סופגניית מוצארט

מתכוןבצק לסופגניותאחת וחצי כוסות מים פושרים30 גרם שמריםשלוש וחצי כוסות קמח מנופה שליש כוס סוכר 50 גרם חמאה1 ביצה3 טיפות תמצית וניל3 טיפות רום (לפי הטעם)חצי כפית אבקת אפייהאופן ההכנהלהכנת הבצק:לערבב את חצי כוס הקמח, חצי כוס המים הפושרים, אבקת אפייה והשמרים,ולהניח בצד לתפיחה מכוסה במגבת לחה.(לשים את הבצק 4 דקות, שמים שמרים ומגבירים מהירות לישה).להכנת הבצק מערבבים בקערה את ראש העיסה שהכנו ,הביצים הסוכר, הקמח שנשאר והמים ומוסיפים את שאר החומרים ולשים לבצק דליל ורך.טיפ – אפשר להחליף מים קרים בכוהל וזה כדי שהכוהל יעשה את הסופגנייה קלה יותר. את הכוהל מומלץ לשים מס' דקות לפני סוף הלישה. זמן לישה 10 – 11 דקות.3 דקות אחרונות, מומלץ במקום מים לשים כוהל.מומלץ להניח את הבצק על משטח משומן לפני הפתיחה כדי שלא ידבק ויהיה קל להרים את הבצק מהמשטח. המשטח המשומן הופך את הבצק לקל יותר ומכפיל את הנפח.לכדרר כדורים בגודל אחיד ולכסות במגבת לחה ולהניח לתפיחה כשעה.את הסופגנייה יש לטגן בשמן עמוק. הסופגנייה חייבת לצוף בסיר השמן ולא לגעת בתחתית. את הסופגנייה יש לטגן 6 דקות משני הצדדים.את הסופגנייה הופכים פעם אחת בלבד במהלך הטיגון.להוציא את הסופגנייה מהסיר החם, לנער אותה ולשים בנייר סופג.קרם אספרסו למילוי1 כוסות שמנת 42 אחוז חצי ק"ג שוקולד לבן200 גרם חמאהשליש כוס אספרסו (תמצית אספרסו עם מים או נס קפה ומיםחמים מעורבבים)אופן ההכנה להרתיח שמנת ולהוסיף לתוכה את השוקולד,לערבב בעדינות עד להמסה מלאה של השוקולד בשמנת (3-4 דקות). להוסיף חמאה מומסת לשמנת עם השוקולד עד להמסה מלאה וקבלת קרם אחיד ומבריק. אפשרי להוסיף גם גרידת תפוז או גרידת לימון. להוסיף את 1/3 כוס האספרסו לקרם עד לקבלת קרם בטעם אספרסו.לציפוי הסופגנייהלטבילת הסופגניה250 גר' שוקולד מריר משובחלציפוי קרוקנט500 גר' שקדים קלויים 21 2 כוסות סוכרלהכנת הקרוקנטלקלות את השקדים קליה אחידה בתנור בחום 150 מעלות כ 10 דק'.להפוך סוכר לקרמל בהיר ולאחד עם השקדים. (בסיר נרוסטה מבשלים את הסוכר עד לקבלת צבע חום זהב)על המגש מורחים מעט שמן או חמאה, שופכים על המגש המשומן את השקדים והסוכר.לרדד לגובה של 1 ס"מ ולקרר.לשבור ולרסק לגרגירים ולצפות את הסופגניה.

מתכון
בצק לסופגניות
אחת וחצי כוסות מים פושרים
30 גרם שמרים
שלוש וחצי כוסות קמח מנופה
שליש כוס סוכר
50 גרם חמאה
1 ביצה
3 טיפות תמצית וניל
3 טיפות רום (לפי הטעם)
חצי כפית אבקת אפייה

אופן ההכנה
להכנת הבצק:לערבב את חצי כוס הקמח, חצי כוס המים הפושרים, אבקת אפייה והשמרים,ולהניח בצד לתפיחה מכוסה במגבת לחה.

(לשים את הבצק 4 דקות, שמים שמרים ומגבירים מהירות לישה).

להכנת הבצק מערבבים בקערה את ראש העיסה שהכנו ,הביצים הסוכר, הקמח שנשאר והמים ומוסיפים את שאר החומרים ולשים לבצק דליל ורך.

טיפ – אפשר להחליף מים קרים בכוהל וזה כדי שהכוהל יעשה את הסופגנייה קלה יותר. את הכוהל מומלץ לשים מס' דקות לפני סוף הלישה. זמן לישה 10 – 11 דקות.

3 דקות אחרונות, מומלץ במקום מים לשים כוהל.

מומלץ להניח את הבצק על משטח משומן לפני הפתיחה כדי שלא ידבק ויהיה קל להרים את הבצק מהמשטח. המשטח המשומן הופך את הבצק לקל יותר ומכפיל את הנפח.

לכדרר כדורים בגודל אחיד ולכסות במגבת לחה ולהניח לתפיחה כשעה.

את הסופגנייה יש לטגן בשמן עמוק. הסופגנייה חייבת לצוף בסיר השמן ולא לגעת בתחתית.

את הסופגנייה יש לטגן 6 דקות משני הצדדים.

את הסופגנייה הופכים פעם אחת בלבד במהלך הטיגון.

להוציא את הסופגנייה מהסיר החם, לנער אותה ולשים בנייר סופג.

קרם אספרסו למילוי
1 כוסות שמנת 42 אחוז
חצי ק"ג שוקולד לבן
200 גרם חמאה
שליש כוס אספרסו (תמצית אספרסו עם מים או נס קפה ומיםחמים מעורבבים)

אופן ההכנה
להרתיח שמנת ולהוסיף לתוכה את השוקולד,לערבב בעדינות עד להמסה מלאה של השוקולד בשמנת (3-4 דקות). להוסיף חמאה מומסת לשמנת עם השוקולד עד להמסה מלאה וקבלת קרם אחיד ומבריק. אפשרי להוסיף גם גרידת תפוז או גרידת לימון. להוסיף את 1/3 כוס האספרסו לקרם עד לקבלת קרם בטעם אספרסו.

לציפוי הסופגנייה

לטבילת הסופגניה
250 גר' שוקולד מריר משובח

לציפוי קרוקנט
500 גר' שקדים קלויים
21 2 כוסות סוכר

להכנת הקרוקנט
לקלות את השקדים קליה אחידה בתנור בחום 150 מעלות כ 10 דק'.
להפוך סוכר לקרמל בהיר ולאחד עם השקדים. (בסיר נרוסטה מבשלים את הסוכר עד לקבלת צבע חום זהב)

על המגש מורחים מעט שמן או חמאה, שופכים על המגש המשומן את השקדים והסוכר.

לרדד לגובה של 1 ס"מ ולקרר.

לשבור ולרסק לגרגירים ולצפות את הסופגניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר