ניר צוק – מדלג בין הסירים

השף ניר צוק מוסיף לרפרטואר התקשורתי שלו גם ספר בישול. השילוב בין מרכיבים מזרח תיכוניים ליצירתיות של צוק מובילים למתכונים כמו פולקה בכורכום או קציצות בורגול על מצע עגבניות

מדלג בין הסירים
השף ניר צוק
מודן הוצאה לאור
98 שקל


השף ניר צוק הוא מעצמה תקשורתית. יש לו שלוש מסעדות מצליחות, תוכנית טלוויזיה שרצה בערוצי טלוויזיה שונים, כתבות בעיתונים וביקורות מפרגנות. הקריירה של צוק החלה באירוח ביתי של ארבעה שולחנות ומתפתחת במהירות שיא.

השלב הטבעי הבא בהתפתחות של המעצמה הקולינרית היה ספר בישול. את הספר מקדיש ניר צוק לצוות המסעדות שלו קורדיליה, נעה וג'אפה בר ש"יום ולילה עסוקים בהגשמת החלום". ניכר שגם הספר הוא סוג של הגשמת חלום.

ניר צוק הפך בזכות פעילותו הקולינרית להיות מותג מוכר. אולי זו גם הסיבה שעטיפת הספר היא תמונה של צוק מקפיץ לימון במטבח. גם הבחירה בשם אינה מקרית: הספר הוא דילוג מתמיד בין המטבח הים תיכוני למטבחים בינלאומיים.

הספר מחולק לפרק נשנושים, מנות ראשונות, מרקים, מאפים מלוחים, דגים, עוף ובשר, תוספות ופסטה, מתוקים ומשקאות. בכל אחד מהפרקים מתכונים מעניינים, כמו חצילונים במילוי קממבר, פולקה בכורכום, קציצות בורגול על מצע עגבניות, מרק קרם עגבניות וקצפת, קרפצ'יו טונה בסוודר צנון וריחן או מאפה ריזוטו חרדלי.

צוק משלב בספר, כמו במטבח שלו, בין רכיבים ים תיכוניים אופייניים כמו ירקות, דגים ועשבי תיבול לחשיבה קריאטיבית ויצירתיות אין סופית. המתכונים הם שילוב של המטבח הים תיכוני עם מטבחים קלאסיים כמו הצרפתי והאיטלקי.

המתכונים מתוחכמים, אבל לא מאוד מסובכים להכנה. המרכיבים פשוטים, יחסית, והיצירתיות של צוק מובילה לתוצאה המקורית.













כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר