סטייק סייטן ברוטב פלפלים ושמרי בירה

מרכיבים למרינדה 500 גרם סייטן 1/3 כוס רוטב טריאקי (או סויה) חופן עשבי תיבול קצוצים שתי שיני שום כתושות מעט ג´ינג´ר 2 כפות שמן זית לטיגון מרכיבים לרוטב 3 כוסות מים 1/2 כוס רוטב סויה כף בזיליקום קצוץ 3 כפות אבקת שמרי בירה (ניתן להשיג בבתי הטבע) 2 כפות קורנפלור 1 פלפל אדום, חתוך לרצועות דקות 1/2 פלפל צהוב, חתוך לרצועות דקות שן שום קצוצה הכנה חותכים את הסייטן לנתחים. מערבבים את כל חומרי המרינדה בתבנית ומשרים את נתחי הסייטן ברוטב המרינדה (ככל שההשריה תימשך זמן רב יותר – הסייטן יספוד יותר את טעמי המשרה). מחממים במחבת את השמן, מקפיצים את רצועות הסייטן קלות עד להזהבה. מכניסים את מרכיבי הרוטב למעט הקורנפלור ושמרי הבירה לסיר קטן ומביאים לרתיחה. ממיסים בכוס את שמרי הבירה במעט מים ליצירת מרקם עיסתי, ומוסיפים לסיר בהדרגה יחד עם הקורנפלור. מניחים להתבשל מעט ומוסיפים תיבול לפי הטעם. מערבבים את ה"סטייקים" המטוגנים יחד עם רוטב הפלפלים.

מרכיבים למרינדה
500 גרם סייטן
1/3 כוס רוטב טריאקי (או סויה)
חופן עשבי תיבול קצוצים
שתי שיני שום כתושות
מעט ג´ינג´ר
2 כפות שמן זית לטיגון

מרכיבים לרוטב
3 כוסות מים
1/2 כוס רוטב סויה
כף בזיליקום קצוץ
3 כפות אבקת שמרי בירה (ניתן להשיג בבתי הטבע)
2 כפות קורנפלור
1 פלפל אדום, חתוך לרצועות דקות
1/2 פלפל צהוב, חתוך לרצועות דקות
שן שום קצוצה

הכנה
חותכים את הסייטן לנתחים. מערבבים את כל חומרי המרינדה בתבנית ומשרים את נתחי הסייטן ברוטב המרינדה (ככל שההשריה תימשך זמן רב יותר – הסייטן יספוד יותר את טעמי המשרה).
מחממים במחבת את השמן, מקפיצים את רצועות הסייטן קלות עד להזהבה.
מכניסים את מרכיבי הרוטב למעט הקורנפלור ושמרי הבירה לסיר קטן ומביאים לרתיחה. ממיסים בכוס את שמרי הבירה במעט מים ליצירת מרקם עיסתי, ומוסיפים לסיר בהדרגה יחד עם הקורנפלור. מניחים להתבשל מעט ומוסיפים תיבול לפי הטעם.
מערבבים את ה"סטייקים" המטוגנים יחד עם רוטב הפלפלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר