נועה בונה סוכה

כשאנשי הצוות של שף ניר צוק חיפשו במחסן קישוטים לקראת חג הסוכות עבור ביסטרו נועה, הם מצאו שני מוביילים של דגים, שהובילו את שף ניר צוק להשראה: לא נעשה סתם סוכה אלא סוכת דייגים, ותפריט החג יהיה בהתאם

כשאנשי הצוות של שף ניר צוק חיפשו במחסן קישוטים לקראת חג הסוכות עבור ביסטרו נועה, הם מצאו שני מוביילים של דגים, שהובילו את שף ניר צוק להשראה: לא נעשה סתם סוכה אלא סוכת דייגים, ותפריט החג יהיה בהתאם: דגים ופירות ים בפסטיבל מאכלי ים שמתקיים במקום עד 25 בספטמבר, אך מנות דגים ופירות ים מפארות את התפריט השוטף של ביסטרו נועה.

מי שכבר היה כאן, מכיר את העיצוב הזרוק-אקלקטי של ביסטרו נועה, השונה מזה של מסעדת קורדיליה הצמודה, גם היא של שף ניר צוק, המעוצבת ועתירת המנורות והריהוט הכבד. כאן זה נראה כמו מה שמצאו.
למי שלא מכיר, בוודאי רבים מהמטיילים והתיירים שגודשים את סמטאות יפו העתיקה בימי החג, צפויה הפתעה, כולל בשירותים שקירותיהם מעוטרים בדפי השער של "מעריב לנוער" משנת 1959.
כוח המקום הוא באווירה, אותה משלימה המוזיקה הטובה המתנגנת, ובמטבח של ניר צוק שתמיד מוציא מנות מכובדות בגודל ופשוט טעימות.

בתפריט לחג מוצעות מנות ספיישל של דגים ופירות ים, מתוך השפע שמציע הים בעונה זו: פאייה פירות ים, מושט בטיגון, קלמרי אש, דג בפלפלים וסביצ'ה אינטיאס.
אנחנו שילבנו מנות מתפריט סוכות עם כאלה מתפריט העסקיות השוטף של המסעדה. כך בחרנו לראשונות שרימפס וקלמרי על הפלנצ'ה (מחיר בפני עצמו 54 ₪, ובדרך כלל חלק מהעסקיות ב- 54, 65 ו- 79 ₪. מתפריט הספיישל לסוכות הזמנו שרימפס וקישואים עם אגוזים ובצד רוטב חמאה ושום – 46 ₪

עד להגעת הראשונות נהנינו מלחם שחור טוב, כזה של פעם, עם לפת וגזר מוחמצים, וכצ'ופר מהמטבח גם פוקאצ'ה שנעשתה זה עתה ועליה שפע עגבניות וקוביות גבינת פטה.
השרימפס וקלמרי על הפלנצ'ה היו טעימים מאוד, והרוטב שהוגש בכלי נפרד לצד השרימפס עם הקישואים, בהחלט תרם למנה, ונוגב עד תום עם הלחם הטרי והטעים.

גם בעיקריות זגזגנו בין התפריטים. מהעסקיות ב- 79 ₪ הזמנו פילה בורי בעדשים שחורות וקארי עם אורז לבן. מתפריט סוכות חשקנו בקציצות דגים ברוטב קוקוס (55 ₪), אך אלה לא הוכנו ביום ביקורנו, ולכן דילגנו לפסטה פירות ים (84 ₪).
הדג היה טעים, למרות שבדרך הביתה העלתה רעייתי הרהורי כפירה ואמרה כי היא חושבת שזה היה דניס ולא בורי, אך מה שברור הוא כי העדשים ברוטב קארי פשוט ניצחו – תוספת מרהיבת עין ופה לצד הדג.

פסטת פירות הים כללה שרימפס וקלמארי אותם פגשנו בצורות הכנה אחרות במנות הראשונות, וכאן בושלו ברוטב שמנת ושום יחד עם מעט יחידות של קוקי סן ז'אק. נראה כי הפסטה עצמה קנויה ולא הוכנה במקום, אך זה לא פגע בהנאה.
מה שפגע בהנאה היה תהליך היציאה מהחניון ממול וממנו אל סמטאות שוק הפשפשים ההומות אדם ומכוניות, אבל זה כבר סיפור אחר. בביסטרו נועה נהנינו מאוד.

ביסטרו נועה, הצורפים 14 יפו. להזמנות: 03-5184668

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר