משפחת אלפסי חוגגת את סדרת הר אודם 2005

בשדרות רוטשילד 71 בתל-אביב בחרו בני משפחת אלפסי ממושב אודם – האבא מיכאל והבנים ישי ואדם; לחגוג אירוע השקה של סדרת יינות חדשה "הר אודם 2005"

הביקוש ליין טוב לא מסתיים לעולם, ובביסטרו בר "קנטינה" בשדרות רוטשילד 71 בתל-אביב בחרו בני משפחת אלפסי ממושב אודם – האבא מיכאל והבנים ישי ואדם; לחגוג אירוע השקה של סדרת יינות חדשה "הר אודם 2005".
כן, כאן בלב מרכז החיים התל-אביבי, במסעדה בעלת עיצוב מזמין, עם מלצריות שכל אחת מהן עלמת חן בעלת תודעת שירות מפותחת, במקום שמציע אווירה, כייף ופשטות, התקיים האירוע. למה דווקא כאן? מסתבר כי קנטינה הנה מס' 1 במכירת יינות היקב מבין מסעדות תל-אביב. אכן, הישג ראוי.

אנחנו עם מזיגה ראשונה של שרדונה 2006 עתיר ניחוחות וטעמים, ששהה 5 חודשים בחבית, ואל השולחן הגיעה פלטה עם מבחר נכון ומייצג של גבינות "הנוקד" מגילון של הגבן דני ברזילי, שהובאו במיוחד מהצפון הרחוק (הכל יחסי בארצנו הקטנה) לאירוע על ידי מיכאל אלפסי.
לגבינות הצטרפו זיתים שחורים מהממים, רכים וטעימים, לחם טרי ועוד לחם טרי – כי אי אפשר היה להפסיק איתו, ופלטה של סלמי עם פרוסות עגבניות.

לפני התעמקות ביינות הר אודם 2005, כוכבי הערב, ביקשנו מג'ו מרסיאנו, הבעלים של קנטינה, הסבר לפשר המטעמים המיוחדים והייחודיים שעל השולחן. מסתבר שג'ו מאמין בפרודוקטים שאי אפשר לשים את היד עליהם, כמו הסלמי שמגיע ביבוא אישי על ידי חבריו של ג'ו מכפר איטלקי נידח, שם מיוצר הסלמי על ידי איטלקי זקן במתכון סודי של דורות בתוך מרתף. הזיתים, כך מסתבר, מגיעים ממרוקו, ועם המרוקאים אני מבקש להדק את היחסים כבר עכשיו, ולו בזכות הזיתים הללו.

בהמשך הטעימה, יחד עם היינות, הגיעו אל השולחן שני סוגים של רביולי משתי שכבות מחוברות בצורת ריבוע העשויות פסטה טובה, כשרביולי הראשון ממולא בתרד והשני בבשר ברוטב ראגו – בשר עם רוטב עשיר העשוי ומורכב מירקות, וגם יין אדום כאחד ממרכיבי הרוטב הסמיך.

הר אודם מרלו 2005 הוא יין מסדרת הר אודם המובילה של היקב. היין עשוי 100% ענבי מרלו המגיעים מכרם שעל בצפון רמת הגולן שניטע ב- 1997, מאותה חלקת כרם ואותה תת חלקה מועדפת בטעם שלה שנבצרה בנפרד וטופלה בנפרד והותססה בנפרד.
צבעו של היין אדום עז נוטה לסגול, עם שוליים שקופים וצלולים. ארומות טובות של פירות אדומים ושחורים, שזיפים וקפה. גוף היין מלא, הרבה עולם חדש. טאנין עדין במקצת, הפרי שחור, חזק ודומיננטי. הרבה עוצמה יש בו ביין. באף אוכמניות, רמז לתיבול ברקע ומעט רמז לשוקולד. מיצוי פרי טוב. היין התיישן 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. הסיומת בינונית עד מתמשכת באורכה. אהבתי את היין. מחירו לצרכן בטווח של 115-125 ₪.

הר אודם קברנה סוביניון 2005 עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון, המגיעים גם הם מכרם שעל בצפון רמת הגולן.
ליין גוף מלא, צבע עז אדום ארגמני, סגלגל בשוליים, הרבה ירוק. מרקם מבריק, נעים, עגול וחלק. ארומה עשירה המשלבת אלגנטיות באף של פרי שחור ואדום, מורכב ועשיר.
הטאנינים רכים, וקיים איזון טוב בין העץ והפרי. היין התיישן 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. הסיומת ארוכה מפתה ומושכת. גם מחירו של יין זה לצרכן בטווח של 115-125 ₪.

לטעמי, שני היינות טובים ונכונים לשתייה כאן ועכשיו. חרף היותי איש של קברנה סוביניון, המרלו הפעם התעלה על המלך השולט. יחד עם זאת, שניהם נגישים ונעימים, ונותנים מצג ראוי של הזן והטרואר הגבוה בתנאי האקלים והקרקע ממנו הם מגיעים.

נעים להזכיר כי יינות יקב הבוטיק הר אודם זכו במדליות בתחרויות יין בארץ ובעולם. "הר אודם מרלו ריזרב 2003" זכה במדליית זהב כפולה בתחרות היין הבינלאומית 2006 TerraVino שהתקיימה במסגרת תערוכת Israwinexpo 2006, וכמו כן זכה במדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית "האישה בוחרת 2006"
שהתקיימה בארגנטינה, ובמדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית השביעית שהתקיימה בפנמה, בה השתתפו למעלה מ-2,405 יינות מהעולם.

על ציר ההתקדמות
את ייצור היין ביקב הר אודם מלווה ד"ר ארקדי פפיקיאן, כשלצידו במלאכה הבנים אדם וישי אלפסי.
האבא מיכאל אלפסי אומר: "היקב הוקם בשנת 2003 וייצר בשנה הראשונה 7,000 בקבוקים. ב-2004 היינו כבר עם 24,000 בקבוקים. ב- 2005 עם 30,000 בקבוקים, ב- 2006 עם 35,000 בקבוקים, וב- 2007 אנו מזהים גידול נוסף לכוון 38,000 בקבוקים.
ליקב קיבולת ייצור של 70-80,000 בקבוקים, והחל מבציר 2007 אנחנו עוברים לייצור יין כשר.
השנה החולפת הייתה מצוינת, עם עומס רב. נפח העשייה שלנו גדל, ואנחנו גאים על כך מאד. היקב קיבל תנופה אחרי "טרה וינו". היינות שלנו מתקבלים היטב בעולם בזכות ההצלחה של יינות 2003-2004.
ובזכות עבודה מוקפדת ונמשכת של הבנים, גם היינות של 2005 לא נופלים באיכותם מהיינות המוצלחים מהשנים הקודמות. בתכנית העבודה שלנו אנחנו פרושים במרכז הארץ בשלוחות ההפצה והמכירה ומסודרים בצורה טובה. מרבית היינות שלנו נמכרו, ואנחנו מבקשים גם להתרחב אל מחוץ לגבולות מרכז הארץ.
אי אפשר שלא להודות לד"ר ארקדי פפיקיאן, האיש מאחורי העשייה, הוא היה ונשאר בשבילנו גאוות היצירה, ובזכות הטאץ' שלו והידע המקצועי שלו אנחנו מצליחים".

מיכאל הודה גם לאשתי עידית ולבנות אפרת ויערה שנשארו במרכז המבקרים ביקב כדי לתפעל את המקום ההומה אדם בימי החופש.

בסיום לגמתי פעם נוספת מיין הקינוח הר אודם ענבר – הנקרא כך על שום צבעו הכתום צהוב, נוטה למוזהב. היין עשוי ענבי שרדונה, ומחוזק בלא פחות מאשר 96% אלכוהול נקי. היין, הנמכר ביקב בלבד,מציג הרבה פרי נוכח לפנים, והרבה אלכוהול ברקע. הענבים מגיעים מכרם מנרה ונבצרו ב- 2005. היין מתיישן בחביות ישנות הוא שונה במעט באופיו. יש שיעדיפו אותו קר, ויש שיעדיפוהו בטמפרטורות החדר אבל הוא בהחלט יין קינוח טוב ומעניין.

והנה לפניכם עוד שלושה יינות שיהוו בהחלט קנייה מומלצת אל שולחן החג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר