סדרת הרזרב של יקבי רקנאטי: מרלו רזרב וקברנה סוביניון רזרב בציר 2003

היינות נבצרו בבציר ידני סלקטיבי, יושנו 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, ובעלי ארומה וטעמים עשירים ומורכבים

בימים אלה יוצאים לשוק שני יינות הרזרב האדומים של יקבי רקנאטי, מהזנים מרלו וקברנה סוביניון. היינות יושנו 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, והם בעלי ארומה וטעמים עשירים ומורכבים. ליינות מזנים קלאסיים אלו טעמים דומיננטיים אופייניים, וחתימת האיכות של יקב רקנאטי.

רקנאטי מרלו רזרב 2003
יין אלגנטי, בעל ארומה מאוזנת של עשבי תיבול, תבלינים, פירות יער אדומים וקאסיס. ליין טעמי פירות בשלים המובילים לסיומת ארוכה והרמונית.
היין נעשה משילוב של 86% ענבי מרלו עם 14% ענבי קברנה סוביניון. הענבים גדלו הן בכרמי היקב שבקיבוץ מנרה בגובה של 800 מטר, והן בכרם השוכן ליד המושב עלמה שבגליל העליון בגובה של 650 מטר. כרם מנרה מספק ליין פרי בעל מאפיינים קלאסיים, עם מבנה מוצק ואלגנטי. כרם עלמה תורם פרי בעל גוונים מעודנים יותר עם רבדים של עשבי תיבול.
הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי בשעות הבוקר המוקדמות, והועברו במהירות ליקב, להפקת התירוש. השרייה בקור במשך 4 ימים טרם התסיסה, בטמפרטורה של 13 מעלות, סייעה למיצוי הטעם והצבע העשירים של העינב. לאחר תסיסה איטית ומבוקרת הועבר היין ליישון של 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, דבר אשר השלים את מבנה היין ותרם למורכבותו.
יין זה יתאים לליווי נתחי בקר מובחרים, בשר ציד וגבינות חריפות.
מחיר מומלץ: 79 ש"ח

רקנאטי קברנה סובניון רזרב 2003
יין בעל גוף מלא ומבנה מוצק, ולו ארומה בגווני דובדבנים שחורים בשלים, שזיף, מרווה, ציפורן וסיגר, המלווה בטעמים מינראליים ומעושנים. ענבי הקברנה מהם נעשה יין זה נבצרו בשלושה מכרמי היקב הנבחרים בגליל העליון: כרם בן זמרה, קדיתא, ומנרה – כולם בגובה של 800 מטר מעל פני הים. הקרקע הסלעית והמדרונות המשופעים, יחד עם רוח הערב הקרירה, מספקים תנאי גידול אידיאליים לזן זה.
תחילתו של תהליך הפקת היין הייתה בבציר ידני וסלקטיבי בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות, והמשכו בסחיטה מהירה של הענבים ביקב, הפרדת השדרות והפקת תירוש. התירוש שהה בטמפרטורה נמוכה במשך מספר ימים, כדי לסייע לשימור הטעם והצבע העשירים. לאחר מכן בוצעה תסיסה מבוקרת עם הזגים, וסחיטה עדינה. 15 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי תורמים לאיזון הטעמים ולמורכבותו של היין.
יין זה ישתלב היטב עם נתחי בקר מובחרים, צלי ברוטב יין אדום ואווז צלוי.
מחיר מומלץ: 85 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר