סטיקיית הבוקרים – לתפארת העיר חיפה

מסעדה בסגנון אמריקאי, אווירה נחמדה ולא מאולצת, שירות מצוין, ומעל הכל מספקים בשר בקר מקומי לתפארת העיר חיפה. 120 ₪ לאדם, לא כולל שתייה ושירות

סתם כך בצהרי יום של חול, פסענו לאיטנו אל הלא נודע, לעבר פתחה של מסעדת "סטיקיית הבוקרים" בחיפה. חברי המבין עניין בתחום הבשר, איש היי-טק בכיר ועבדכם הנאמן.

הגענו ללא כל תיאום או מידע מוקדם, והרכב, בו התגלגלנו על כביש מס` 4 בסריקה אחר מקום למלא את בטננו הרעבה, זיהה את המקום ועצר מול קניון חיפה.

נכנסו פנימה, הודענו כמובן שהזמנו מקום, והתיישבנו במרכזה של המסעדה המעוצבת בסגנון אמריקאי-אינדיאני משהו.
במקום אווירה די נחמדה ולא מכופתרת. רצפת הפרקט ותקרת העץ הוסיפו גם הן משהו חיובי להרגשה הכללית הזאת. חיוך קל עלה על פני גם למראה הפרחים הצבעוניים למכביר בשירותים. חידוש מרענן. וגם מריח טוב.

בוטנים, הרבה בוטנים קלועים ובקליפתם המקורית עמוסים לעייפה בחבית בכניסה, נועדו להעביר את זמנם של הממתינים לשולחנם שיתפנה. על כל שולחן עומדת לה בנוסף קערה מלאה בוטנים שכאלה עבור היושבים והממתינים לבוא המלצרית או הזמנתם.

אבל המיוחד בכל הסיפור הוא, שאת הקליפות זורקים על הרצפה. כן, על הרצפה ואיך שבא לך. מזכיר משהו בטקסס.
תודו שזה מנהג די מגונה, שבא לחקות כנראה מסעדות מתרבויות אחרות, ויש שהיו מתפלצים נוכח גינוני הנימוסין והרצפה השזורה בלכלוך הזה. אבל תודו גם באותה הנשימה, שלא רק שזה לא נורא, זה גם כיף נחמד להשליך ללא כל חשש או חשבון לכלוך על הרצפה. נו, איפה עוד תהיה לנו דילמה כזאת מבלי לחטוף על כך?

הגיע זמן לאכול, ולא רק בוטנים. את שולחננו שירתה מלצרית חיננית העונה לשם זוהר, מהוותיקות במסעדה ואפילו בעלת תואר אקדמי, מה שאולי מסביר את רמת השירות הגבוהה לה זכינו. הבנה, הכוונה, שירות מהיר ויעיל, והכי חשוב: גם בעלת סבלנות רבה לכשמותנו.

מסעדת הבוקרים מתמחה בנתחי הבקר הקלאסיים: אנטריקוט, סינטה ופילה, הצלויים על גריל פחמים מרשים. ניתן לקבלם בתצורות הבאות: כנתח סטייק או על גבי שיפוד, ולבחירה מבשר בקר טרי ומיושן מגידול מקומי ברמת הגולן, או בשר מיובא מיושן מארגנטינה. יש גם המבורגר, פרגיות ואחרים, אבל לא בזה עסקינן, ובוודאי לא זה העיקר.

קיבלנו את המלצת המלצרית והזמנו ארוחה עסקית ב- 120 ₪ כל אחד, שכללה מנת פתיחה (בחירה מאפשרויות רבות), מנה עיקרית של 400 גר` אנטריקוט (בחרנו את המקומי מרמת הגולן), וקינוח ממבחר די מגוון.

למנת הפתיחה הזמנו מרק שעועית וצ`וריסו. המרק היה חם, סמיך, טעים לחך, רק שחברי ציין כי תוספת בשר למרק הייתה משביחה אותו כפליים. דרך אגב, מרק ניתן לאכול ללא הגבלת כמות או סוג, ואכן השלמנו גם קערה של מרק עדשים שהיה לא רע וסביר. אבל לא יותר מכך.
הצ`וריסו הגיע, כן אחד צ`וריסו בצלחת, קטן אך עבה, עם רוטב צי`מיצ`ורי בצידו. באופן אישי אין לי דבר רע לומר עליו, אך גם לא משהו יוצא דופן לחיוב, אך הוא נאכל במהירות שיא מבלי שהשאיר סימן כלשהו.

ואז הגיעה המנה העיקרית: צלחת גדולה ובמרכזה נח לו נתח סטייק אנטריקוט ענק, שכלפי חוץ נראה מבטיח ובעל בשורות מרחיקות לכת. בצד כל סטייק הוגשו תוספות של טוגני תפו"א, קלח תירס ורוטב בהתאמה.

חיש קל ננעצו סכין ומזלג בנתח, ופיסת בשר נחה לה בפי. ראשי התרומם אט אט מהצלחת עד לזווית ישרה בה הצטלבו עיניי עם עיניי חברי שישב ממול. המבטים שהחלפנו שידרו על הסכמה מיידית: יש לנו כאן הבטחה גדולה.

הסטייק היה פשוט מעולה. רך, עסיסי, נימוח, בעל טעם עשיר וחזק של בשר, ובעל מרקם מצוין של שומן. כל פיסת בשר הייתה לנו לעונג עד האחרונה שבהן. עד כדי כך, שחבל היה "לבזבז" אנרגיה או מקום על התוספות. אין לי מה לומר על התוספות, פשוט לא נגענו. רק בשביל סטייק כזה היה שווה להגיע עד לחיפה, דבר שלא נקל בו ראש כתושבי ת"א וגוש דן.

התפנקנו בקינוחים של בוואריה ומוס שוקולד, שעליהם רק מילים טובות אכתוב. היו מצוינים. סיימנו בקפה שחור על חשבון הבית.

כמו שנכנסנו, כך גם יצאנו. פסענו לאיטנו לעבר היציאה, אך הפעם עם שביעות רצון רבה בגלל סטייק שבמחוזותינו לא נראה מזמן.

לסיכום: מסעדה בסגנון אמריקאי, אווירה נחמדה ולא מאולצת, שירות מצוין, ומעל הכל מספקים בשר בקר מקומי לתפארת העיר חיפה. 120 ₪ לאדם, לא כולל שתייה ושירות.

סטיקיית הבוקרים
רח' קדושי יאסי 1, חיפה
(מול הגראנד קניון)
טל. 04-8501113

יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר