משפחת מועדון יולו מבקרת ביקב לוריא

לרגל פתיחתו הרשמית של מרכז המבקרים של יקב לוריא במושב ספסופה (בשם העברי: כפר חשן) למרגלות הר מירון, ביקרו במקום חברי מועדון יולו עם בנות זוגם, התרשמו ונהנו. המסקנה: שאנשי היקב ימשיכו כך

את ביקורי הראשון ביקב לוריא קיימתי לפני ארבעה חודשים,
ושיתפתי את הקוראים ברשמי. הפעם, לרגל פתיחתו הרשמית של מרכז המבקרים של היקב במושב ספסופה (בשם העברי: כפר חשן) למרגלות הר מירון, החלטנו לקיים ביקור משותף של חברי מועדון יולו (ראו בסוף הכתבה) עם בנות זוגם, ולאפשר לכולם להתרשם וליהנות, כמו גם לראות מה השתנה מהביקור הקודם.

עם הגעתנו התקבלנו בחום רב ע"י בני משפחת סיידא, בעלי הכרם והיקב. אבא יוסי הכורם כבר עמד ליד הטאבון והכין את העופות לטעימה הצפויה. לצדו בנו גידי, שהשתלב כל כולו בפעילות היקב, ומשלים בימים אלה את לימודיו המקצועיים בתחום היין. משפחת סיידא

נסענו לשטח, וקיבלנו הסברים מפורטים ומקצועיים אודות הטרואר היחודי של יקב לוריא, המשלב אדמה בזלתית, טרה רוסה, גיר, מים ומזג אויר באופן אידיאלי, וגפן הנהנית לפרוח ולהתפתח עם השקייה מינימלית תוך ניצול טוב של המדרון.

הפעם, בניגוד לביקור הקודם, כבר ניתן לראות כמובן את האשכולות היפים ההולכים וצוברים "תאוצה", לצד עצי דובדבן מהם קטפנו פירות ואכלנו להנאתנו תוך כדי הסיור. ואם מדברים על פירות – מיץ הרימונים המרענן שהם מייצרים הוא תענוג בפני עצמו.

אחרי הביקור בכרמים, השוכנים בתוך נוף יפהפה למרגלות הר מירון, התיישבנו בצל ברחבת האירוח והטעימות החדשה שבנו בני המשפחה. נהנינו כך מחוויית טעימה בלב הכרם, משולבת בהסברים אודות היקב .

מתחילים עם ROUGE 2007 – שילוב של סנג'יבזה (60%), ברברה (30%) וקברנה סוביניון. (10%). 18 חודש בחביות עץ. הבדל משמעותי בין התרשמותי מהיין בטעימה קודמת לפני 4 חודשים לבין טעמו כיום. היין פשוט ממשיך ומתפתח בבקבוק, נוצר איזון, הוא נעים, פירותי מאאד, בעל חמיצות טובה וסיומת נעימה. נהניתי.

ROUGE 2008 – יין זה ייצא לשוק בעוד חצי שנה עד שנה. טרם בוקבק. ניכר שיפור ביחס לקודמו מ– 2007. בעל בוקה עשיר, צבעו אדום חזק. הוא מאוד ארומטי. מאוזן, גם אם מביא לידי ביטוי בשלב הנוכחי מרירות קלה בסיומת.

וליין הדגל של היקב נכון להיום. לוריא GRAND VIN 2006.
היין ממשיך ומפגין איכות טובה. שילוב של קברנה סוביניון וקברנה פרנק ששהו 24 חודש בחביות העץ. יין עשיר, פירותי, בעל איזון טוב.

GRAND VIN 2008 – שילוב של קברנה סוביניון, שיראז ומרלו. נראה אותו בשוק תוך שנה עד שנתיים. יין בעל צבע שחור יפה מאוד. פירותי. קטיפתי. איזון מצוין עם חמיצות נעימה מאוד. חשים גם מתיקות קלה ונעימה, ומרירות נסתרת מתפתחת עם הסיומת. יין מאוד אלגנטי.
שרק ימשיכו כך.


יקב לוריא
מושב ספסופה
טל. 050-8849557, 052-5254570
[email protected]
www.luriawinery.com


You Only Live Once – YOLO
YOLO (יולו) הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו לפני יותר מ- 5 שנים. אנו 10 חברים המכירים מעל 20 שנה, כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. ב- 5 השנים התחלף עד כה חבר אחד. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה' האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תוכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים.
המארח קובע את תוכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום כ– 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד. כל מפגש מתועד, וכמו כן יוצא דו"ח שנתי המפרט את היינות וציוניהם.
המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע"י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות.
ראוי לציין כי אמנם אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחווייה הכוללת של שתית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר