נובלה: קפה-ספריה בהרצליה

נובלה – בית קפה הנושק לרמת השרון, ובו ניתן לצד האוכל גם לקרוא ולקנות ספרים, לספוג תרבות ואמנות

בית הקפה נובלה עוצב בהשראת בית סבה וסבתה של אוסנת מצא – בנימין, בעלת המקום ומשלב את סגנון הרטרו, הסגנון הקלאסי והרומנטי והפילוסופיה שעומדת מאחורי הקמת בית הקפה, שאובה דווקא מספרו של ש"י עגנון – תמול שלשום

"ביתם של סבא וסבתא שלי מרמת גן, היה מקור ההשראה העיקרי שלי כשתכננתי את 'נובלה, קוראים בקפה'. בילדותי התארחתי שם לעיתים קרובות, סופגת את ריחות התבשילים הביתיים, הרוגע, אוכלת ונהנית מקריאת הספרים שבספריה. רציתי שגם בית הקפה שלי יהיה מקום שבו ירגישו כמו בבית חם, שאפשר יהיה לשתות כוס קפה טוב, יחד איתו לקרוא ספר מעניין ובין לבין גם לנשנש משהו טעים. את התפריט פותח ציטוט מאת ש"י עגנון, מספרו תמול שלשום: 'כל הקלוב שני חדרים, חדר לאכילה ולשתיה, וחדר אחד לקריאה. אבל אין אדם מקפיד לקרוא במקום של קריאה ולאכול ולשתות במקום אכילה ושתייה, אלא זה אוכל וקורא וזה קורא ושותה, זה נכנס וזה יוצא', זוהי בעצם תמצית הפילוסופיה שעומדת מאחורי 'נובלה, קוראים בקפה' ", אומרת אוסנת מצא – בנימין, בעלת המקום.

מוסיקה קלאסית רוגעת, רהיטי עץ בצבעי אוף וויט נעימים לעין, שעוצבו על ידי אוסנת, מקדמים את הנכנס לבית הקפה הייחודי הזה נובלה, הנושק לרמת השרון. מראה גן עצי האלמוגן והשדרה הפרחונית הניבטים מחלונות הזכוכית הגדולים, מאפשרים לאורחים לקחת רגע של אתנחתה מהמרוץ של החיים. מנורות רטרו בסגנון שנות ה- 60 המשתלשלות מהתקרה, מוסיפות לאווירה המיוחדת. השתייה מוגשת בכלי חרסינה פרחוניים והתה נמזג מקומקומי מתכת קטנים, אף הם בסגנון של פעם. האוכל מגוון, דל שומן ומתאים לאכילה עם קריאת ספרים; לא כזה שדורש התעסקות רבה – מנות פתיחה המורכבות מירקות קלויים בתנור, גבינות ועשבי תיבול; כריכי בריאות משודרגים; סלטים מיוחדים; עוגות; מיצים טבעיים – הכול טרי ומוכן במקום.

קפה נובלה משלב אמנות, תרבות וספרים. בקומה התחתונה ממוקמת הספרייה שבמרכזה שולחן עץ גדול וכסאות עתיקים שהובאו מאנגליה. ניתן לרכוש ספרים בנושאים מגוונים: עיצוב, אמנות, אדריכלות, פילוסופיה, פסיכולוגיה וגם ספרות יפה. ניתן גם לערוך במקום ארוחות חגיגיות ואירועים עד 35 איש. אירועי התרבות והסדנאות משלימים את האווירה המיוחדת של בית הקפה: מופעים מוסיקליים תיאטרליים, הרצאות בפסיכולוגיה, ערבי שירה מקוריים, סדנאות כתיבה יוצרת, ערבי קריאה ועוד. ולמי שחשקה נפשו בקצת אמנות ימצא בקפה נובלה תערוכות מתחלפות, חפצי אמנות ומתנות.

בלוחות הזמנים של האירועים ניתן להתעדכן בבית הקפה.

נובלה, קוראים בקפה
הרצלייה, בן גוריון 48
טל' 09-9566916
פתוח: א' – ה' 9.30 עד אחרון הלקוחות
ו' 8.30 עד 15.00
שבת – סגור מלבד אירועים פרטיים וסגורים



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר