מרק פטריות חורש

חומריםחופן קטן של פטריות פורצ'יני יבשות (קונים במעדניות(כ-500 גרם אורניות קטנות וטריות. 2 כפות שמן זית 2 שיני שום קצוצות דק 1 בצל אדום או לבן קצוץ דק 1.בצל ירוק קצוץ 20 גרם חמאה חופן גבעולי טימין טרי מופרד לעלים מלח ופלפל שחור גרוס טרי 4 כוסות מרק עוף או ירקות צח חופן קטן עלי פטרוזיליה קצוצים 250 מ"ל שמנת לבישול שמן צ'ילי (לא הכרחי(הוראות הכנה1. מכניסים את הפורצ'יני היבשות לקערה קטנה, מכסים במים רותחים ומשרים. 2. מפשיטים את הפטריות מהקליפה העליונה (אם הן אורניות, מסירים להן את הספוג התחתון ואת רוב הגבעול). מקפידים לעשות זאת בלי ללכלך את הבשר הפנימי של הפטרייה, אפשר להיעזר במגבת נייר, אבל בשום אופן לא שוטפים פטריות. פורסים את הפטריות ושמים בצד. 3. מחממים סיר מרק בעל תחתית כבדה, מוסיפים כ-2 כפות שמן זית ואת הפטריות. מערבבים ומטגנים במהירות על אש גבוהה במשך דקה או שתיים ומוסיפים את השום, הבצלים, החמאה, הטימין ומעט המלח והפלפל. מסננים את הפורצ'יני ממי ההשריה מבלי לשפוך אותם וקוצצים. אחרי שהפטריות הטריות בסיר מפרישות נוזלים, מוסיפים את הפורצ'יני ומערבבים. מטגנים כ-2 דקות נוספות. מוסיפים את מי ההשריה של הפורצ'יני בזהירות, כך שהחול שהצטבר בקרקעית הקערה לא יתווסף למרק. ממשיכים לבשל על אש קטנה עד שהנוזלים מתאדים, כ-20 דקות. 4. מוסיפים את המרק הצח ומתבלים לפי הטעם במלח ובפלפל. מביאים לרתיחה על אש קטנה, מכסים ומבשלים 20 דקות. טועמים ומתקנים את התיבול. 5. מסננים חצי מכמות המרק וטוחנים במעבד מזון למחית ומחזירים לסיר. מוסיפים את הפטרוזיליה והשמנת ושוב טועמים ומתקנים את התיבול. אם רוצים להוסיף קצת שמן צ'ילי-זה הזמן

חומרים
חופן קטן של פטריות פורצ'יני יבשות (קונים במעדניות(
כ-500 גרם אורניות קטנות וטריות.
2 כפות שמן זית
2 שיני שום קצוצות דק
1 בצל אדום או לבן קצוץ דק
1.בצל ירוק קצוץ
20 גרם חמאה
חופן גבעולי טימין טרי מופרד לעלים
מלח ופלפל שחור גרוס טרי
4 כוסות מרק עוף או ירקות צח
חופן קטן עלי פטרוזיליה קצוצים
250 מ"ל שמנת לבישול
שמן צ'ילי (לא הכרחי(

הוראות הכנה
1. מכניסים את הפורצ'יני היבשות לקערה קטנה, מכסים במים רותחים ומשרים.

2. מפשיטים את הפטריות מהקליפה העליונה (אם הן אורניות, מסירים להן את הספוג התחתון ואת רוב הגבעול). מקפידים לעשות זאת בלי ללכלך את הבשר הפנימי של הפטרייה, אפשר להיעזר במגבת נייר, אבל בשום אופן לא שוטפים פטריות. פורסים את הפטריות ושמים בצד.

3. מחממים סיר מרק בעל תחתית כבדה, מוסיפים כ-2 כפות שמן זית ואת הפטריות. מערבבים ומטגנים במהירות על אש גבוהה במשך דקה או שתיים ומוסיפים את השום, הבצלים, החמאה, הטימין ומעט המלח והפלפל. מסננים את הפורצ'יני ממי ההשריה מבלי לשפוך אותם וקוצצים. אחרי שהפטריות הטריות בסיר מפרישות נוזלים, מוסיפים את הפורצ'יני ומערבבים. מטגנים כ-2 דקות נוספות. מוסיפים את מי ההשריה של הפורצ'יני בזהירות, כך שהחול שהצטבר בקרקעית הקערה לא יתווסף למרק. ממשיכים לבשל על אש קטנה עד שהנוזלים מתאדים, כ-20 דקות.

4. מוסיפים את המרק הצח ומתבלים לפי הטעם במלח ובפלפל. מביאים לרתיחה על אש קטנה, מכסים ומבשלים 20 דקות. טועמים ומתקנים את התיבול.

5. מסננים חצי מכמות המרק וטוחנים במעבד מזון למחית ומחזירים לסיר. מוסיפים את הפטרוזיליה והשמנת ושוב טועמים ומתקנים את התיבול.
אם רוצים להוסיף קצת שמן צ'ילי-זה הזמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר