מרק עגבניות טריות ושעועית

את המרק הזה כדאי להכין מעגבניות תמר – עגבניות מוארכות ובשרניות שמתאימות במיוחד לבישול. אם אין, משתמשים בעגבניות אשכול אדומות. השימוש בשעועית קפואה הופך את ההכנה לפשוטה ומהירה.מצרכים ל־6 מנות:1 ק"ג עגבניות תמר, או ¼1 ק"ג עגבניות אשכול אדומות2 כפות שמן זית2 בצלים בינוניים, קצוצים גס2 שיני שום כתושות1 ליטר מרק צח (אפשר מאבקה)2 כפות רסק עגבניות1 כף פפריקה מתוקה1 כפית סוכרמלח ופלפל1 כף קורנפלור2 כפות מים400 גרם שעועית לבנה קפואהכוסברה קצוצה לעיטוראופן ההכנה:רוחצים את העגבניות וקולפים. כדי שהקליפה תרד בקלות.יש לחלוט את העגבניות במים רותחים – עושים חתך דמוי צלב בקליפה בתחתית כל עגבנייה. שמים את העגבניות בקערה גדולה ויוצקים עליהן הרבה מים רותחים. משהים דקה ושופכים את המים. מסירים את הקליפה במשיכה. עגבניות תמר קוצצים לחתיכות גדולות, עגבניות אשכול חוצים, מסלקים את הגרעינים וקוצצים.מחממים את השמן בסיר ומטגנים את הבצל עד שיתרכך. מוסיפים את השום ומערבבים. מוסיפים עגבניות, מרק, רסק עגבניות, פפריקה, סוכר ומלח ופלפל לפי הטעם. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים במשך 5 דקות.בוללים את הקורנפלור ב־2 כפות המים ובוחשים לתוך המרק. מוסיפים את השעועית ומביאים שוב לרתיחה. מכסים ומבשלים במשך 10 דקות. טועמים ומתקנים את התיבול.יוצקים לצלחות הגשה ומעטרים בכוסברה.מתוך הספר "בקלי קלות" מאת דנית סלומון. צילום: יהודה סלומון. הוצאת "קוראים"

את המרק הזה כדאי להכין מעגבניות תמר – עגבניות מוארכות ובשרניות שמתאימות במיוחד לבישול. אם אין, משתמשים בעגבניות אשכול אדומות. השימוש בשעועית קפואה הופך את ההכנה לפשוטה ומהירה.

מצרכים ל־6 מנות:
1 ק"ג עגבניות תמר, או ¼1 ק"ג עגבניות אשכול אדומות
2 כפות שמן זית
2 בצלים בינוניים, קצוצים גס
2 שיני שום כתושות
1 ליטר מרק צח (אפשר מאבקה)
2 כפות רסק עגבניות
1 כף פפריקה מתוקה
1 כפית סוכר
מלח ופלפל
1 כף קורנפלור
2 כפות מים
400 גרם שעועית לבנה קפואה
כוסברה קצוצה לעיטור

אופן ההכנה:
רוחצים את העגבניות וקולפים. כדי שהקליפה תרד בקלות.
יש לחלוט את העגבניות במים רותחים – עושים חתך דמוי צלב בקליפה בתחתית כל עגבנייה. שמים את העגבניות בקערה גדולה ויוצקים עליהן הרבה מים רותחים. משהים דקה ושופכים את המים. מסירים את הקליפה במשיכה.
עגבניות תמר קוצצים לחתיכות גדולות, עגבניות אשכול חוצים, מסלקים את הגרעינים וקוצצים.
מחממים את השמן בסיר ומטגנים את הבצל עד שיתרכך.
מוסיפים את השום ומערבבים.
מוסיפים עגבניות, מרק, רסק עגבניות, פפריקה, סוכר ומלח ופלפל לפי הטעם. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים במשך 5 דקות.
בוללים את הקורנפלור ב־2 כפות המים ובוחשים לתוך המרק.
מוסיפים את השעועית ומביאים שוב לרתיחה.
מכסים ומבשלים במשך 10 דקות.
טועמים ומתקנים את התיבול.
יוצקים לצלחות הגשה ומעטרים בכוסברה.

מתוך הספר "בקלי קלות" מאת דנית סלומון. צילום: יהודה סלומון. הוצאת "קוראים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר