ניחוחות חלב – ממטעמי המטבח החלבי

"ניחוחות חלב – ממטעמי המטבח החלבי" הנו ספר מרתק, מפני שדרך הסיפורים, המתכונים והתמונות הישנות, מתגלה סיפורה של קהילה מפוארת – קהילת חלב של יהודי סוריה. ספר זה משמר את המסורת היהודית החלבית דרך מקום חשוב ביותר בבית ובחיי המשפחה: המטבח

ניחוחות חלב – ממטעמי המטבח החלבי
מאת פופה דוויך
ומיכאל ג' כהן
צילומים: קוונטין בייקון
עריכה קולינרית והתאמה: ישראל אהרוני
מאנגלית: עלי ספקטור
כנרת בית הוצאה לאור
מחיר מומלץ: 168 ₪

ספרי בישול ומתכונים מתחלקים למספר קטגוריות, ששתיים מהן רלבנטיות לענייננו: ספרים נוחים לשימוש ותפעול, וספרים בפורמט המקשה על עבודה נוחה ויעילה איתם במטבח.
"ניחוחות חלב – ממטעמי המטבח החלבי" משתייך לקטגוריה השנייה. זה לא ספר בישול רגיל, אלא אלבום מפואר וגדל מידות (גובה 30 ס"מ, רוחב 25 ס"מ) כבד משקל ועתיר עמודים: 385 מספרם.
ועם זאת, זהו ספר מרתק, מפני שדרך הסיפורים, המתכונים והתמונות הישנות, מתגלה סיפורה של קהילה מפוארת – קהילת חלב של יהודי סוריה, הידועה גם כקהילה עשירה מאוד ברחבי תפוצות העם היהודי; מה שמסביר מן הסתם את ההשקעה הגדולה בספר זה, שמשמר את המסורת היהודית החלבית דרך מקום חשוב ביותר בבית ובחיי המשפחה: המטבח.

המתכונים בספר מחולקים לקטגוריות הבאות: מזה (מתאבנים ומנות ראשונות); קטניות, ירקות ומרקים; בשר עופות ודגים; מוצרי חלב וביצים; מיני מתיקה ומשקאות קלים.
בנוסף כולל הספר מדריך לשבת, לחגים ולאירועים משפחתיים של קהילת יהודי סןריה, וכן מילון למונחי מזון ומילון לביטויים ומילים זרות.

בין המנות המעניינות ברחבי הספר: מאפים זעירים של בשר קצוץ עם תמרינד; קציצות בורגול ובשר יע; מרק עגבניות ואורז קטיפתי עם כדורי בשר; חצילים קטנים ממולאים בבשר טחון ואורז; קבבוני עוף עם פלפלים ועגבניות; קישואים ממולאים אורז ברוטב חמאה.
במתוקים: אצבעות פילו ממולאות קרם או אגוזים; פודינג חלב עם מי ורדים וסירופ פריחת תפוזים; דגני חיטה ממותקים עם תערובת אגוזים; דלעת מסוכרת; מרקחת אתרוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר