נחלים – ארוס חלוש וארוסה מלאת תשוקה

המסקנה: האוכל בהחלט שווה את המחיר ואת הנסיעה, מה גם שמאוד יפה עכשיו בגליל העליון. ההצעה: פרגנו לעצמכם ארוחה שלא תשכחו בנחלים, או לפחות תבואו לעסקית

אז נסענו לצפון – למרות שארוסי חש שלא בטוב. אך מהו ארוס חלוש לעומת ארוסה עם תשוקה גדולה לנסיעה לצפון?
ולתשוקה לצפון התלוותה תשוקה לארוחה טובה. לפיכך שמנו פעמינו וכיוונו ג'יפיאסנו, על מנת להגיע אל מסעדת נחלים – מסעדה מעוצבת בסגנון נקי, מפות לבנות וכל הטקס, מנות בניחוח איטלקי, דגים, פירות ים ובשרים ומגוון רחב של בקבוקי יין. אך מהו ההבדל בינה לבין מסעדות גורמה תל-אביביות? לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן!

מסעדת נחלים שוכנת במקום בו נפגשים החצבאני, הבניאס והדן (ומכאן שמה), ועל אף שהתארחנו שם לאחר שקיעת החמה, יכולנו לחוש באווירה המפכפכת והנעימה שמסביבנו, במיוחד כשבין המנות יצאנו החוצה לחצר על הנחל ללגום יין.

התחלנו את הארוחה בצלחת נדיבה של אנטיפסטי (גזרים, סלק, שומים, וכרישה) ולחם הבית, שאכן נאפה במסעדה. תמיד בשלב הזה אני מזכירה לעצמי להירגע עם הלחם כדי שלא אתמלא, אך הפעם הלחם היה מפתה במיוחד, ואכן לא עמדתי בקסמיו… מודה.
אחר-כך הגיעו סלט בריאות – עלים צעירים, פירות העונה (תותים ותפוחים ירוקים), גרנולה, רוטב ויניגרט תפוז; ופטה כבד עוף עם ריבת אגסים – שתי מנות קלילות ונחמדות

ואז הגיעו המנות הראשונות:
גולת הכותרת של הארוחה (אחת מהשתיים לפחות) הייתה מנה של קלמרי ממולא בשר כבש קצוץ ואורז בסמטי ברוטב בורדולייז ושמפיניון. זאת הייתה מנה כל כך טעימה, כזאת שתוך כדי שאתה לוקח ביס ראשון אתה עוצם את העיניים ומנסה לזכור כל שנייה ברגע הזה. כן, עד כדי כך.
אחריה הגיע לשולחן סביצ'ה דניס עם עלים ירוקים, שמן זית, משמש מיובש ולימון. לטעמינו (הייתה אחידות דעה בעניין), הדג היה חי מדי ולא נצרב מספיק בלימון. כששיתפנו בכך את איתן בניטח, הבעלים של המסעדה, הוא אמר שהוא מבחינתו היה אוכל את הדג חיי לגמרי, אכן עניין של טעם.

בשלב הזה קיבלנו סורבה כדי להפריד בין הטעמים של הראשונות והעיקריות, שתינו עוד כוס יין, ויצאנו לנו לסיבוב בחוץ עם איתן, שסיפר לנו קצת על הארוחות הרומנטיות שמארגנים בחוץ, ועל ארוחות של אנשים עשירים מחו"ל שבאים במיוחד למסעדה, מסדרים להם שטיח אדום עד לשולחן שלהם – ארוחה של שלוש שעות, כעשרים מנות, במחיר של 1,000 יורו לאדם.
כקונטרה שאלנו אותו על ארוחות עסקיות, ואכן יש בימים א' – ה' בין השעות 12:00-17:00 וביום ו' בין השעות 12:00-16:00 – מנה ראשונה, מנה עיקרית, שתייה קלה וחמה, ב- 69 ₪ עד 109 ₪.
.
כמה מילים על איתן בניטח: איתן הוא הבעלים של המסעדה כבר חמש שנים, השפית היא ענת בונן, איתן גר בגליל, וכשהא חוזר מהמסעדה בלילה הוא נפגש עם השכנים להרמת כוסית מהאוסף הפרטי שלו, שכנה אחת מכינה לחם, מישהו אחר מכין שרימפסים. רצינו שהוא יזמין אותנו גם לחגיגה הזאת, אבל כנראה שעד כאן…
איתן הוא מומחה ואספן של יין, הוא אוסף יין מגיל 15 וכיום הוא בן 40,  כך שיש לו אוסף של אלפי בקבוקים, אותנו כיבד איתן בבקבוק פטיורדו 2008 שמיוצר ע"י יקב רמות נפתלי במיוחד בשביל מסעדת נחלים, יין מצוין, מאוד פירותי, שהתחבר טוב מאוד לכל הארוחה המענגת הזו.

לעיקריות: סטייק סינטה על מצע פירה תפוחי אדמה ברוטב ערמונים ובצלי שאלוט – הבשר היה עשוי בצורה מושלמת (מדיום רייר), הפירה היה מהמצוינים שאכלתי.
והמנה המיוחדת והטעימה בצורה יוצאת דופן: פילה ג'ונדורי (דג ים נדיר) עם פירות ים בקרם סרטנים. דג בשרני אך עדין ביותר, הקלמרי שהיו מעליו היו נפלאים, והרוטב הפך את הכול לחגיגה – מנה מומלצת ביותר.

למנות האחרונות קיבלנו שני קינוחים: נשיקת תות עם קרם וניל ותותים (נישקנו אותה עד תומה); וסאן פליפה – פירמידת שוקולד עם מוס שוקולד, טווילים ושוקולד בלגי – לחובבים נלהבים של שוקולד.

לסיכומו של עניין – היינו במסעדת נחלים כמעט שלוש שעות, ונהנינו מכל רגע, האוכל בהחלט שווה את המחיר, ובהחלט שווה את הנסיעה, מה גם שמאוד יפה עכשיו בגליל העליון. אז גם בימים אלה – לכו ופרגנו לעצמכם ארוחה שלא תשכחו בנחלים, או לפחות תבואו לעסקית…

מחירי המנות שאכלנו:
מגוון אנטיפסטי לחם הבית ומטבלים – 30 ₪
סביצ'ה דניס עם עלים צעירים ופירות העונה בויניגרט תפוזים ושמן זית – 38 ₪
סלט בריאות – עלים צעירים ופירות העונה בוויניגרט תפוזים – 32 ₪
קלמרי בורדולייז – קלמרי ממולא בטלה קצוץ אורז בסמטי ובורדולייז שמפיניון – 48 ₪
פטה כבדים וריבת אגסים ביין מוסקט –  38 ₪
סטייק סינטה ברוטב טימין וגרגירי חרדל לצד תפוח-אדמה אפוי – 109 ₪
פילה ג'ונדורי בקרם סרטנים ופירות ים בתוספת אורז בסמתי – 129 ₪
נשיקת תות עם קרם וניל ותותים – 32 ₪
סאן פליפה – שכבות של טוויל אגוזים ושוקולד בלגי  – 34 ₪

נחלים
גן הצפון, מתחם מסחרי לצד תחנת דלק אלון על כביש ק"ש גיבור, הגושרים
על גדות החצבאני
טל. 04-6904875

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר