נחשף היין הסודי שהוצג בבקבוק עם ברקוד דו ממדי בלבד

במהלך שיווקי זה הושקו יינות תל ארזה של יקב ארזה בטרום-בכורה באופן מחתרתי ללא תווית, תוך שימוש במדיה חברתית ובכלים טכנולוגיים

יקב ארזה, מהיקבים הוותיקים בישראל, הוא זה שעמד מאחורי מהלך/גימיק שיווקי/יחצ"ני, שנועד לקדם את סדרת יינות תל ארזה החדשים שלו.פיליפ ליכטנשטיין היינן (מימין) ואלחנן שור, יקב ארזה
במהלך שיווקי זה הושקו יינות בטרום-בכורה באופן מחתרתי ללא תווית, תוך שימוש במדיה חברתית ובכלים טכנולוגיים של ברקוד דו ממדי – QR .

אלחנן שור, מנהל השיווק של יקב ארזה, אומר: "הרעיון שעמד מאחורי היין הסודי היה להשיק את היינות בצורה שונה מהמקובל בתעשיית היין המסורתית, ולתת לחובבי היין הזדמנות להשתתף בחוויה של טעימה עיוורת של יין. רצינו שקוני היין ישפטו את היין על פי קריטריון אחד –  הטעם בלבד".

במסגרת המהלך נשלחו בקבוקי היין האנונימיים לא רק לכתבי יין, כי אם גם לחנויות יין מקצועיות, שם נמכרו בקבוקי יין ללא כל תווית או סימן היכר פרט לברקוד דו ממדי.
מכיוון שהושקו שני  יינות, הוחלט שמסגרת הברקוד תהיה בצבע התווית של היין, כאשר כל זן קיבל צבע שונה.
סריקה של הקוד הפנתה את הצרכן לדף נחיתה ובו הסבר קצר על הפרוייקט עם קישור לדף פייסבוק בשם 'יין סודי – טעימה עיוורת'.
לצד היינות חולקו בחנויות גלויות עם הסבר קצר, כדי שגם מי שאין לו סמארטפון יוכל לקחת חלק בטעימה העיוורת.

סדרת היינות החדשה נקראת תל ארזה, לציון שכונת תל ארזה שהייתה משכן יקב ארזה בירושלים החדשה, לאחר שהמייסדים, בני משפחת שור, עזבו את הרובע המוסלמי של העיר העתיקה בעקבות מאורעות תרפ"ט. היקב שכן בשכונה עד תחילת שנות ה-80. מכאן שמו – ארזה.

אלחנן שור מוסיף: "בבחירת השם אנחנו חוזרים למקורות של היקב. תרבות היין בישראל עדיין בחיתוליה בהשוואה לנעשה בעולם, לכן חשוב לנו כמשפחה שפועלת כבר 160 בענף היין בישראל, לשמר את המסורת ואת העבר. זה אולי הדבר המסורתי היחיד שעשינו בהשקת סדרת היינות החדשה".

יקב ארזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר