מתרחבים משיווק תפוחי אדמה גם לשיווק גזר

המפעלים האזוריים "אבשלום", הנמצאים בבעלות 12 משקים בנגב והינם מהמפעלים הגדולים בארץ לעיבוד, מיון, שטיפה, ליטוש, קירור, אריזה ושיווק של תפוחי אדמה – מדי שנה כ-85 אלף טון לשוק המקומי ולייצוא, נכנסים לשיווק גזר.

המפעלים האזוריים "אבשלום", הנמצאים בבעלות 12 משקים בנגב והינם מהמפעלים הגדולים בארץ לעיבוד, מיון, שטיפה, ליטוש, קירור, אריזה ושיווק של תפוחי אדמה – מדי שנה כ-85 אלף טון לשוק המקומי ולייצוא, נכנסים לשיווק גזר.
זאת בעקבות העובדה שגזר משלים את תחום תפוחי אדמה.

הקבוצה הקימה בית אריזה לגזר המשרע על שטח בנוי של כ-1,200 מ"ר, והשקיעה כ-14 מיליון ש"ח בציוד טכנולוגי חדיש ומשוכלל לטיפול ומיון גזר, אשר נרכש מחברות מתמחות בניו זילנד, גרמניה והולנד.
הציוד כולל מכונות מיוחדות למיון הגזר על פי האורך והקוטר, ליטוש הגזר מסיבים וירק, וציוד קירור מיוחד לשמירת הגזר בטמפרטורה של בין 2-4 מעלות לשמירת הטריות, וציוד אריזה לשיווק הן לשוק המקומי והן לייצוא.

הצפי הוא שבשנת 2009 קבוצת "אבשלום" תשווק כ-15 אלף טון גזר, המהווים כ-10%-15% משוק הגזר הנצרך בישראל, בהיקף כספי של כ -30 מיליון ש"ח לשוק המקומי ולייצוא, כאשר כשני שליש משיווק הגזר מיועדים לייצוא וכשליש לשוק המקומי, תוך התרכזות בארבעה זנים של גזר: ניירובי, דורדון, מיסטרו, ואקסלור.
בישראל משווקים מדי שנה כ-140 אלף טון גזר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר