נפלאות התיבול באיסטנבול

"איסטנבול" נפתחה לפני שלוש שנים על ידי שני בחורים צעירים עם חזון, שחלמו לפתוח מסעדה מזרחית-תורכית אותנטית בתל אביב, שלב-ליבה השווארמה, ומסביבה תרבות אוכל תורכית מקורית המותאמת לחך הישראלי ולסוגי מאכל נפוצים בתרבות הישראלית

א' ואני ידועים כזוג שחובב טיולים בכל צורה אפשרית, טיסה, הליכה, נסיעה, הכל הולך. לכך מצטרפת האהבה לאוכל, ולטעמים מעניינים שיוציאו אותי מהשייכות האתנית הברורה למראה שלי, אל תרבויות קצת אחרות.
ביום שלישי שעבר החלטנו לצעוד לאיסטנבול, מסעדה תורכית הכי ישראלית שיש. כבר בכניסה שקידמה אותנו בשטיח אדום, יכולנו להרגיש תחושה מיוחדת ונטולת יומרות עיצוביות, עוד הוסיפו העיטורים האותנטיים על הקירות לקרב אותנו קצת יותר לתורכיה מבלי לעבור את ביקורת הדרכונים.

"איסטנבול" נפתחה לפני שלוש שנים על ידי שני בחורים צעירים עם חזון, עדי מן ואורי קמרי, שחלמו לפתוח מסעדה מזרחית-תורכית אותנטית בתל אביב. עדי, בעבר בעלים גאה של שווארמה פינתית בראש פינה, חשב להעתיק את הקונספט לת"א, ובסוף החליט ללכת על מסעדה מסורתית גדולה, שלב-ליבה יישאר השווארמה, ומסביבה תיבנה תרבות אוכל תורכית מקורית המותאמת לחך הישראלי ולסוגי מאכל נפוצים בתרבות הישראלית.

אוכל אני אוהבת, ערק לא, אני מודה ומתוודה. א' לצידי ידע להעריך קצת יותר את המסורת התורכית, בה פותחים את הארוחה בכוסית בערה לגרון.
הזמנו מספר מאזטים עליהם קיבלנו הסבר מעמיק; עלי גפן עם צנוברים, כמה פשוט ככה נעים. לקרדה, פילה דג טוריק מהים השחור – מאזט ייחודי ויוקרתי (400 ש"ח לקילו), פחות מומלץ למי שלא חובב טעם מלוח (35 ש"ח).
מושבעי האנשובי יהנו ממאזט אנשובי המגיע בצורת ברוסקטה מתובלת עליה מונח האנשובי (25 ש"ח).
מאזט הסוז'וק הוכתר פייבוריט מס' 1 שלי ושל א', הסוז'וק הינו נקניק אותו טוחנים, מוסיפים מעיים, ותולים לייבוש למשך כחודש. מומלץ בחום.

מרוצים (ומעט מבושמים) עברנו למנות הביניים הנבחרות: מנה שנקראת "קרני ירק", המורכבת מחציל קלוי במילוי בשר עגל וטלה מעורבב עם צנוברים, עגבניות, טחינה. מעולה.
מנת ביניים נוספת היא הלחמג'ון המפורסם, שהבטיחו לי שמצליח להתחקות אחר המקור בשלמות (23 ש"ח). קניתי.

לאחר התלבטויות לא פשוטות בשלב העיקריות, הזמנו שלוש מנות; "מנסף" – בשר עגל וטלה קצוץ המונח על אורז לבנוני, בשילוב של טחינה, צנוברים ופטרוזיליה (46 ש"ח). מיותר לציין שלא הנחנו את המזלג על השולחן עד שהחגיגה הסתיימה.
מנה נוספת של "שיש קבב" צלוי על האש, המורכב מתערובת בשר עגל וטלה (46 ש"ח). מומלץ.
והזוכה הגדול להערב, מנת "צלעות טלה" המונחות על אורז לבנוני וטבעות בצל מושחם (119 ש"ח).

ראוי ואף הכרחי לציין את התיבול המדוייק להפליא שנמצא בכל מנה ומנה. על אף מוצאי הדי ברור לעין (ואם תוהים, אפשר לפתוח את דלת המקרר אצל אמי, שם מונח לו תמיד בשלווה הסחוג), תמיד השתדלתי להתרחק מכל מה שחריף או על גבול הפיקנטי. במקרה הנוכחי אני מורידה את הכובע בפני נזיף, השף הראשי שהצליח לגרום לי להעריך פיקנטיות מעודנת מהי.

איסטנבול
רח' קרליבך 10, תל אביב
טל. 03-5616444, 03-5686803

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר