סגולותיו של החציל: משקם את כלי הדם ומונע שבץ ודימומים אחרים

לקראת פסטיבל החצילים ב"פלמחים על הים" סוקרת הנטורופתית מיכל לזרוביץ את סגולותיו של החציל, וקובעת כי כי אדם ממוצע מסוגל לשפר את בריאותו באמצעות תזונה .

מי היה מאמין, אך מסתבר כי לחציל השייך למשפחת הסולניים (כמו גם פלפל, עגבניה ותפוח אדמה), יש סגולות בריאותיות. ידוע כי החציל עשיר בביופלבנואידים (נוגדי חימצון), ולכן נחשב כירק המשקם כלי דם ומונע שבץ ודימומים אחרים (דימום על רקע טחורים, דימום ברחם, ועוד).

מחקר חדש שהתפרסם בחודש מרץ השנה ב– American journal of clinical nutrition, הראה כי אנשים אשר אכלו במשך כשנה תזונה צמחית ועתירת סיבים, כגון חלבון סויה, שקדים, שיבולת שועל, פסיליום וחציל; אזי רמות הכולסטרול שלהם ירדו בלפחות 20%, וכן נצפתה ירידה בכמות התרופות מסוג סטטינים (התרופות הרגילות לטיפול במצבי עודף כולסטרול).

החוקרים טוענים כי המזון הידוע כמפחית כולסטרול (ובהמשך יעיל להורדת הסיכון של מחלות לב), יעיל יותר כאשר נאכל במשולב יחד עם מזונות נוספים ולא לבד.
במחקר זה השתתפו 55 איש הסובלים מרמות גבוהות של כולסטרול. קבוצה זו אכלה, כאמור, בעיקר מזון צמחוני הכולל חלבון סויה, סיבים תזונתיים ושקדים.
קבוצה זו התבקשה לאכול 10 מנות של פירות וירקות ליום, ולהקפיד על חלבון מהצומח (כגון קטניות).
התוצאות הראו כי אדם ממוצע מסוגל לשפר את בריאותו באמצעות תזונה.

לקיחת תרופות כמו סטטינים, על אף שנחשבות יעילות, נותנת רושם מוטעה למטופל, שדי לו בלקיחת תרופה ואין צורך בביצוע שינוי בסגנון החיים.

זהירות: לנשים בהריון מומלץ להימנע מאכילת חציל. ביפן ממליצים לאישה בהריון לא לאכול חציל, מאחר והוא יכול לגרום להפלה.

מיכל לזרוביץ-נטורופתית N.D, היא חברת האגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר