מתחתנים? התפריט הוא חלק מעיצוב האירוע

תפריט החתונה אמור לגלם בתוכו את טעמכם וסגנונכם האישי, אך מומלץ לקחת בחשבון את טעמו של הקהל ולהנות את האורחים שבאו לשמוח עמכם באוכל שיערב לחיכם

עומדים להינשא? מזל טוב.
בין אם אתם מאוהבי השווארמה או מהמכורים לסושי וקרפצ'יו, עיצוב התפריט לאירוע הוא שילוב של טעמכם האישי עם התגמשות לכיוון קהל האורחים והעונה בשנה.
אירוע החתונה אמור להיות היום שלכם וככזה הוא אמור לשקף את טעמכם והעדפותיכם האישיות. תפריט החתונה אמור לגלם בתוכו את טעמכם וסגנונכם האישי, אך מומלץ לקחת בחשבון את טעמו של הקהל ולהנות את האורחים שבאו לשמוח עמכם באוכל שיערב לחיכם.

לפניכם טיפים לבחירת התפריט:
אל תכוונו נמוך מדי, אבל גם לא גבוה מדי.
זוגות רבים מתפתים להציע מנות מתוחכמות בטכניקות בישול מיוחדות. זוהי חשיבה נכונה משום משקהל האורחים היום מצפה לבילוי המזכיר סעודה במסעדת גורמה. מצד שני, יש לשלב לפחות מנה אחת בכל שלב הפונה בטעמה אל רוב קהל האורחים.

• לכו עם עונת השנה
את רוב הפירות והירקות ניתן להשיג כיום לאורך כל השנה, אבל לעתים מדובר במוצרים קפואים ובלתי טריים. הדבר פוגע בערך התזונתי של המוצר ובטעמו, ופוגע באיכותה של המנה. מומלץ תמיד ללכת עם המוצרים הטריים ביותר, ובמידת הצורך , אם יש מנה שממש מצאה חן בעיניכם, ניתן פעמים רבות למצוא חלופות בעלות טעם ומרקם דומה, אך טריות.
השפעה נוספת של עונת השנה היא באופן הכנת המנות. המנות בתקופת החורף נוטות לעישון , צלייה איטית ואפייה, ומשלבות מנות חמות יותר כמו מרקים או תבשילי ירקות.
מנות הקיץ, לעומת זאת, הן קלילות יותר ומבוססות על קלייה, טיגון וגריל.

תאכלו גם בעיניים
מומלץ לבקש להביא לכם את המנה בדיוק כפי שהיא מוגשת לאורחים, כדי למנוע הפתעות בלתי נעימות בערב האירוע. הגשה אסתטית של האוכל משפיעה על הסגנון הכללי של החתונה. הנטייה כיום היא הגשה המזכירה מסעדות גורמה, ומותר להעיר בשלב בחירת התפריט אם הגשת המנה נראית לכם מרושלת.

כוונו לסוגים שונים של בשר ודגים
מומלץ לבחור מנות שונות בעלות מרקם וטעמים שונים. אם, למשל, בחרתם עוף ברוטב שמתיקותו מודגשת, מומלץ להציע אפשרות נוספת לאלו המעדיפים בקר. שילוב טעמים וחומרי גלם שונים, יבטיח שתצליחו לקלוע לטעמם של רוב אורחי האירוע.

• קינוחים
רוב אולמות האירועים מציעים קינוחי פרווה בלבד; מה שלרוב מוריד את איכות הקינוחים. בשנים האחרונות קינוחי הפרווה הפכו יותר ויותר איכותיים, אך עדיין קיים הסיכון "ליפול" בקינוחים. מומלץ להזמין קינוחי פירות או עוגות יבשות כמו בראוניז, פירות יבשים ושקדים.

ילדים, צמחונים, ומנות גלאט כושר
כדי למנוע אי נעימות מצדכם ומצד האורחים שלא ממש ימצאו מה לאכול באירוע, מומלץ לקחת בחשבון הערכה גסה של מספר מנות מיוחדות עבור ילדים, צמחוניים, ואוכלי גלאט כושר, אותן יצטרך המקום לספק.

אולם דניאל, דרך לוד ת"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר