סופ"שים מרץ 2019: פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה חוזר בפעם ה-19

הפסטיבל יהיה חגיגה קולינרית של אוכל מסורתי ועדכני ושילובים של מטבחים אתניים ומטבחים מחדשים. צילום אלדד מאסטרו
חגיגה של אירוח אתני ואותנטי ומאכלי עדות בבתים ובמסעדות. עשרות בשלנים ובשלניות יכניסו את המבקרים לביתם להיכרות דרך הצלחת על רקע הפריחה והנוף באזור

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה יתקיים השנה זו הפעם ה- 19  ביוזמת המועצה האזורית מטה יהודה ומחלקת התיירות. הפסטיבל החל אז עם מספר קטן של בשלניות ותיקות שפתחו את בתיהן וסיריהן בפני המבקרים. מאז צמח והתפתח, והצטרפו בשלנים ובשלניות רבים ממגוון עדות וארצות מוצא. הפסטיבל חוזר השנה בחודש מרץ, כאשר כל האזור נמצא בשיא הפריחה. מרץ הוא גם חודש האישה, והפסטיבל מוקדש השנה לכבודן של אותן סבתות ואימהות שנתנו השראה לבשלני האזור, ומהן נולד הרעיון של הפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 1-23 במרץ, במהלך 4 סופי שבוע.

אסף תעוז מג'פטו יכין קובנה מבית אימא, מתובלת בדבש של אשתו. צילום אלדד מאסטרו
אסף תעוז מג'פטו יכין קובנה מבית אימא, מתובלת בדבש של אשתו. צילום אלדד מאסטרו

הפסטיבל יהיה חגיגה קולינרית של אוכל מסורתי ועדכני, שילובים של מטבחים אתניים ומטבחים מחדשים בבתים, במאפיות בוטיק מקומיות, ביקבים ובמבשלות בירה, כאשר כל אחד מהמשתתפים בפסטיבל הוסיף לתפריט מנה אחת מיוחדת, כמחווה לאישה-אימא- סבתא. עליה גבאי תכין תבשיל טלה בארטישוק ירושלמי, כפי שעשתה כילדה בבית. נטלי מ- Chez Natalie, שעלתה מצרפת, תכין ניוקי מבצק רבוך, כמו שהכינו בבית ילדותה. אורן שמואלי ממאפיית ברדלי יגיש פידה – מאפה סירה טורקי ממולא גבינות שעובר מדור לדור, והוא קיבל אותו מסבתא רוזה – אמנית הבישול הטורקי. אסף תעוז מג'פטו יכין קובנה מבית אימא, מתובלת בדבש של אשתו – דבוראית וחוקרת דבורים. אלה רק מעט ממנות הפסטיבל.

צילום אלדד מאסטרו
צילום אלדד מאסטרו

בכל אחד מימי השישי בפסטיבל יצאו "סיורים בין הסירים" – טיולים קולינריים מודרכים, שיאפשרו למשתתפים ליהנות מטעימות של הקולינריה במטה יהודה – בישול ביתי, טעימות יין ביקב, מעשני בשרים, אופים ואופות. המחיר 150 ₪ למשתתף, כולל הסעה, הדרכה וטעימות. בהרשמה מראש. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו גם שלל אירועים מיוחדים. קבלת שבת מוזיקלית בבית הקונטיינרים, "טחינא – המופע": מפגש המשלב בין טעמים, סיפורים ומוזיקה, תערוכת "ניצני אביב" ביקב קדמא והופעה של איתי סופר בנפלאות הגריל הארגנטינאי, קונצרט מוזיקה קלאסית קלה ביקב הדר, יריד "קרלה הקטנה" במתחם חאן מילכה עם האוכל של יוצאי קוצ'ין ממושב תעוז, סיורי כורסא ומופעי מוזיקה ומחול מהודו. עוד יתקיימו גם סיורי ליקוט וארוחות שף מהלקט, וגם כמה מיקבי האזור מצטרפים לחגיגה, ומארחים לסיורים וטעימות: יקב שורק, יקב גיזו, יקב יהודה, יקב יפו, יקב ספרה, יקב עמק האלה, וגם מבשלת באסטרס.

פרטים מלאים באתר מחלקת התיירות של מטה יהודה, 8108*, ובדף הפייסבוק: הלב הירוק תיירות מטה יהודה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר