סושי- כן לנסות בבית

עופר אבנרי, מנכ"ל משותף בחברת HighView, מספר על אהבתו לאוכל ועל מלאכת הכנת הסושי: "מה שאני הכי אוהב בסושי, זה המשחק עם האפשרויות השונות בעת ההכנה, ואני לא מפחד להכין סושי בסגנונות מגוונים, אפילו פרועים ביותר"

מאז שהייתי ילד קטן, אהבתי לאכול ולבשל. כבר בגיל צעיר בישלתי לכל המשפחה, וגם אכלתי בשביל כולם…
במהלך השנים האחרונות עבדתי בחברת פנורמה (טרם הצטרפותי לחברת HighView) כמנהל שיווק מוצר, ובמסגרת תפקידי מצאתי את עצמי טס הרבה מאוד בחו"ל, ומבקר במדינות שונות ברחבי העולם. במשך קרוב לארבע שנים ביליתי יותר ממחצית מהזמן מעבר לים. כדי לשמור על שפיות, דאגתי לבקר במסעדות הטובות בכל מדינה שביקרתי בה.

אני חובב אוכל מגוון – יפני, בשר, הודי ועוד, אך עם הזמן פיתחתי אהדה מיוחדת למטבח היפני. כשהייתי נוסע לדאלאס, למשל, טיסה מייגעת של 17 שעות, הדבר שניחם אותי היה הביקור ב-
Blue Fish, המקום שמגיש את הסושי הטוב בדרום ארצות הברית (מדמיינים סושי פיצה?).
עם הזמן ריכזתי כתובות של מסעדות (בעיקר סושיות) טובות בכל העולם, ולאט לאט הפכתי למעין "מדריך הסושי למטייל בעולם": חברים ועמיתים היו מתייעצים איתי לפני שטסו לחו"ל, היכן כדאי לאכול.

הבעיה עם תחביב כזה היא, שאתה הופך לסנוב בכל הקשור לאוכל: כשאתה יוצא למסעדה עם חברים, כאן בארץ או בחו"ל, כלום כבר לא טעים לך. אז החלטתי שאין ברירה: צריך להתחיל לבשל בבית.
כך התחלתי לאסוף מצרכים ייחודיים ממדינות שונות. בכל מקום בו הייתי ביקרתי במרכול השכונתי וקניתי דברים מיוחדים ומקומיים, שאין במקומות אחרים. כך יכולתי להכניס הביתה טעמים מחו"ל. כשהגיע הרגע והחלטתי לנסות להכין סושי בבית, נכנסתי למאגר מתכונים של YNET, שם מצאתי מתכונים מגוונים בסגנונות שונים. לצערי לא שמעתי להמלצת האתר, שלא להזמין אורחים בהכנת סושי הראשונה. כך או כך, עם הזמן השתפרתי, והפכתי גם למומחה לבישול סושי, אפילו באספקט האומנותי, והיום החברים והמשפחה נהנים מאד.

מה שאני הכי אוהב בסושי, זה המשחק עם האפשרויות השונות בעת ההכנה, ואני לא מפחד להכין סושי בסגנונות מגוונים, אפילו פרועים ביותר. רכשתי את "הספר המושלם לסושי", ולעיתים אני מנסה לגוון ולחדש בעירבוב טעמים שונים, צורות חדשות, והמון דגש על האסתטיקה ואופן ההגשה.

למי שרוצה לנסות ולהכין סושי בבית, חשוב לשים לב לשלושה כללים עיקריים:

1. איכות הדגים והירקות – אסור להתפשר.
לדוגמא: לא להשתמש בסלמון קפוא אלא טרי בלבד, כי ההבדל מורגש בטעם.
2. הכנת האורז – חשוב מאוד להשיג את דרגת הדביקות ("סטיקיות") המדויקת. לכן יש להקפיד להכין את האורז בדיוק לפי ההוראות.
3. להעז – לא לפחד לנסות דברים חדשים. לשלב מלוח עם מתוק וחריף. לנסות שילובים אינסופיים של טעמים וצבעים.


לינקים למתכוני סושי טעימים במיוחד:

www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1035-595-238,00.html?EncyTypes=&allTypes=40%2C41&hdn1=is_vegiterian2&is_vegiterian2=0%2C1&hdn2=is_cosher3&is_cosher3=0%2C1&EncyFields=117&fullNameText=%D7%A1%D7%95%D7%A9%D7%99&hdnSearchElementCount=2&hdnPageDisplay=1



רוצים שגם הסיפור שלכם על חוויות הבישול יתפרסם לצד מתכון שלכם? כתבו אל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר