סגל לא מסונן מהאנשים שעושים יין אחרת

במסעדת יועזר בר יין שבכיכר השעון ביפו, נחנך הבציר החדש של יין הדגל של סגל – קברנה סוביניון לא מסונן מבציר 2005

אנשי הניהול השיווק והמכירות לרבות הייננים הן של יקבי ברקן והן של יקב סגל מבית ברקן, עשו בחודשים האחרונים את מרוץ חייהם להביא אל ציבור צרכני היין את המיטב שבמיטב.
היום, במסעדת יועזר בר יין שבכיכר השעון ביפו, נחנך הבציר החדש של יין הדגל של סגל – קברנה סוביניון לא מסונן מבציר 2005.

בכדי להמחיש כיצד מתנהגים יינות סגל עם הזמן ומה הזמן עושה ליין בבקבוק ובתנאי אחסון נאותים, הביא עמו היינן המחונן אבי פלדשטיין, יין מסדרת סגל לא מסונן מבציר 2001, ולצדו ניצב בגאון יין לבן – שרדונה סגל מיושן משנת 2001 גם הוא – שנשלף מארכיון היינות הפרטי של שמוליק בוקסר, בעלים ומנכ"ל משותף של היקב.
זהו יין שלא מגיע מסדרת דגל, אלא דווקא שרדונה מסדרת מרום גליל, שבלי הרבה יומרות נתן מצג צולח-גיל ועדיין משמר בחובו את הניואנסים הכול כך מזוהים עם השרדונה שהתיישן בחביות.

אבי פלדשטיין טוען כי שרדונה שיוצא בומבסטי ביום העשייה הוא קצר חיים. חצי שנה שהה היין בחביות, חלקן צרפתיות חלקן אמריקאיות. פלדשטיין אומר כי זה שרדונה שנראה כמו שרדונה ומתנהג כמו שרדונה. בטעימה, הפרי מורגש בפה לצד עץ חבית שמשתלב באיזון. גם צבע הזהב עדיין עמוק ומבריק, ועובדת היותו מוגש קר מאוד הוסיפה לו רעננות ואפילו פרי לבן – קצת משמש, קצת אפרסק, קצת עישון, וקצת מלון.
אין ספק שהגיל ניכר ביין. בתחילה, כשאתה מביא את היין אל האף, הארומה הראשונית קצת מפתיעה, לא מוכרת, מעוררת עניין. זה בפירוש לא מזכיר שרדונה ארץ ישראלי, ובפירוש לא נותן תחושה של יין צעיר, אלא דווקא יין שלוקח אותך לארצות אחרות.

לא שוכנעתי שהיין היה מתחבב על רבים מחובבי השרדונה המקומיים, אבל מאידך מדגיש אבי פלדשטיין כי היין הוצג בפני הטועמים בעיקר בכדי להמחיש את יכולות השימור, ההתפתחות וההתבגרות בכבוד של יין לבן של סגל. אי אפשר שלא לומר ליינן וליין: שאפו.

יין ההשקה סגל לא מסונן 2005 
היין מורכב מ- 90% קברנה סוביניון מכרם דישון וכרם דובב, ו- 10% מרלו מכרם דובב. צבעו סגלגל עמוק ובוהק נוטה לכהה. גוף היין עשיר ומוצק, פטל ודובדבנים דחוסים מרוכזים בעושר טעמים, איזון טוב, מבנה איתן, פלפל שחור, קסיס ונימת ווניל, עץ ברקע. זהו יין שמבקש עוד להיפתח באיטיות מסקרנת, עם טאנינים רכים.
היין התיישן במשך 25 – 30 חודש בחביות – 80% עץ אלון צרפתי, 15% עץ אלון אמריקאי, 5% עץ אלון אקזוטי ממקור אירופאי (נראה כי מדובר בחביות מהונגריה). מורכבות היין מאוד מעניינת, והיין נפלא לצד מנת בשר עשירה – כפי שאכלנו ביועזר. הסיומת ארוכה, פירותית ומושכת.
היין לא נועד לשתייה עכשווית. קנו את היין עתה והשכיבו אותו לישון. קחו את
ה- 2001 הבוגר כאמת מבחן לכושר ההתיישנות. אני סבור ששנת הבציר הטובה תעמיד את ה- 2005 בבוא היום במקום טוב יותר מה- 2001. והאמינו לי: כשזה טוב נעשה צפוף שם בפסגה.
מחירו לצרכן: 195 ₪

סגל לא מסונן 2001 
אהבתי מאוד את ה- 2001. אם תשאלו אותי, הוא בהחלט שתי עתה, אבל יהיה טוב גם בעוד שנתיים-שלוש. יש בו מורכבות מספקת ומעניינת, צבע רובי עמוק, נוטה לכהה. יין ארומטי מאוד עם נימה מעושנת של טבק, פרחוניות של סיגליות, פלפל, עשבוניות, חמיצות מאוזנת וטובה, קצת עור, מלאות. בפה עושר טעמים, רמז למתיקות מדומה של פירות יער שחורים, הסיומת ארוכה, מושכת ומהנה. יין שהתפתח והתבגר נפלא, והוא פשוט טעים.

מנות האוכל שהגישו המלצריות החינניות של יועזר בר-יין תאמו להפליא ליינות, וניכר כי הושקעה בהן הרבה עבודה, ולבטח גם הרבה אהבה וידע קולינאי. למנות הפתיחה הוגשו פרוסות קטנות של קרוסטיני עם טחול, קרוסטיני נוסף עם פילה "אמריקן" העשוי בשר אנטריקוט חי קצוץ גס, עם מעט חרדל וקצת מיונז, קצת מלח קצת פלפל וקצת שמן זית.
אחריהם הוגשו רביולי ממולא בשר ראש של עגל, נתון בתוך ציר עגל ושקדי עגל; וקרפצ'ו בקר עשוי בשר אנטריקוט משובח, עם שמן זית מסיק 2008 מבית היוצר של משה לב הידוע בכינויו "בוחא".
לעיקריות קורנדביף ברוסט בקר כבוש במרינדה של הבית; ורוסט- ביף של של קוט דה בף לצד תבשיל של זנב שור עם פירה שורשים.
לקינוח, סורבה תות לצד מרצילדות – שילוב של מרציפן ומרמלדות, כולן מעשה בית.
אספרסו קצר וחזק או תה עם נענע היוו עבור הסועדים אוושת סיום מחממת ומרגיעת בטן לקראת היציאה הביתה עם תחושה של סימפטיה רבה לאנשי היקב ולסגל לא מסונן.

עוד על יינות סגל, אבי פלדשטיין וההיסטוריה של יקב סגל: www.segalwines.co.il

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר