מתי בשנה כדאי לבקר בשבעת פלאי תבל? תשאלו את Booking.com

כנראה שאחד הדברים שחובה להוסיף לרשימת הדברים לעשייה והאתרים בעולם אליהם חובה להגיע, הוא ביקור בשבעת פלאי התבל החדשים

בשנת 2001 יזם ארגון שווייצרי סקר כלל עולמי לקביעת שבעת פלאי תבל החדשים, מתוך רשימה של 200 מונומנטים קיימים. תוצאות הסקר הוכרזו ב-7 ביולי 2007, ואלו הם הנבחרים: החומה הגדולה של סין, פטרה, פסל ישו הגואל, מאצ'ו פיצ'ו, צ'יצ'ן איצה, הקולוסיאום, טאג' מהאל, והפירמידה הגדולה של גיזה הוכרזה כפלא עולם השמיני במעמד של כבוד. כנראה שאחד הדברים שחובה להוסיף לרשימת הדברים לעשייה והאתרים בעולם אליהם חובה להגיע, הוא ביקור בשבעת פלאי התבל החדשים. Booking.com, המובילה העולמית בחיבור מטיילים עם המגוון הגדול ביותר של מקומות לינה, מציעה את התאריכים בשנה בהם הכי משתלם לבקר בשבעת פלאי התבל, ואיפה ללון כדי לגלות את הקסם שמאחורי אתרי מורשת הללו.

פטרה – ואדי מוסה ירדן

האתר הארכיאולוגי המפורסם בירדן שהוקם 300 שנה לפני הספירה, המכונה על ידי רוב "העיר הוורודה" בגלל ארונות הקבורה והמקדשים החצובים באבני החול של הרי אדום, ומכאן שמה. בעברית היא מכונה גם הסלע האדום. נקודת תצפית פופולרית עבור תיירים רבים היא קניון אל סיק בשל הגישה הצרה אל הקניון. אחד הדברים המיוחדים והמומלצים לעשות בפטרה, הוא ביקור לילי לאור נרות ושמיים זרועים כוכבים. ממידע של Booking.com מתברר כי ביקור בוואדי מוסה – פטרה באוקטובר הוא היקר ביותר, ולעומתו החודש המשתלם ביותר לטיול זה הוא אוגוסט, בו יש רידה חדה של 22% במחירים.

איפה ללון: בית הארחה פטרה הוא מקום לינה טוב עבור מטיילים שרוצים לתייר בעיר העתיקה של פטרה, מפני שהוא ממוקם בכניסה. בר המערה ממוקם בבית נבטי משוחזר מהמאה הראשונה, המציע שילובים ערביים ואירופאיים באוויר הפתוח.

הקולוסיאום –  רומא איטליה

הקולוסיאום, הידוע גם כאמפיתיאטרון של השושלת הפְלאבִית, הוא האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה. המבנה של הקולוסיאום עשוי מבטון וחול, והוא נבנה על-ידי הקיסר אספסיאנוס. בימי שיא הוא יכול לאכלס עד 80,000 צופים, והיה ביתם של מרוצי המרכבות ומלחמות הגלדיאטורים. הקולוסיאום ניתן כמתנה על ידי הקיסר הרומי לעם. זהו הבניין הגדול ביותר ברומא העתיקה, ומבטא סמל לכוח ומלוכה. Booking.com מגלה כי מאי הוא החודש היקר ביותר לטיול ברומא וביקור בקולוסיאום. לעומתו פברואר הוא החודש המשתלם ביותר, עם הבדל של 39%.

איפה ללון: Vatica B&B Roma המשלב ישן וחדש עם עיצוב אלגנטי. במקום יש חדרים מרווחים, אמבטיה פרטית, וארוחת בוקר טרייה מדי בוקר.

טאג' מהאל – אגרה אוטר פרדש הודו

הטאג' מהאל הוא יצירת מופת הזוכה להערצה והערכה בכל העולם, שנבנה בין השנים 1631-1648 ע"י קיסר האימפריה המוגולית שאה ג'האן, כדי להנציח את אשתו השלישית והאהובה ארג'ומנד באנו בגום, שנקראה מומתאז-מהאל. מבנה המאוזוליאום, עשוי משיש לבן-שחור, מושך אליו הרבה מבקרים המתפעלים מיופיו. לפי Booking.com נובמבר הוא החודש היקר ביותר לטיול לאגרה ולטאג' מהאל. לעומת זאת, ספטמבר הוא החודש המשתלם ביותר עם הבדל של 32%. ההמלצות המובילות של מטיילי בוקינג באגרה כוללות ביקור באתרים תיירותיים, סיורים באתרים עתיקים והיסטוריים.

איפה ללון: The Coral Court Homestay ממוקם נוח במרחק קצר מהטאג' מהאל. מלון קורל קורט (Coral Court) מציע שירותי השכרת רכב למי שרוצים לחקור ולטייל ביעדים סמוכים לטאג' מהאל.

פסל ישו הגואל – ריו זה ז'נירו ברזיל

עיצוב הפסל נעשה על ידי הארכיטקט הפולני-צרפתי פול לנדוסקי, והבנייה נוהלה על ידי המהנדס המקומי היטור דה סילבה קוסטה. בניית הפסל התחילה ב- 1922, והסתיימה כתשע שנים לאחר מכן. עיצובו המקורי של הפסל שונה מהעיצוב הסופי אותו אנחנו רואים היום, ולפי רישומי עבר ניתן לראות כי הפסל המקורי כלל את ישו עם צלב וגלובוס המייצג את העולם בידו. הפסל ממוקם בפסגת הר קורקובדו ונבנה כסמל לנצרות הברזילאית. לפי Booking.com ינואר הוא החודש היקר ביותר לטיול לריו זה ז'נירו ופסל ישו הגואל, ולעומת זאת אוגוסט הוא החודש המשתלם ביותר, עם פער מחירים של 40%.

יפה ללון: שהייה במלון Casa Geranio (קאזה גראניו) כוללת ארוחת בוקר, ויש לו בריכה חיצונית המוקפת בצמחיה ועצי פרי, עם נופים של העיר. אטרקציות נוספות בעיר הן חרוט הסוכר או הר הסוכר (בפורטוגזית: Pão de Açúcar), וחוף קופקבאנה (Copacabana Beach) במרחק נסיעה קצרה.

צ'יצ'ן איצה – ואיאדוליד מקסיקו

עיר עתיקה שהוקמה לפני יותר מ- 1,500 שנה על ידי אנשי המאיה, וכיום היא אתר ארכיאולוגי בולט ביוקטן, מקסיקו. הפירמידות והמקדשים הקיימים באתר שימשו לטקסים דתיים כדי להבטיח תוצאות חקלאיות. על פי נתוני Booking.com החודש היקר ביותר לנסוע לוואיאדוליד ולבקר בצ'יצ'ן איצה הוא אפריל, לעומתו החודש הזול ביותר הוא ספטמבר עם הפרש של 24%.

איפה ללון: Casa Tia Micha  שוכן בבניין המעוצב בסגנון קולוניאלי במרכז ואיאדוליד. תוכלו ליהנות מתחושה ביתית הרחק מהבית ומארוחת בוקר אמריקאית בחדר האוכל של המלון.

מאצ'ו פיצ'ו – פרו

טראק מהסוג שלוקח אל מעמקי ההיסטוריה. לחקור את תעלומת הפלא והיופי של הסמל המוכר ביותר של אימפריית האינקה. בשפת קוצ'ואה השם מאצ'ו פיצ'ו מתורגם ל"הפסגה העתיקה". לא מעט מייחסים לה את התואר "העיר האבודה של האינקה". מאצ'ו פיצ'ו נבנתה במאה ה-15 – 2,430 מטרים מעל פני הים, ומשתרעת מעל יותר מ-116 קמ"ר, כאשר הייעוד המדויק שלה בעבר נשאר עדיין בגדר תעלומה. בהתאם לנתוני Booking.com, יוני הינו החודש היקר ביותר לנסוע בו לטראק במאצ'ו פיצ'ו, ולעומתו החודש הזול ביותר בהפרש מחירים של 21% הוא פברואר.

איפה ללון: Panorama B&B, כאשר השם מרמז מיקום המלון, כאשר נופים פנורמיים של ההרים והנהר שמסביב נשקפים מהמרפסת הפרטית בחדר. המלון ממוקם במרחק הליכה קצרה מהשוק בעיר, ויש בו בר חטיפים המציע ארוחת צהריים לדרך, אידיאלי ליום טיולים למאצ'ו פיצ'ו ולאטרקציות בסביבה.

החומה הגדולה – בייג'ין סין

החומה הגדולה של סין משתרעת על פני 5,000 קילומטרים, ואם תרצו לחצות את החומה ברגל יידרשו לכך 18 חודשים. החומה מבטאת יותר מ-2,300 שנות היסטוריה של כוח ואחדות. היא נבנתה על ידי הקיסר הראשון של סין, צִ'ין שְׁה-חְוָאנְג או צ'ין שְׁה-חְוָאנג-דִי, 220 שנה לפני הספירה. Booking.com אומרת כי החודש היקר ביותר לחופשה בבייג'ין כדי לטייל בחומה הגדולה הוא אוגוסט, ולעומתו החודש הזול ביותר הוא פברואר.

איפה ללון: M Youth Space, ממוקם בלב בייג'ין, מרחק של 5 דקות הליכה מהרכבת התחתית ונסיעה קצרה משיצ'אי (Shichahai) – אזור תיירותי מאוד פופולרי בעיר. בלובי המשותף של המלון תוכלו לפגוש מטיילים נוספים ולחלוק חוויות והמלצות לצד קפה ותה בחינם. מטיילי Booking.com המליצו, דירגו ובחרו את רובע קסיצ'נג כמקום עם התחבורה הציבורית הכי נוחה. האזור הפופולרי ביותר בחומה הגדולה של סין הוא מוטיאניו (Mutianyu), מאחר שהינו האזור המשוחזר ביותר בחומה הגדולה. ניתן להגיע אליו ברכב במרחק נסיעה של קצת יותר משעה מבייג'ין, או להשתמש בתחבורה הציבורית הפופולרית ביותר בבייג'ין, ולנסוע בקו האוטובוס 877 שלוקח לאתר התיירותי Badaling Great Wall, המציע רכבל לחומה הגדולה של סין, למוזיאון ולקולנוע עם המסך העגול.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר