נורמה – הכפרית של כפר שמריהו

נורמה מעוצבת בצורה בלתי מכופתרת ובסגנון ביתי אקלקטי כלשהו, ויש בה אווירה רומנטית ושקטה – באולם הפנימי ובמרפסת החיצונית המופרדת מהעולם החיצון – המותאמת לצורכיהם של המבקרים

גילה לוי היא מושבניקית מגיתית שבבקעת הירדן ומנהלת מט"י בקעת הירדן ואריאל – תפקיד בו היא מלווה מיזמים ועסקים באזורים אלה.
לגילה, החקלאית במקור, היה מפעל קונפיטורות וחמוצים, ובשלוש השנים האחרונות יש לה מיזם חדש – נורמה. בית קפה מסעדה ביתי שכונתי במרכז המסחרי של כפר שמריהו, בו מכינים ומגישים ארוחת בוקר, סלטים, פסטות, מנות עיקריות וקינוחים.
למה "נורמה"? ,כי אנחנו מביאים נורמה אחרת", אומרת גילה, המודה כי לפחות בתחילה היה לה הלם תרבותי של אוכלוסיית כפר שמריהו. היום היא ממשיכה לגור בגיתית, אבל לפעמים בכפר שמריהו, כך שנראה כי נגמלה מההלם.

נורמה מעוצבת בצורה בלתי מכופתרת ובסגנון ביתי אקלקטי כלשהו, ויש בה אווירה רומנטית ושקטה – באולם הפנימי ובמרפסת החיצונית המופרדת מהעולם החיצון – המותאמת לצורכיהם של המבקרים. גילה מעידה כי מגוון הלקוחות של נורמה גדול, והיא מכנה אותו קהל קבוע – "שכונתי פלוס": אנשי עסקים הנפגשים לצורכי ביזנס, אמהות ונשים הנפגשות לקפה של בוקר, פגישות רומנטיות בכל שעות היום – והערב (שימו לב, המקום פנוי הרבה יותר בערב), קהל המגיע לאירועים של גופים או משפחות, וגם משפחות עם ילדים (ראו בסוף הכתבה).

החורף בנורמה הוא חג המרקים. כל יום (ואפילו בלילה הקודם) מכינים 6-5 מרקים שנחטפים. הלהיטים הם הנזידים: מרק כתום, מינסטרונה, עדשים, ובצל מוקרם עם קרוטונים.
בעיקריות חזה עוף, שניצל עגל או עוף, פרגית בטריאקי, כבד עוף, ודג המשתנה לפי הזמינות.

פתחנו את ארוחתנו בנורמה עם מרק עדשים ומרק גזר. לטעמנו, מרק העדשים הדשן מנצח.
נהנינו גם מסלט קינואה מרענן – עם שילוב של לימון ומתוק, וסלט נורמה – סלט ירקות עתיר רכיבים עם גבינת רוקפור ואפרסמון, קיווי ואגס. את אלה ליווינו עם לחם טרי וחם, אפוי במקום, עם שמן זית וזיתים. מה צריך יותר?
אז זהו, שלשולחן הגיע דג לברק טרי וטעים, עם רוזמרין ושום; ובמקביל לו קיבלנו שניצל עגל. מי עוד עושה היום שניצל עגל במדינת שניצל העוף? אולי בשביל הייקים של כפר שמריהו, ואנחנו זכינו ונהנינו משניצל עגל עם ציפוי טוב, שלמרות היותו דק שומר על עסיסיות, ומלווה בסלסה של עגבניות.

אופיר, יד ימינה של גילה, התלונן שעצרנו אותו מוקדם מדי ולא אפשרנו לו להפגין את המגוון של נורמה.
אמרנו לו שנהנינו מאוכל ביתי וטעים באווירה נעימה – זה כבר משהו בימינו, לא כן?

ועכשיו מקיימים בנורמה בשבתות עבור משפחות עם ילדים בגילאי שנתיים עד תשע, הפנינג של יצירה וסיפור; במסגרתו מקבלת את פני המשפחה ליצנית, המפנה את הילדים לסדנת יצירה וסיפור. האירוע מתרחש מדי שבת וממוקד כל פעם בנושא אחר. הילדים יוצרים יצירות עם תכשיטים, מוביילים, קעקועים, נצנצים ועוד, ויוצאים מהפעילות כשבידם פרי יצירתם.
הפעילות מתרחשת מדי שבת בנורמה בשעות אחה"צ בין 16:00 ל – 18.00, כשבמקביל יכולים ההורים ליהנות מזמן איכות.
עלות הפעילות לילד: 15 ₪.

את התפריט המלא של נורמה ומחירי כל המנות תמצאו באתר rest.


נורמה
ראשונים 1, מרכז מסחרי כפר שמריהו (ליד החניה מאחור)
טל. 09-9583223

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר