סופ"ש חלומי למטיבי הלסת

תדמיינו: סופ"ש בדרום רמת הגולן הכולל לינה בצימר מדהים ברמות, אוכל איכותי בביסטרו, מסעדה או יקב בוטיק ומבחר יינות איכותי לטעימה. נכנסתם למוד? תכירו: תופעת טיולים חדשה 'טיולי הלסת'. טיולים נוחים ברמה, המשלבים חוויית גורמה טעימה

תדמיינו, סופ"ש בדרום רמת הגולן הכולל לינה בצימר מדהים ברמות, אוכל איכותי בביסטרו, מסעדה או יקב בוטיק ומבחר יינות איכותי לטעימה. נכנסתם למוד? תכירו, תופעת טיולים חדשה 'טיולי הלסת., טיולים נוחים ברמה, המשלבים חוויית גורמה טעימה.

התפנקות היא לא מילה גסה
מודה ומתוודה, אני אוהבת לטייל ברמת הגולן. מדובר בחבל ארץ מדהים ביופיו, המשלב מים, שמש, מסלולים מדהימים והיסטוריה שגורמת לגאווה מהולה בציונות. פלא שלא התנגדתי לצאת לסופ"ש ארוך במקום?
התחלנו את החוויה, בהגעה מעט מאוחרת ביום חמישי בערב למושב רמות המשקיף על הכנרת, היישר לצימר ציורי אצל נעמי המדהימה (אחות המקום לשעבר), שהחליטה לעשות שינוי קריירה לטובת אירוח כמו בחו"ל, ומספקת ללקוחותיה הרבים צימרים מושקעים הממוקמים במתחם עמוס תמרים. לכל צימר ערסל בחצר, מרפסת ומנגל צמוד, וכן ג'קוזי וסלון קטן ואף מטבח ואפילו בריכה פרטית ומקורה.
להזמנות: נעמי 2668028 – 052

התארגנות מהירה ויציאה לארוחת ערב לילית הביאה אותנו ל"מסעדת הבקתה" במושב, המספקת לאורחי המקום ארוחות עמוסות כל טוב, המשלבות את יינות האזור עם בר סלטים עשיר במיוחד המוגש לצד בייגל'ס, מנות עיקריות מעולות(מבחר בשרים לצד תוספות כגון פירה בטטות או צ'יפס וקדירות מיוחדות) וקינוחים שעושים חשק לעוד.
להזמנות: 6794016 – 04

טיולי הלסת
את שישי בבוקר פתחנו בארוחת בוקר עשירה מאוד המוגשת על ידי נעמי היישר לצימר. מה היא כוללת? את גבינות האזור, לחמים ועוגות מעשי ידיה, חביתות, וכמובן קפה, סלטים ומיץ.
המלצה שלנו: תנוחו מעט אחרי. למה? מתברר שמחכה לכם מסע שכולו טעם וחווייה עמוסת אוכל ויינות במהלך כל היום.
איפה? במושבה 'קדמת צבי', מרחק נסיעה של עשר דקות מהמקום. פה תמצאו לא מעט יקבי בוטיק איכותיים המספקים למטיילים חווייה עמוסת סיפורים, מטעמים והכרת עולם היין ומושגיו.
ולא, בשביל לצאת למסע שכזה אינכם חייבים להיות מביני יין גדולים, או צרכני יין המחפשים כל הזמן חידושים ובלנדים שיקלעו לטעמכם. מדובר בסיור שגרתי ביקבי ברמת הגולן, המשלב טיול בנופי הרמה (ברכב או ברגל), לצד הפעלת הלסת וחושי הטעם והריח ביקבי המקום.
תכירו: "טיולי הלסת" (כפי שהם מכונים בפי הכורמים במקום), טיולים המשלבים טעימות והכרת בלנדים חדשים, לצד אכילה ביקב המספק למשוגעים לדבר טעימות של מבחר יינות המקום עם גבינות, לחמים, בשרים, דגים מעושנים וסלטים שנעשים במקום, או לחילופין ארוחות במסעדות ובתי קפה הצמודים ליקבים עצמם.

יקבי בוטיק ומשוגעים ליין
מאחורי כל יקב בוטיק עומד (כמעט תמיד) משוגע ליין, שחיפש שנים אחרי הבלנד שיעשה לו את זה. מדובר באנשים שנחשפו במשך שנים ליין איכותי ברחבי הארץ והעולם, והחליטו לנסות ולהגיע לטעם הספציפי או לבלנד אישי משלהם, על ידי הפיכת המטבח או המרתף הביתי למעבדה הפרטית. התוצאה, בלנד שהוגש לחברים ואורחים שהחמיאו על התוצאה והפיכת החלום למציאות כלכלית, הודות לעלות כספית נמוכה, היכולת להשתמש במשאבים קיימים ומיקומם של אלו קרוב ליקבים קיימים המספקים ענבים איכותיים.
משם, המעבר לייצור רחב מעט יותר לטובת יקב בוטיק קטן ואיכותי, קצר וכולל למידה אצל מומחי היין הטובים בארץ, שייתנו לכם את הכלים והתהליך הדרוש בכדי לייצר יין איכותי שכזה. יש לציין כי בדרך כלל מדובר בכורמים אשר מבינים בנושא או בכאלו שחיפשו טעם ובלנד השונה מהייצור ההמוני של היצרנים הגדולים בשוק. מהר מאוד הפך הייצור המועט הזה לשם נרדף ליוקרה ואיכות, שרק קיבל חיזוק הודות לגלי הערצה של אלו שכבר טעמו והתאהבו.
התוצאה: גידול מספר המטיילים באזור שחיפשו את יקבי הבוטיק, סיורים שהפכו למקצועיים יותר המשלבים סדנאות, טעימות ומטעמים בצד לחיזוק החווייה, ומטיילים שהפכו את הטיול המסורתי ברגל או בג'יפ לטיול מיקב אחד למשנהו, ונהנים תמורת סכום סמלי של כ– 25 ש"ח לאדם, מסיור וטעימות של יין לצד הסברים ולמידה.

יצאנו לדרך….
את הטיול שלנו פתחנו בביקור ב "יקב זוהר". מדובר ביקב חדש המשלב תוצרתיקב זוהר איכותית וחברות אמיצה לצד אהבת המולדת. למבקרים במקום מצפה חוויית טעימות ייחודית המשלבת סיור במתחם, טעימות והכרת הסיפור שעומד מאחורי הבלנדים הטעימים.
דובי זוהר, כורם ותיק ואחד הבעלים, משווק שנים רבות את התוצרת של כרמיו ליקבים הגדולים במדינה, והחליט לנסות בעצמו לייצור יין. למשימה הוא גייס את חברו הוותיק, פרופסור קרלוס קוזקוב מכרמיאל, חובב יין וגסטרונומיה, לטובת ייצור ביתי בשנת 2007.
לאחר מספר ניסיונות, הצליח קרלוס לייצר קברנה פרנק משובח, שניתן לטעימה לחבריםיקב זוהר בארוע משפחתי. משם הדרך לבלנדים נוספים ופתיחת יקב בוטיק הייתה קצרה, הן בשל המחמאות והן בשל הבלנד הייחודי שזכה למחמאות גם מעבר לים. למשימה גויסה גם זיוה, רעייתו של דובי ומורה בבית הספר, המנצחת על הסיורים ומתבלת אותם בסיפורים.
לתיאום: 6964234 – 04 , 2417217 – 052 – זיוה.

עמוסי חוויות יצאנו לכיוון "יקב בזלת הגולן" בקדמת צבי. המלצה שלנו: קיבעו יואב לוי, בזלת הגולןמראש את הגעתכם. לא בגלל הזמן הרב בו תבלו במקום בשל יופיו והחווייה, אלא בשל העובדה שמדובר ביקב כשר השומר שבת ונסגר מוקדם ביום שישי.
את פנינו קיבל יואב לוי, הבעלים, שגאה מאוד באדמת הבזלת העשירה של רמת הגולן, מרחיב בדיבורו על תנאי האקלים הייחודים לחבל ארץ זה, ומסביר איך אהבה גדולה ליין כמו שלו, הביאה להקמת יקב זה.
בגלריה של המקום תזכו לטעימות של הקברנה סוביניון המשובח של היקב, הנשמר ללא סינון בחביות עץ אלון המשביחות את טעמו, נותנות לו את הארומה הייחודית, ומעשירות אותו בטעמים.
את יינות המקום יגישו לכם על שולחן אבירים (הממוקם צמוד למרתף האחסון של חביות היין), לצד לבנה וקרקרים, וכמובן זיתים סורים טעימים להפליא.
פתח א – ו 9:00 – 15:00. יש לתאום מראש: 6965010 –04

חזרנו לצימר המפנק שלנו לטובת מנוחה והתכוננות לארוחת ערב בביסטרו של נחי ובטי, הממוקם במושב ומציע לאורחיו חוויה קולינרית, המשלבת ארוחה נחי והערקעשירה לצד יין איכותי מיקבי הבוטיק של המושבה "קדמת צבי".
נחי, אושיה ידועה באזור, הינו שף המבשל בעצמו את כל 20 המנות המקוריות בארוחה. מה תקבלו? מבחר סלטים לצד לחם, מרק, פול מבושל בערק, לבבות עוף ממולאים שקדים, פטריות שמפיניון ממולאות גבינות עיזים, ומנות עיקריות כגון אוסובוקו כבש, בשר בקר עם פיטריות שיטאקי ופרחי ורדים.
חשוב לציין: אין ארוחה דומה! חובה להזמין מראש (רצוי כמה שבועות לפחות). הן בשל העובדה כי הארוחות מבושלות לפי מספר האנשים בלבד, והן בשל הביקוש הרב.
להזמנות: 3564464 – 052 , 6732889 – 04

חוויה מסכמת
את בוקרו של יום השבת פתחנו בארוחת בוקר בביתה של נעמי. התארגנות אסף קדםלהמשך הסיור החזירה אותנו ל"קדמת צבי", להמשך סיור היקבים שנפתח ביקב הכי ידוע באזור: "יקב אסף קדם". מדובר ביקב הקיים כבר למעלה משש שנים, ומהווה מוקד לעלייה לרגל לכל חובבי היין והמבינים בתחום.
קדם, ממקימי יקב בזלת הגולן, ואיש אשר זוכה לשפע פרגונים מהקולגות ולתואר 'המומחה', מצדיק את שמו בסדנא ייחודית בה הוא נותן למטיילים הצצה לעולם היין. זו כוללת סיור במקום, הסברים בהכנת יין, טיפים להגשה ושמירה, וכן למידת המושגים והכרת ההיסטוריה של היין בארץ, בעולם ובאזור.
קדם מחזיק בכ– 40 דונם של כרמים הגדלים בגובה 550 מטר, המטופלים בידיו אישית, וייחודם בא להם בשל דרך גידולם (הפרדה בין כל זן וזן) ואחסונם (במיכלי תסיסה חדשניים עשויים נירוסטה, המהווים את המילה האחרונה בתעשיית היין). אל תפספסו את סדרת סילבר המשלבת קברנה סוביניון קלאסי, וכלה בשיראז וקברנה פרנק באיכות גבוה.
היקב בכניסה לקדמת צבי. לתיאום: אסף 4779722 – 054 , הדסה 4774667 – 054

טיול בהרי הסביבה בג'יפ וסיור שקבענו לשקיעה, הביאו אותנו בשעת בין ערביים לסיור ב"יקב בל עופרי" (קרוי גם "עין נשוט", על שם הישוב היהודי מתקופת בל עופריהתלמוד). היקב ממוקם בלב המושבה קדמת צבי, ומביא למטיילים חווייה המתאימה לכל המשפחה ומשלבת סיור ביקב, טעימות של התוצרת, ייצור יין, זיתים ושמן זית (במסיק זיתים אמיתי), לחם (בטאבון) ממש כמו בימים עברו, שיעור בהיסטוריית היין והמקום עין נשוט (עליו קרוי היין). תטיילו בחווה הגדולה העשויה כולה מחומרים ממוחזרים, מעשי ידיו של הבעלים בבי.
בזמן שהילדים יאכילו וילטפו את בעלי החיים במקום, אתם מוזמנים לנוח על כוס יין במסעדה, לבקר בבונקר הסורי הנטוש במקום בו מאחסנים את היין (קברנה ומרלו), תציצו לגלריה הייחודית של השניים, שם הם מציגים את פסליהם ותכשיטים מעשי ידיהם ועוד.
לא מספיק? אל תפספסו את הארוחה במקום המשלבת שלל מטעמים מעשי ידיהם של הזוג בבי ותמי. לבחירתכם מוצרי חלב וגבינות הנעשים בו במקום על ידי תמי, גבנית ומורה, לחמים ושלל סלטים או דגים ובשרים אשר יוגשו לכם על ידי בעלה בבי. שגם יעשן אותם במידה ותבקשו.
בתיאום מראש: 0522791457 בבי, 0528805026 תמי

צילומים: נטאלי סילבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר