מרלו VINEYARD'S CHOICE 2003 של יקבי עמק האלה: יין אלגנטי

זהו יין עם אף מודרני, צבעו אדום עמוק כהה ובוהק, גוף מלא ועוצמתי, חלק ועגול. ארומות עשירות של פרי אדום, ליקוריץ, מנטה, מינרליות וחמיצות גבוהה, גווני טבק, טימין, רוזמרין, פרי ירוק

קיבלתי לידיי את המרלו 2003 VINEYARD'S CHOICE של יקבי עמק האלה, מתוך ציפייה די ארוכה שלוותה בסקרנות לא מעטה, בזכות ארוחה שחוויתי במסעדת יוקרה לצד חברי, איש עסקים חובב יין מושבע ונהנתן אמיתי, שסיפר לי אנקדוטה על המרלו VC 2003.

הסיפור החל במפגש אליו זימן חברי חובב היין שף מפורסם, לסעוד יחד עמו ארוחה צהריים משותפת כדי לדון בה בענייני עסקים, ושלקראתה החליט חובב היין לפתוח בקבוק מכובד של מרלו VC 2003 של יקבי עמק האלה כיין שילווה את הארוחה.
חובב היין פתח את היין כחצי שעה קודם למפגש, בכדי שהיין שיוגש לשולחן יהיה במיטבו בארוחה.

קרה המצב, ואותו שף מפורסם לא הגיע והבקבוק נשאר פתוח ומיותם. חובב היין לגם חצי כוס מהיין, והחליט לקחת אותו לביתו לארוחת ערב עם בני המשפחה. הוא פקק ידנית את בקבוק המרלו, ולקח אותו לביתו, שם הוגש בארוחת הערב עם בני המשפחה. חברי מספר כי היין היה מהמרלו היותר טובים אותו לגם בחייו.
ומאחר וחברי כבר לגם כמה וכמה בקבוקים בחייו, והיינות אותם הוא אוהב די קולעים לספקטרום הטעמים האישי שלי, ציפיתי למרלו VC 2003 לקראת טעימה.

ואלו הם רשמיי: זהו יין עם אף מודרני, צבעו אדום עמוק כהה ובוהק, גוף מלא ועוצמתי, חלק ועגול. ארומות עשירות של פרי אדום, ליקוריץ, מנטה, מינרליות וחמיצות גבוהה, גווני טבק, טימין, רוזמרין, פרי ירוק.
חבית מעט מרומזת, אך כזו שתתמתן עם ההתיישנות. הטאנינים מעט מחוספסים, אך בקצוות כבר חלה התעדנות. הסיומת ארוכה, מפתה מושכת, תורמת לטעמי שוקולד מריר עם דובדבן ברקע.
זהו בהחלט מרלו אלגנטי, עם מאפיינים קלאסיים ברורים של הזן, אך כאלו המביאים עמם עוצמות ומסיביות.
יין משובח שמצדיק את מחירו: 165 ₪; כזה שנכון לקנותו ולהשכיבו לנוח למספר שנים. התוצאה המובטחת לאחריהן, באחסנה בתנאים נאותים, תהיה לטעמי נפלאה.

עוד על היין:
מקור היינות מענבים שנבצרו מחלקות נבחרות ביותר, אשר טופחו בשיטת גידול מיוחדת ובלעדית, המפיקה ענבים בעלי גרגר קטן במיוחד ומרוכז בטעמים וארומות.
ביקב מתרחש תהליך התסיסה והיישון בנפרד מחלקות כרם אחרות.
מטרת הטיפוח החקלאי וההפרדה הטכנולוגית למצות את המיטב מהזן, תוך עידוד מאפיינים אזוריים. הנסיון מוכיח שענבי המרלו של איזור עמק האלה, הינם ענבים עוצמתיים במיוחד, הן בארומות והן בטעמים, גוונים של ירוק ותבלון מתווספים אל קשת המאפיינים הקלאסיים של הזן.
הרכב: 100% מרלו.
כרמים: אדרת.
צבע: סגול אטום.
ארומות: פירות אדומים ברקע של מנטה, פלפל ירוק ועשבי תיבול .
גוף: מלא, פרי מסיבי ובולט, צפוף, מורכב, טאני ורענן. היין בעל סיומת מעט יבשה וארוכה.
יישון בחבית: 17 חודשים.
כל סדרות ה – VC הינן סדרות מצומצמות,ומהוות כ– 10% מהייצור השנתי של היקב.
בסדרת המרלו VC 03 יוצרו 15,490 בקבוקים בלבד, וזו הפעם השנייה שהיקב מייצר יין זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר