נציבות הסחר האיטלקית מחפשת שותפים בישראל להפצת שמן זית כתית ממחוז פוליה

שמן זית כתית איכותי ממחוז פוליה באיטליה - L'OR VERT
נציבות הסחר האיטלקית היא ארגון ממשלתי שמקדם ומעודד את שילוב החברות האיטלקיות בסחר הבינלאומי. הנציבות מספקת מידע, סיוע ויעוץ, ומגוון שירותים כדי לחבר בין חברות איטלקיות וזרות למטרת יצירת קשרים מסחריים

לי זה נראה משונה שנציבות הסחר האיטלקית (ITA) תחפש מפיץ/משווקים לשמן זית ספציפי אחד ממחוז פוליה (PUGLIA) – בו יש מגדלי זיתים ויצרני שמן זית איכותי רבים, ולא רק יצרן זה; אבל זה בדיוק מה שקרה השבוע, כאשר הנציבות הציגה במעדנייה האיטלקית סטמפה בתל אביב (בית העיתונאים ברח' קפלן 4),  שמן זית כתית איכותי ממחוז פוליה באיטליה – L'OR VERT (שם צרפתי דווקא: "הזהב הירוק"). מסתבר כי זה חלק מהמנדט של הנציבות, מעבר לקידום כללי של קווי מוצרים.

מסימיליאנו גוידו - מנהל נציבות הסחר האיטלקית
מסימיליאנו גוידו – מנהל נציבות הסחר האיטלקית, צילום דוד סילברמן dspimages

את הערב פתח מסימיליאנו גוידו – מנהל נציבות הסחר האיטלקית, שהציג בקצרה את מחוז פוליה, לו יש הרבה מה להציע לתייר הישראלי, עם שילוב של נופים, היסטוריה, ואוכל ויין מצוינים. בהחלט מכוונים כאן לתייר הישראלי, וכך יצא בעברית מדריך פוליה של לונלי פלאנט, במימון הרשות המחוזית של פוליה, כמהלך קידום מכירות איכותי.

 יובל ליטמנוביץ' - השף ואחד הבעלים של מעדניית סטמפה
יובל ליטמנוביץ' – השף ואחד הבעלים של מעדניית סטמפה, צילום דוד סילברמן dspimages

את שמן הזית המדובר, הציג והטעים יובל ליטמנוביץ' – השף ואחד הבעלים של מעדניית סטמפה, שהסביר את יתרונות השמן, ויש לו כאלה בטעם מיוחד, וערכיו התזונתיים. L'OR VERT הוא שמן זית כתית בכבישה קרה, עשוי מזיתים שנקטפים ידנית מעצים בני יותר מ- 100 שנים ליד CASARANO שבדרום SALENTO.

גבינת בוראטה טרייה עם שמן זית מפוליה - מעדן
גבינת בוראטה טרייה עם שמן זית מפוליה – מעדן, צילום דוד סילברמן dspimages

הבלנד מופק משני זנים מקומיים: OGLIAROLE שנותן לשמן טעם פירותי עם ניחוח של שקדים ופירות אדומים, משולב עם ניחוח עדין של ארטישוק בר. בשימוש בשמן יחד עם גבינת בוראטה איטלקית טרייה – עשויה ממוצרלה ושמנת (אנחנו טרפנו את המצוינת של מחלבת גד הישראלית), הזן השני הוא NARDO CELLINE. מתקבל טעם משולב מתובל ובעל חריפות ומרירות קלה. בהחלט מעניין. לשמן צבע ירוק עשיר, וחמיצות של 0.1 אחוז בלבד (בשמן שקונים אצלנו יש בדרך כלל בין 0.5 אחוז חמיצות בשמני בוטיק עד 0.8 אחוז בשמנים מסחריים שנמכרים בסופרים), והוא עשיר בפוליפנולים (אנטיאוקסידנטים מהטבע).

השמן מופק משני זנים מקומיים: OGLIAROLE ו-NARDO CELLINE
השמן מופק משני זנים מקומיים: OGLIAROLE ו-NARDO CELLINE. צילום דוד סילברמן dspimages

מסימיליאנו גוידו סיפר לנו עוד על נציבות הסחר האיטלקית:  ארגון ממשלתי שמקדם ומעודד את שילוב החברות האיטלקיות בסחר הבינלאומי. הנציבות מספקת מידע, סיוע ויעוץ, ומגוון שירותים כדי לחבר בין חברות איטלקיות וזרות למטרת יצירת קשרים מסחריים – כאמור, עד לרמת יצרן שמן זית יחיד, כמו במקרה זה.

המעדנייה האיטלקית סטמפה
המעדנייה האיטלקית סטמפה, צילום שרית גופן

וקצת גם על אנשי סטמפה שאירחו אותנו יפה וטעים. זו מעדנייה איטלקית צמודה לבית העיתונאים ומציעה מוצרי קולינריה איטלקיים, אותם אפשר לאכול במקום ולקחת הביתה, כמו  גבינות מחבל פיימונטה בצפון איטליה, פסטות יבשות,  אנטיפסטי, חומצי בלסמי, ומבחר גדול של יינות איטלקיים, תוך התמקדות בחבל פיימונטה. בתחום הבשר יש כאן אך ורק נקניקי פליאו מבקר ואווז, עשויים בעבודת יד של הנקניקאי דור כהן. תפריט הישיבה במקום כולל כריכים המוגשים בלחם איטלקי קלאסי, מגשי גבינות נקניקים ואנטיפסטי, גבינת בוראטה טרייה, ארוחת בוקר בסגנון איטלקי, ומרקים איטלקיים קלאסיים  המוגשים בצהרים כחלק מהעסקית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר