סדנאות הבישול האיטלקי של ג'אקומו לחודש מרץ

שלא כמו שמקובל לחשוב בארץ, אנטיפסטי אינם דווקא ירקות קלויים בתנור או על אש פתוחה ועליהם חומץ בלסמי ושמן זית – ירקות קלויים הם אחת מעשרות ואולי מאות מנות של אנטיפסטי שנוהגים לאכול באזוריה השונים של איטליה. במסגרת הסדנה נלמד להכין: טימבלו גבינות, מלנזנה פרמיג'אנו, פטריות ממולאות, גלילות פסטה עם תרד ושמנת, קרוסטטה ברוקולי, פלפלים בפטריות ועוד

4.3 יום ג' בשעה 7 בערב
מנות ראשונות ואנטיפסטי שלא הכרתם

שלא כמו שמקובל לחשוב בארץ, אנטיפסטי אינם דווקא ירקות קלויים בתנור או על אש פתוחה ועליהם חומץ בלסמי ושמן זית – ירקות קלויים הם אחת מעשרות ואולי מאות מנות של אנטיפסטי שנוהגים לאכול באזוריה השונים של איטליה.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: טימבלו גבינות, מלנזנה פרמיג'אנו, פטריות ממולאות, גלילות פסטה עם תרד ושמנת, קרוסטטה ברוקולי, פלפלים בפטריות ועוד.

5.3 יום ד' בשעה 7 בערב
בשרים ומנות עיקריות

הערב מוקדש לחובבי הבשר. לא סתם בשר על האש או המנגל. כאן נכין מאכלי בשר איטלקיים קלאסיים במו קרפצ'ו, סלטימבוקה, כבד בסגנון ונציה וכמובן, פסטה עם בשר טחון והפעם בסגנון אומבריה, ללא עגבניות ועם רוטב עשיר.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: סקלופינו ברוטב מרסלה, נתחוני בשר ברוטב שמנת וחרדל, סלטימבוקה, פסטה עם בשר טחון, טורטליני במילוי בשר ועוד.

7.3 יום ו' בשעה 10:30 בבוקר
ארוחה בטוסקנה

למרות המשותף לארוחות בכל איזורי איטליה, טוסקנה מצטיינת בייחוד משלה והמנות המוגשות כאן אופייניות לאיזור המעניין הזה. כאן נתפנק בפסטה ביתית מיוחדת בשם פיצ'י, שנכין במו ידינו, נכין טוגני ירקות מיוחדים אופייניים לאזור, נטעם רוטבי שמנת מעניינים ונאכל גם מנת בשר טיפוסית.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: לחם צ'אבטה מקמח לבן, ברוסקטה עגבניות טריות, ירקות בציפוי בצק, קרוסטטה עם ברוקולי ושמנת, פסטה פטוצ'יני בסגנון אומבריה ברוטב פטריות שמנת וכורכום, פסטה ברוטב גורגונזולה, סקלופינו בקר ברוטב שמנת, טירמיסו.

11.3 יום ג' בשעה 7 בערב
אפיה איטלקית וקינוחים

אמנם הלחם האיטלקי אינו מצטיין בטעמיו המיוחדים, אולם המטבח האיטלקי מצטיין במאפים שונים רבים נוספים כמו פוקצ'ה, צ'אבטה, פיצות, גריסיני ועוד. נכין ונאכל את כולם וכטוב לבנו בלחם נכין גם קינוחים קלאסיים שאין מטבח איטלקי בלעדיהם כמו, פנקוטה, טירמיסו ועוד.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: פיצה, קלצונה, פוקצ'ה, צ'אבטה, לחם עגבניות ובצל, לחם מסרדיניה, טירמיסו, פנקוטה, פרופיטרולים, סופלה שוקולד במילוי שוקולד לבן.

14.3 יום ו' בשעה 10:30 בבוקר
פסטה ומנות עיקריות

האם ניתן בכלל לתאר ארוחה איטלקית ללא פסטה? בסדנה שלנו תלמדו כיצד להכין פסטה ביתית במאמץ קטן ביותר, תלמדו איזה רטבים מתאימים לאיזה פסטות, כיצד מבשלים וכיצד אוכלים פסטה. בנוסף נכין גם מנות פסטה אחרות כמו קנלוני ולזניה ומנות ריזוטו וניוקי שהינן חלק בלתי נפרד ממטבח הפסטה האיטלקי.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: בצק לפסטה, פסטה פטוצ'יני, ספגטי, ניוקי, פסטות בצבעים שונים, ריזוטו, פסטה עם שוקולד, רטבים שונים ועוד.

18.3 יום ג' בשעה 7 בערב
מנות ראשונות ואנטיפסטי שלא הכרתם

במסגרת הסדנה נלמד להכין: טימבלו גבינות, מלנזנה פרמיג'אנו, פטריות ממולאות, גלילות פסטה עם תרד ושמנת, קרוסטטה ברוקולי, פלפלים בפטריות ועוד.

19.3 יום ד' בשעה 7 בערב
ארוחת בריאות איטלקית

הפעם בחרנו להביא את המטבח האיטלקי גם למקפידים על אכילת מזון בריאות ועל כמות הקלוריות שהם אוכלים, ולמרות זאת להציג ארוחה איטלקית אמיתית.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: לחמים ופסטה מחיטה מלאה, מנות ראשונות מיוחדות דלות שומן, רוטבי ירקות מעניינים לפסטה, בשר עוף או דג נטול שומן וקינוח על בסיס פירות העונה.

21.3 יום ו' בשעה 10:30 בבוקר
פסטות ופסטות ממולאות

בסדנה הזאת תלמדו להכיר את עולם הפסטות. כאן נכין פסטות ביתיות כמו פטוצ'יני וספגטי, פסטות ממולאות כמו רביולי ולזניה ורטבים שונים – קלאסיים ומיוחדים. נלמד גם על סוגי הפסטה השונים, כיצד מבשלים פסטה ומדוע לא אוכלים פסטה בכף.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: בצק לפסטה, פסטה בצורות שונות, רביולי במילויים שונים, קפלצ'י, לזניה, קנלוני וריזוטו ברטבים שונים.

25.3 יום ג' בשעה 7 בערב
פסטה

במסגרת הסדנה נלמד להכין: בצק לפסטה, פסטה פטוצ'יני, ספגטי, ניוקי, פסטות בצבעים שונים, פסטה עם שוקולד, רטבים שונים ועוד.

26.3 יום ד' בשעה 7 בערב
דגים ופירות ים

חובבי הדגים ופירות הים ימצאו כאן את הסדנה שיאהבו. כאן נלמד לנקות קלמרי ושרימפס, נכין מרק דגים, נוציא דיו מדיונונים ונבשל בו פסטה או אורז שחור, נכין דג בשמנת ופירות ים בתחמיץ ועוד ועוד.
במסגרת הסדנה נלמד להכין: מרק דגים, קלמרי ממולאים בשרימפס, פסטה ברוטב פירות ים, ריזוטו עם דיו דיונונים, דניס ברוטב חלב קוקוס ועוד.

28.3 יום ו' בשעה 10:30 בבוקר
אפייה איטלקית וקינוחים

במסגרת הסדנה נלמד להכין: פיצה, קלצונה, פוקצ'ה, צ'אבטה, לחם עגבניות ובצל, לחם מסרדיניה, טירמיסו, פנקוטה, פרופיטרולים, סופלה שוקולד במילוי שוקולד לבן.


מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.


ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר