ננה בר חוזרת לשף הראשון

כבר 15 שנה שננה בר יושבת בתחילת נווה צדק, במבנה שעוצב והוגדר כמסעדה הרומנטית ביותר בתל אביב. השיא הנו בערב: שולחנות המסעדה עוטים מפות לבנות וכוסות יין, החלל מואר בכתום וזהוב, והבר תוסס ואנרגטי

השף החדש שמאייש את המטבח של ננה בר הוא הסיבה שהניעה אותנו לבקר שב במסעדה. לא שהיה לנו משהו נגד השף הקודם, אבל חידושים הם תמיד סיבה לביקור. מה עוד שמדובר באיגור וינברג, מי שהיה השף בשנים הראשונות של המקום.

כבר 15 שנה שננה בר יושבת בתחילת נווה צדק, במבנה שעוצב והוגדר – ובצדק – כמסעדה הרומנטית ביותר בתל אביב. השיא הנו בערב: שולחנות המסעדה עוטים מפות לבנות וכוסות יין, החלל מואר בכתום וזהוב, והבר תוסס ואנרגטי. אם אתם רוצים ליהנות מאווירה שקטה יותר, עשו כמונותוהגיעו בשעות הצהרים.

מתוך תפריט המנות הראשונות המסקרן, הזמנו טרין כבד עוף וברווז עם מרקם חמאתי חלק, שהוגש כיאה לטרנד הנוכחי בצנצנת זכוכית, עם טוויסט בדמות ג'לי גרנד מרנייה שסיפק מרירות קלה למנה, צנימים אווריריים מבריוש, ריבת עגבניות שרי חביבה וחתיכה של תפוז (55 ₪).
כדי להגיע לאיזון קלורי-תזונתי הזמנו סלט קראנצ'י, שכלל חסה ואנדיב עם חתיכת גבינה טובה, תפוח עץ אפוי והרבה שברי אגוזים מקורמלים, שהפכו את המנה למתוקה מדי לטעמנו (49 ₪).

פילה סלמון אספרגוס היה אחת משתי המנות העיקריות שהגיעו בהמשך. מדובר בנתח צלוי היטב מבחוץ ורך ועסיסי מבפנים, שהגיע על ריזוטו לא דביק מדי, שכלל חמאת טימין וחתיכות קטנות של אספרגוס (91 ₪).
מנה נוספת הייתה פילה בקר עם צלעות טלה. שני סוגי הבשרי נעשו היטב – הפילה היה עסיסי, ודרש מידה נכונה של לעיסה הגונה, בעוד שצלעות הטלה היו רכות ועשירות בטעם. כל זה מגיע עם פירה כתום שהיה מלוח מדי (132 ₪).

בשלב הזה היינו מסופקים במיוחד. נכון, אחת הייתה מעט מתוקה מדי והפירה מעט מלוח, אבל בסך הכל נהנינו מאוד מהארוחה. זו הסיבה שהסקרנות הרגה את הדיאטה והזמנו גם קינוח: ממתק קייצי ננה (39 ₪). מדובר היה במוס מנגו ופטל שחור במרק פירות יער. במציאות זה היה מוס טעים עדין מדי של מנגו על בסיס של שברי אגוזים וקקאו, ובצד ריבת פירות חמה שחלקה טעם כמו הדרים, למרות שהבהירו לנו כי מדובר בפירות יער בלבד. מסביב היה בצק עלים דקיק ואפוי, ומעל סירופ עדין מדי של פטל. השילוב היה חביב, אבל הפער בין ההסבר בתפריט מציאות היה גדול מדי לטעמנו.

בסיכומה של הארוחה יכולנו לומר בבטחון כי וינברג עושה טוב לננה בר. האוכל מדויק כמעט לחלוטין, יצירתי במידה שתתאים למרבית הסועדים, תוך הקפדה על חומרי גלם טובים. רק צריך לאזן מליחות ומתיקות ולתקן את הממתק.

ננה בר
רח' אחד העם 1, נווה צדק  ת"א
טל. 03-5161915
א'-שבת, 9:30 עד לקוח אחרון

צלם: דור מלכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר