סגולות פרי החמוציות

הפרי עשיר בסיבים תזונתיים, פחמימות וויטמין C, ולעומת זאת דל בקלוריות, חלבון ושומן. בנוסף, הפרי עשיר בפיטוכימיקלים – המצויים בעיקר ברכיבי הצבע של הפרי ותורמים את הצבע הסגול – כחול, הידועים היום למדע כבעלי השפעה ושמירה על מערכות שונות בגוף

החמוציות הן פירות השייכים למשפחת פירות היער. הפרי עשיר בסיבים תזונתיים, פחמימות וויטמין C, ולעומת זאת דל בקלוריות, חלבון ושומן. בנוסף, הפרי עשיר בפיטוכימיקלים – המצויים בעיקר ברכיבי הצבע של הפרי ותורמים את הצבע הסגול – כחול, הידועים היום למדע כבעלי השפעה ושמירה על מערכות שונות בגוף.
גודל מנת פרי שווה ל 10 יחידות או לחצי כוס מיץ.

פרי החמוציות מסייע בבעיות רפואיות:
דלקות דרכי השתן
מחקרים אישרו מדעית שמיץ חמוציות יכול להקטין סיכון להידבקות בדלקות בדרכי שתן בנשים בגילאים שונים. השפעה זו קשורה ברכיבים צמחיים ייחודיים המצויים בחמוציות : פרואנטוציאנידינים. חומרים ייחודיים אלו בעוברם לאורך דפנות מערכת השתן יוצרים מעין שכבה ביולוגית המונעת הדבקות של חיידקים (בעיקר e.coli) לדרכי השתן. "שכבה" זו גורמת להחלקת החיידק לאורך מערכת השתן והוצאתו מהגוף ללא יכולת התרבות וגדילת יתר שלו.

כיב קיבה
בתקופות של מתח נפשי קיימת נטיה להידבק בחיידק ההליקובקטר בקיבה. חיידק זה מהווה גורם עיקרי להתפתחות דלקת קיבה כרונית. הטיפול המקובל הינו טיפול המשלב אנטיביוטיקה, אך טיפול זה לא תמיד מצליח לחסל או לעכב לחלוטין את החיידק המפתח לעיתים עמידות לאנטיביוטיקה. תכונתו המיוחדת של מיץ חמוציות לעכב היצמדות של החיידקים לדפנות דרכי השתן, נמצאה יעילה גם במניעת ההיצמדות של חיידק הקיבה הליקובקטר לתאי הקיבה.

מחלות לב וכלי דם
מחקרים מוכיחים גם כי שתיית מיץ חמוציות זהה לשתיית יין אדום בהשפעה על בריאות הלב. מיץ החמוציות מגן בפני חמצון הכולסטרול בכלי הדם, בזכות חומרים הנקראים פוליפנולים – נוגדי חמצון, אשר תורמים להגברת ההגנה ומניעת נזק לתאים שונים כמו כלי הדם והלב, מוח ועוד.

שורה תחתונה: מחקרים מצביעים על יכולת ההגנה המופלאה של מיץ החמוציות כנגד חיידקים במערכת העיכול והשתן – שלבו פרי זה בתפריטכם השבועי.


מיכל גרשוביץ, דיאטנית קלינית, M.Med.Sci, מנהלת מקצועית מחלקת דיאטה רשת סטודיו C

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר