נובה ג'ויה סינמטק – שמחה חדשה בעיר

מספר שבועות של קיום על מפת המסעדות בתל אביב, וכבר יש לנובה ג'ויה בסינמטק ת"א מעריצים וממליצים, שמכוונים למנות השוות, לצד יין וקינוחים עליהם אסור לוותר

מספר שבועות של קיום על מפת המסעדות בעיר תל אביב, וכבר יש לסניף החדש של רשת "נובה ג'ויה" בסינמטק ת"א מעריצים וממליצים, שמכוונים אותך לא רק למיקום המסעדה אלא גם למנות השוות, לצד יין וקינוחים עליהם אסור לוותר.

עיצוב המסעדה מדליק וטרנדי. התאורה משתלבת היטב עם המרחב הפתוח מעל הבר. הבחירה בנורות בסגנון של פעם מהווה קריצה נאה לכל תחושת החמימות במקום. לצד הבר מפוזרים שולחנות עץ, כשעל כל שולחן נר בפמוט זכוכית לצד צמח תבלין זה או אחר. רעיון מקורי וחביב.
השירות מקסים וחייכני. ליאת המלצרית ודנה המנהלת ליוו אותנו וייעצו בחן ובידע רב על התפריט.
ברקע מוזיקת עולם, לא בווליום גבוה מדי ולא נמוך עד שלא תזהו את השיר. זהירות: לא להתאהב באחד מהשירים המושמעים. הצוות לא מכיר את האומנים אלא רק את הסגנון. למזלנו השמיעו באותה עת בוסה נובה שנתנה לנו קצב ותחושה של חו"ל רגע לפני חצות הליל.

ואכן, הגענו לנובה ג'ויה שעה לפני חצות באמצע השבוע, מיד אחרי סרט ועם שני קולגות הנושאים בטייטל פרילנסרים בתחום הכתיבה.
כבר בכניסה התרשמנו לטובה. הן מהעיצוב המאוד ניו יורקי והן מהצוות שפינק אותנו בשלל הפתעות, החל מיין חם וכלה בלחם הבית (פוקצ'ה) עם מטבל עגבניות וזיתים (17 ש'"ח). הובהר לנו שבשל השעה המאוחרת המטבח נסגר, וצריך להחליט מהר.

בתחום המשקאות הפור נפל על יין ברקן, אבל זכינו לקבל דווקא לשולחן יין ריחן (180 ש"ח) בעל גוף וניחוח ארומטי משכר.
המנה הראשונה שהגיעה לשולחן הייתה טארט בצל בהמלצת המלצרית – עשיר, עשוי היטב, ומתקתק במידה. שילוב הטארט יחד עם מעט חמאה מוקצפת, הופך את המנה לשיר הלל (39 ש"ח). דווקא במנת הארצ'יני (כדור אורז ממולא בגבינה ומטוגן בשמן עמוק) עליה המליצה המלצרית, זכינו לאכזבה קלה. מזל שהשדרוג של הגבינה עזר להציל את טעמו ולהפוך אותו למעדן חביב ונסבל (32 ש"ח).

הזמנו בקבוק מים קרים – אקווה פאנה (22 ש"ח), שהיווה אתנחתא קלילה בין הטעמים העשירים להמשך הערב אל המנות העיקריות.
הפסטות הטריות נעשות כאן בעבודת יד, ושמענו עליהן רבות. בחרתי בטורטליני ערמונים (65 ש"ח), מנה נהדרת המצרפת חזה אווז ורוטב שמנת עשיר בשילוב מנצח וייחודי.
הקולגה בחרה פטוצ'יני חציר וקש, שהגיע מעט יבש מדי ועמוס אפונה, ושודרג לבקשתנו עם עוד רוטב שמנת (56 ש"ח), בעוד הגבר בחבורה העדיף לנסות את מזלו עם פפרדלה זנב שור – מנה עשירה בטעמים (68 ש"ח).

אחרי כל הטעמים והיין, החלטנו לסיים את הערב עם כוס קפה וקינוחים. הבחירה הייתה קשה בין דולצ'ה בננה, קרם ברולה, טירמיסו קלאסי וטרופ שוקולד (כל קינוח 38 ש"ח).
החלטנו שאם כבר ליהנות, אז לשלם ולקחת מה שבאמת בא לנו, והזמנו את כל ארבעה הקינוחים.
כמו תמיד הצליח הקרם ברולה לגבור על מתחריו, ולהשאיר לכולנו טעם של ימים נוסטלגיים, בעוד הטירמיסו הקלאסי מעט אכזב בטעמו. לעומת כל אלו, נצנץ בחן הדולצ'ה בננה, שכבש את כולנו וזכה לתואר 'שווה ביותר'.

תשלום: לא מדובר בחוויה זולה. עבור שלושה סועדים, כולל בקבוק יין, המחיר 670 ש"ח לפני טיפ. חניה: בתשלום. קרובה למקום במרחק הליכה ופנויה בערב. ביום – בעיה, עדיף לחנות בהיכל התרבות ולחלץ עצמות בהליכה של מספר דקות.

נובה ג'ויה
סינמטק ת"א רחוב שפרינצק 2
סניפים אחים: רמת החייל, רמת השרון, הרצליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר