סופ"שים 27 באפריל עד 20 במאי: פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה 2018

דוד ודניאלה ממעלה החמישה – חממת סחלבים עם בית קפה-מסעדה בסגנון איטלקי. צילום מדף הפייסבוק
חגיגה של אירוח אתני ואותנטי ומאכלי עדות בבתים ובמסעדות. עשרות בשלנים ובשלניות יכניסו את המבקרים לביתם – להכיר דרך הצלחת. השקות יין ואמנים מארחים

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה, ביוזמת המועצה האזורית מטה יהודה ומחלקת התיירות, שהחל לפני 18 שנה, יתקיים הפעם בתאריכים 27 באפריל עד 20 במאי, במהלך ארבעה סופי שבוע ובחג השבועות. נושא הפסטיבל השנה הוא "אוכל. אנשים. בית". אורחי הפסטיבל יוכלו לבקר אצל אנשים ובבתים שונים מאוד אחד מהאחר, כשלכל אחד הייחוד שלו אבל מכנה משותף: התשוקה לאוכל טוב ולאירוח.

השוקולטיירית גלי לוי תארח במושב צפרירים בגלריה של אביה האמן ניסים לוי. צילום מדף הפייסבוק
השוקולטיירית גלי לוי תארח במושב צפרירים בגלריה של אביה האמן ניסים לוי. צילום מדף הפייסבוק

אזור מטה יהודה נמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ, חבל ארץ ירוק עם נופים וגפנים בכרמים, מסלולי טיול, מנזרים וכנסיות. בתוך נוף זה תתרחש חגיגה קולינרית של אוכל מסורתי ועדכני, שילובים של מטבחים אתניים ומטבחים מחדשים בבתים, במאפיות בוטיק מקומיות, ביקבים ובמבשלות בירה.  השנה ניתן יהיה לבקר אצל רחל ואברהם קולברג – זוג חרדים המעבירים תרגולי יוגה בסטודיו מול הנוף, ולאחר התרגול ליהנות מארוחה הודית צמחונית; להגיע לקבלת שבת אצל איליה וסיגל מגנס בביתם המורכב מקונטיינרים – איליה מנגן ושר, וסיגל אחראית על הארוחה; אורן שמואלי יציע לחמי בוטיק מהמאפייה שלו הנמצאת בחצר הבית; יעל ואבי רוזנבוים יגישו בשרים בסגנון ארגנטינאי בחצר ביתם; השוקולטיירית גליה לוי תציע טעימות שוקולד איכותי בחצר של אביה – אמן הברזל והפסל ניסים לוי; שנטל שרביט דרמון תגיש במרפסת ארוחת טאג'ין באותו אופן בו מגישים במשפחתה כבר דורות רבים; מוסא ויסמין ישתפו בסיפור חייהם לצד אוכל שיכינו.

מרימים כוס יין עם היינן ניר שחם מיקב שורק שגם ישתתף בערב גורמה של מסעדת מאג'דה עם חמש מנות וחמישה יינות. צילום מדף הפייסבוק
מרימים כוס יין עם היינן ניר שחם מיקב שורק שגם ישתתף בערב גורמה של מסעדת מאג'דה עם חמש מנות וחמישה יינות. צילום מדף הפייסבוק

הבשלניות הוותיקות מהוות חלק בלתי נפרד מהפסטיבל. ביו השאר: אסנת ולילי עזיז יגישו בביתן קובה ומנות מהמטבח הכורדי; עליה גבאי וזוהרה בן חמו יציעו ממטעמי המטבח המרוקאי; רינה לוי תביא לשולחן את המטבח הערבי. בכל אחד מימי השישי בפסטיבל יצאו "סיורים בין הסירים" – טיולים קולינריים מודרכים שיאפשרו למשתתפים ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה – בישול ביתי, מבשלת בירה או יקב, מעשני בשרים, אופים ואופות ושפים המשלבים השראות וידע מרחבי העולם בבישול מקומי עונתי.  המחיר להשתתפות בסיורים אלה: 130 ₪ לאדם, כולל הסעה, הדרכה וטעימות. בהרשמה מראש.

מרכז מבקרים כרם ברק. צילום מהאתר
מרכז מבקרים כרם ברק. צילום מהאתר

עוד בפסטיבל: קבלת שבת מוזיקלית בבית הקונטיינרים, רביעיית smart jazz  בבית ילין, רביעיית כלי קשת של צעירי הפילהרמונית ביקב הדר, יוסי וחברים מבשלים, וערב של יין שירה ואוכל בכרם ברק, ערב טברנה ב"יווניה שלי", קבלת שבת בהשראת מגילת רות אצל גילה בשארי, סוף שבוע של אוכל קנייתי ואומנות מקומית בסטודיו אומנות בנעליים, תערוכה של האמן אריק טלאור ביקב קדמא, חגיגת גבינות, יין ומוזיקה במחלבת עיזה פזיזה, שוק אמני האוכל של סלואו פוד ירושלים בעין ראפה, ומפגש בין טוחן קמח לחיטה ואופה בקפה חממת הסחלבים.

השקת יינות ביקב ספרה. צילום דוד סילברמן dpsimages
השקת יינות ביקב ספרה. צילום דוד סילברמן dpsimages

גם לחובבי היין לא יחסרו אירועים: היקבים SPHERA, שורק ולה טרה פרומסה ישיקו יינות חדשים במהלך הפסטיבל, יקב שורק גם יקיים בפעם העשירית את יריד יקבי הבית עם עשרות יקבים שיציגו סדרות קטנות ומוגבלות, ומסעדת מאג'דה תקיים שני ערבי גורמה של חמש מנות וחמישה יינות בשיתוף עם ייננים מקומיים: ניר שחם מיקב שורק וזאב דוניה מיקב סוסון ים.

פרטים נוספים באתר מחלקת התיירות של מטה יהודה, 8108*, ובדף הפייסבוק הלב הירוק תיירות מטה יהודה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר