נפתח קטיף התפוחים בבוסתן הגולן – אפשר להצטרף בחגים

אלכס קודיש, מנהל המטע בעין זיוון, מציין כי השנה מככב תפוח ה"גאלה" בגולן באיכויות הטעם והמראה, ואף גובר על המקור שלו שמגיע מניו זילנד. לדבריו, גם זן ה"פינק ליידי" מראה סימנים מבטיחים לקראת הקטיף שיתחיל בסוף אוקטובר

עונת קטיף התפוחים בבוסתן הגולן נפתחה. בימים אלו נקטפים זני התפוחים גאלה, יונתן, זהוב, וגם נקטרינות מתוקות ועסיסיות. זן נוסף יחסית חדש בארץ הנקטף כעת הוא תפוח ה"אמפייר" האירופאי.

אלכס קודיש, מנהל המטע בעין זיוון, מציין כי השנה מככב תפוח ה"גאלה" בגולן באיכויות הטעם והמראה, ואף גובר על המקור שלו שמגיע מניו זילנד. לדבריו, גם זן ה"פינק ליידי" מראה סימנים מבטיחים לקראת הקטיף שיתחיל בסוף אוקטובר.

מי שראו וטעמו מספרים כי הפירות השנה בולטים באופן מיוחד בטעמם העסיסי. הסיבה לכך היא מנות הקור הרבות שצברו העצים במהלך החורף האחרון, שהיה קר מאוד אך ללא כמויות משקעים רבות. התוצאה היא ירידה בכמויות הפרי על העצים, ויחד עם זאת עלייה באיכות תפוחי הגולן. תופעה דומה נראתה גם ביבולי הדובדבן.

במטעים של עין זיוון נקטפו הקיץ כ- 1,000 טון תפוחים. הכמות הצפויה עד סוף הקטיף היא כ-5,000 טון, המיועדים ברובם לשוק המקומי ולקירור מבוקר.

בימים הקרובים יפתח קטיף תפוח ה"חרמון – סטרקינג" האדום, קטיף ה"גרניסמיט" יחל בתחילת אוקטובר, ואת סוף עונת התפוחים תנעל הגברת הוורודה – ה"פינק ליידי".

במהלך חגי תשרי יהיה "בוסתן הגולן" פתוח לקטיף עצמי ולבילוי והנאה לכל המשפחה, עם ניצני הסתיו ומזג אויר נעים בגולן.



טלפון להזמנות: 04-6993612
WWW.ENZIVAN.CO.IL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר