סומלייה 2006 – יאאאאאא מאמא!!!!

הביקור בתערוכת סומלייה 2006 בארגון סטודיו בן-עמי (אתמול – 6.11, והיום – 7.11, עד 21.00), היה פשוט נהדר. משהו באירוע, בארגון, בהתנהלות, בחיבור של האנשים, נציגי היקבים, הייננים עצמם, האווירה, והיין – רבותי היין, עשו זה לכדי מושלם

אפתח ואומר שהביקור בתערוכת סומלייה 2006 בארגון אבי בן-עמי וצוות סטודיו בן עמי (אתמול – 6.11, והיום – 7.11, עד 21.00), היה פשוט נהדר.
משהו באירוע, בארגון, בהתנהלות, בחיבור של האנשים, נציגי היקבים, הייננים עצמם, האווירה, והיין – רבותי היין, עשו זה לכדי מושלם.

זה לא שלא התעצבנתי כשחיפשתי חנייה, אך מסתבר שדווקא חניית הענק מול היכל התרבות בתל אביב סגורה לרגל שיפוצים, ועל חנייה חוקית בתל אביב עדיף שלא נרחיב,. כך מצאתי את עצמי מתחייב לחניון הציבורי בתחתית הדיזנגוף סנטר, עושה פעמיי ברגל להיכל התרבות.

בכניסה לפואייה הרחב בואכה היכל התרבות, הוקמה עמדת רישום למבקרים המקצועיים – קהל המטרה המוצהר לתערוכה זאת, והמאושר בכניסה.

סומלייה 2006 היא התערוכה השנתית לענף המקצועי של העוסקים או באים במגע עם היין. בין אם אתה יבואן, יינן, מסעדן, סומלייה, קניין, או מלצר, או עיתונאי וכתב יין; מקומך בין קהל זה.

את התערוכה מארגן זו השנה השלישית אחרי 2004 ו-2005, סטודיו בן-עמי שהוקם ב-1987 כסטודיו פעיל בתחומי המדיה ההפקה הגראפית והאינטרנט. אבי בן-עמי לקח לידיו את האחריות למנף את תערוכת היין המקצועית לעוסקים בענף היין, מתוך כוונה – כך אומר המוטו שלהם – להפיק לקוחות מרוצים לטווח הארוך.

בשני ימי התערוכה צפויים להגיע למקום יותר מ-3,000 איש; מרביתם כאמור באים מהתחום המקצועי: בעלי מעדניות, מסעדנים, שפים, מלונאים, ברמנים, סומלייה, מלצרים, רשתות שיווק וקניינים, יבואני יין גדולים אך גם פרטיים, וכתבי היין המקצועיים המגיעים לסקר את האירוע.

בשתי הקומות, כשהם מסודרים בקפידה, הופיעו יבואני היין הגדולים כמו "שקד" או "הכרם", אך גם יקבי בוטיק קטנים משפחתיים ומעניינים, שזו להם ההופעה והחשיפה החשובה והראשונה בתערוכת יין, ויקבי בוטיק קטנים אחרים – אבל כאלו טובים וכבר מוזכרים בעלי שם ונחשבים.

בין היבואנים והמפיצים ראיתי את אנוטקה, אורי ברנע, טרואר, אדום כהה, מינקול, שקד והכרם; ובחלק הטכני של מקררי היין את EURO CAVE, יש מיין, אדמה, ומלבק.
פגשתי את יקב רימון עם יינות המופקים מפרי הרימון, את אתר האינטרנט בקבוק, אתר יינות ישראל, רולאן דה ביי – יבואן יינות איכות תוצרת חוץ, יקב הרי גליל, יקב תשבי, מכללת תל-חי המכשירה דור ייננים חדש, בציר חוויה של טעמים, יקב נוח או יקבי חברון, יקב קדש ברנע, יקב ששי, שוקוטופ, מרש ישראל יבוא יין אוסטרלי, פיימונטה – דוש, יקב רקנאטי, סופר נוב עם כוסות יין מקצועיות, ג'סי בודק עם טעימות יין, WAITERS עם בי"ס למלצרים, יקבי רמת הגולן, יקב בזלת גולן, יקב יפו, מחלבת עז עברית מקיבוץ הזורע, יקב תניא, יקב קטלב, יקב סוסון ים, יקב יפתחאל, יקב רמות נפתלי, יקב זמורה, יקב יתיר, יקב טוליפ, יקב ססלוב, יקב ברבדו, יקב תבור, יקב שאטו גולן, יקב בן חיים, יקב כפיר, יקב שדה בוקר, יקב אבידן, יקב אמפורה, איגוד המסעדות הישראלי.

כפי שתוכלו לראות ולהתרשם, מדובר בשורה נכבדה של יקבים ויבואני יין – וגם גורמים משלימים מתחומי גבינות ושוקולד – שהטעימו את מבחר מוצריהם.

התערוכה מרשימה, מאירת עיניים, רחבת פריסה ומקום, עם אווירת רקע נעימה לא לחוצה וללא דוחק והמולה. כל ביתן מקבל את המקום הראוי בצורה מרווחת, עם שילוט מזמין ונכון המייחד את היקב משכנו.

כיאות למיצובם הגדילו לעשות היבואנים הגדולים – חברת המגש שקד וחברת הכרם, או יקבי רמת הגולן מאידך, שהקימו ביתני ענק מרשימים ביותר (כולל רחבת הדשא הטבעי של יקבי רמת הגולן, ששלום בלייר המנכ"ל הקפיד להשקותה מעת לעת כדי שתשמור על רעננות וצבע ירוק) עם עמדות הטעמה עשירות ומבחר רחב ביותר של יינות, המוגשים ע"י מטעימי יין מקצוענים לבושים במדי היבואן או היצרן, שהעניקו הדרת כבוד ורשמיות לגודלו של היבואן/יקב ולמגוון העשיר של יינותיו והיקבים שהוא מייצג.

היה לי הכבוד להיות מוזמן לחדר ה-V.I.P של היבואן שקד, שם הייתי עד לעסקאות הנרקמות במקום בין נציגי היבואן למסעדנים ולחברות קייטרינג, בעוד מלצריות עלמות חן מנעימות את חתימת העסקה בכיבוד עשיר של דג סלמון מעושן, גבינות איכות וחציל מטוגן; תוך מילוי כוסות היין במבחר בלתי מוגבל מכל הארסנל העשיר של שקד. כך מצאתי עצמי מתפנק בכוס גדושה באמרונה של טומאסי מבציר. 2000. אך, איזה יין.

האירוע אפשר למסעדנים ולקהל המקצועי לפגוש מקרוב את הייננים ובעלי היקבים, לטעום ולשמוע על היינות. פגישות עם יאיר ואסף מרגלית מיקב מרגלית, זאב דונייה מסוסון ים, יוסי ייטח מיקב קטלב, ששון בן אהרון מבנימינה, ברי ססלוב מיקב ססלוב, צינה ושירה אבידן מיקב אבידן, סנדרו ואירית פלגריני מיקב לה טרה פרומסה, אורי חץ משאטו גולן, גיל שצברג מאמפורה, אורנה צ'ילג מצ'ילג , סם סורוקה מכרמל, תמיר מטוליפ, מאיר וריטה מיקב כפיר, ועוד רבים וטובים – היו במרחק נגיעה ושיחה בלתי אמצעית חמה, לבבית ומקצועית.

אין ספק שהיומיים הללו, שנקבעו במיוחד כמיועדים נטו לקהל מקצועי, יביאו עמם עסקאות שיעניקו ליקבים אוויר לנשימה, וליבואנים מנוף נוסף.

אולי זה המקום לציין שטרוניות לא מעטות כבר נשמעו בשנה שעברה על כך שמארגני התערוכה לא אפשרו לקהל הרחב כניסה חופשית לאירוע.
אני בהחלט סבור שההפרדה בין צרכני היין והשוק הסיטונאי היא בגדר MUST אמיתי.
יש לאפשר לקהל יעד זה זמן איכות אותו מעניקה לו התערוכה תחת קורתה, וזה בדיוק הזמן לקבל חשיפה, היכרות, טעימה מקרוב עם היין, יצרניו ויבואניו, לסגור הזמנה ומחיר מבלי להתערבב עם קהל צרכני היין – שהוא בהחלט קהל חשוב, אבל ובכבוד הראוי, שקהל זה יבין את הצרכים האמיתיים והיעדים של תערוכה זו ויכבדם.

מאידך נמסר לי כי תמורת 100 ₪ לאדם, יניתן לקחת חלק באירוע. אכן, 100 ₪ אינם סכום מבוטל. אך אם חובב יין אכן מבקש לקחת חלק באירוע בכל זאת, אני משוכנע כי תמורת ה-100 ₪ יקבל כל אחד תמורה מלאה לכספו, ואף יותר מכך.

הרשימה אותה הצגתי מעלה מלמדת שכמות גדולה ומכובדה של יקבים ישראלים, שכבר עברו כך וכך תערוכות או אירועי יין בשנה החולפת, מצאו לנכון – ובצדק לטעמי, לקחת חלק גם באירוע זה.

ברור לכולנו שההשתתפות בתערוכה והקמת הביתן, על עמדת ההטעמה היינות והמטעימים, כרוכה בהוצאה כספית די נכבדה, ובאותה נשימה מצאו אותם היקבים לנכון להיות ולהיראות כאן בתערוכה נחשבת זו. אני סבור שהרווח יהיה שלהם, הן בחשיפה והן ברמת העסקה.

סומלייה 2006 מסתמנת כהצלחה, ומכאן שלוחה לכם ברכת הפירגון.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר