקשר. במקום גם גן ארכיאולוגי של מוצגים מתחומים שונים.
משך הביקור באתר כשעה. יש לתאם את הביקור מראש בטל.6620650- 08

לפרטים נוספים ניתן להיכנס גם לאתר הבית: WWW.MEKOROT.CO.IL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר