מרקש אקספרס – השף גיא פרץ שולף פעם נוספת

לא, זה לא הסרט, אלא מסעדת מזון מהיר על טהרת האוכל המרוקאי האמיתי בטעם של אימא, ההמצאה הגאונית התורנית של שף גיא פרץ

ליועץ הקולינרי העסוק ביותר בישראל, שף גיא פרץ המכונה "השף המתלבש" בזכות מאות חליפות השף שלו, יש את זה – וכנראה בגדול. אחרת אי אפשר להסביר את ההברקה הגאונית, הפתרון הקולינרי היצירתי, הטעים והאולטימטיבי, שהולם את תקופת המיתון וממלא את הבטן הישראלית, המתגעגעת סתם כך באמצע היום, לסירים של אימא, לאוכל מרוקאי ביתי אמיתי.

מרקש אקספרס היא רשת חדשה של מזון מהיר מרוקאי. כן, מה שאתם שומעים: בתפריט תבשיל לחי עגל וגרגרי חומוס, קוסקוס מתוק עם דלעת אפויה ומתוקה בבצל וקינמון, מרק חרירה מרוקאי אמיתי, סלטים ומחמצים צבעוניים, כריכי לחם פרנה ממולאים בנקניקיות מרגז משובחות; ואיך לא: קוסקוס אמיתי עשוי ידנית, גרגרים קטנים וצפופים של סולת (עבודת יד אמיתית, מתגאה גיא), שנושאים בגאון את מרק הירקות הנלווה.

בעמדת הגריל נקניקיות מרגז בקר, קבב כבש, בקר ועוף מתובלים בתבליני ראס אל חנות, שאותם טומנים בתוך לחם פרנה מרוקאי הנאפה במקום בטבון מקורי, ומוסיפים סלטים ורטבים כמו עריסה, לימון כבוש, עגבניות חריפות עם שום, גזר פיקנטי ועוד.
את הכול אפשר להוריד בעזרתם האדיבה של ערק, אשכולית אדומה,לימון ונענע.וכול האושר והעושר הזה במחירים שפויים בהחלט.
אלא מאי? חסרו לי המתוקים המרוקאיים המפורסמים הטבולים בסירופים מסוכר ודבש, ומתובלים במי ורדים, שתפקידם לסיים כול ארוחה כהלכה.
גיא, כמי שקרא את מחשבותיי,הרגיע אותי ואמר: "גם תורם של אלו יגיע".

המסעדה מעוצבת כמסעדה אתנית מרוקאית ("הכול ביבוא אישי", מסביר גיא), הקירות מחופים בעיתונים מרוקאיים מקוריים, תאורה רכה שבוקעת בעדינות מנברשות מקוריות, רצפת פסיפס, מלחיות ופלפליות אותנטיות, עובדים צעירים ונדיבים שמשרתים אותך בלבוש מסורתי, קיר מלא בצנצנות מחמצים צבעוניים ומגרי חך. ברקע מתנגנים להם שירים מרוקאיים שמעצימים את חוויית האכילה.

האמת היא, שאלמלא שוחחו במקום בעברית,יכולתי לחשוב שאני נמצא במרכזה של מרקש. כך הרגשתי והתרגשתי בסניף הראשון של "מרקש אקספרס" שנפתח לאחרונה בתל-אביב,.ופרץ מבטיח פריסה ארצית, ואולי אפילו בינלאומית.
"הקונספט הוא חידוש של מתכונים לא כתובים, מותאם לחך הישראלי ללא פלצנות. אוכל אמיתי ממטבחה של אימי, אוכל עם רגש", אומר גיא פרץ.

 אבל איך, אני שואל, מתרגמים את המתכונים של האימא המרוקאית, שאומרת לך קח קצת מזה וקצת מזה?.
"אהה", מסביר גיא " זה דווקא היה החלק הפשוט יותר. אמרתי לאימי" קחי קצת מזה וקצת מזה, שקלתי, בניתי קיטים, וכך הגעתי לטעמים המקוריים".
 
מחירים לדוגמא: קוסקוס ותבשילים: 24-34 שקל, כריכי לחם פרנה עם בשרים: 25-26 שקל. כשר. יש משלוחים.

"מרקש אקספרס" – מזללה מרוקאית שמצליחה לעשות את הבלתי יאומן. גאוני כבר אמרנו?

מרקש אקספרס
רח' קרליבך 14, ת"א
טל. 03-5618840/60

שמואל מולדובן היה השף הראשי של צה"ל, וכיום הוא מומחה לבטיחות מזון.
טל. 050-7919099, 08-9263773 www.allbiz.co.il/moldovan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר