סיורים מודרכים במסגרת אירועי לילות קיץ באלרוב שדרות ממילא

מגוון סיורים אל העיר העתיקה והשכונות הסובבות את ממילא בעלות של 10 ₪ למשתתף

במסגרת אירועי "לילות קיץ באלרוב שדרות ממילא", יצאו מדי יום חמישי במהלך יולי – אוגוסט 2009, עשרות סיורים מודרכים מטעם חברת "מקום" ועמותת "ראשית ירושלים", שייקחו את המבקרים במסלולים מרתקים אל העיר העתיקה והשכונות הסובבות את ממילא: מוסררה, משכנות שאננים, ימין ומשה ועוד.

סיורי חברת "מקום"
הסיורים יצאו משתי קצוות השדרה – מרחבת ה. שטרן שליד שער יפו ומרחבת רולקס בקצה השני של השדרה (ליד רח' המלך דוד). עלות למשתתף בסיור: 10 ₪. בנוסף, מדריכי עיר דוד ייקחו את המבקרים לסיורי סגווי מיוחדים סמטאות העיר העתיקה. הסיורים יינתנו בשפות עברית ואנגלית לפי דרישה.

סיפורי ממילא – סיור היסטורי אל תוואי הגבול שחצה את שכונת ממילא והפך אותה לשכונת ספר. סיור במתחם המשוחזר הכולל את בית שטרן – הבית שבו התאכסן הרצל בביקורו בירושלים, בית קלארק – בית מפואר בסגנון אלף לילה ולילה ומבנים נוספים המספרים את סיפורה של השכונה. אל אל כפר דוד על בתיו וסיפוריו ולסיום השכונה הראשונה מחוץ לחומות הלא היא משכנות שאננים, ושכונת האמנים ימין משה.
מועדים: 2.7.09, 9.7.09, 6.8.09 , 13.8.09

מסבחה, קטורת ופנתר – מסע בשכונה ירושלמית על קו התפר שמצידה האחד שכונות חרדיות, מצידה שתי שכונות ערביות וסביבה מבני דת נוצריים. שכונת רווחה ערבית שהפכה לשכונת ספר ומצוקה והיום דוגמה לשיקום שכונות מוצלח. סיור בסמטאותיה הציוריות ובתי האבן של שכונת מוסררה. מבט על תא שטח בו גרים יהודים, מוסלמים ונוצרים.
מועדים: 2.7.09, 9.7.09, 6.8.09 , 13.8.09

על חבל דק – מרכבות אש, דרקונים וסוד צבאי – תצפית אל מול הר ציון – כך נבנה מיתוס. סופו הטרגי של האקרובט הצרפתי שחצה על כבל דק את גיא בן הינום, הרכבל בעיר החצויה והרכבת שהביאה את הקדמה, סיפורו של תיאטרון ירושלמי וכניסה סקוטית חבויה.
מועדים: 16.7.09, 23.7.09, 20.8.09, 27.8.09

חו"ל זה פה ממול – סיפורן של מעצמות אירופה שביקשו לתקוע יתד בירושלים של המאה ה- 19 והביאו איתן את האדריכלות, המבנים והקדמה יחד עם התככים והמאבקים. על צרפתים רוסים איטלקים ואנגלים, על ברונים נסיכים ופשוטי עם, על פאר וחסד, רוחות ושדים, ועסקת תפוזים אחת.
סיור אל אכסניית נוטרדם, בית החולים הצרפתי "סנט לואי", הקונסוליה רוסית, חצר סרגיי, בית מחניים ובית החולים האיטלקי.
מועדים: 16.7.09, 23.7.09 , 20.8.09, 27.8.09

אבנים מספרות – הרובע היהודי – סיפורם של המבנים, השופך אור על חיי תושבי הרובע היהודי: קשיי היום יום, ריבוי השפות, המחלוקות, ההתקבצויות לבתי כנסת שונים, ומדוע הם זקוקים לכל כך הרבה בתי חולים. כיכר בתי מחסה, בית כנסת החורבה, בית כנסת הרמב"ן, בית כנסת תפארת ישראל, תצפית גגות.
מועדים: 23.7.09, 30.7.09.

כלניות ותה אנגלי – האנגלים הגיעו לעיר, ירושלים חוזרת לשמש כבירת ארץ ישראל וזוכה לשיפוץ כללי המשנה את פניה. הברטים מפתחים תשתיות, מערכות דרכים ומענקים לירושלים את החוק בו כל בניין המוקם בעיר יש לבנות או לצפות באבן. סיור המתחיל בכניסה הסקוטית וממשיך אל המבנים המפוארים ברחוב המלך דוד: ימק"א ומלון המלך דוד ומשם אל בניין ג'נרלי, הדואר המרכזי ובניין העירייה הישן.
מועדים: 23.7.09, 30.7.09.

לפרטים: טל. 1-700-70-77-76, 03-6353503.
הסיורים יצאו מרחבת ה. שטרן שליד שער יפו.
הסיורים יצאו בשעות: 18:00, 19:30 ו- 21:00. משך כל סיור – כשעה וחצי.

סיורי עמותת ראשית ירושלים

ירושלים של זהב. – סיור בעיר העתיקה מ'ירושלים של זהב' של רחל ועד ל'ירושלים של זהב' של נעמי. על בורות המים ועל המערות אשר בסלע, על מנגני הכינור ועל הר הבית, על החומות, על העיר העתיקה ועל הצנחנים בכותל.

שירים ושערים – בסיור סביב חומת העיר העתיקה ובפקידת שעריה נספר את סיפורה של החומה לדורותיה וסיפורם של השערים, אשר לכל אחד תפקיד וייחוד. בנוסף נשבץ את השירים הירושלמיים המוכרים.

גג מנזר נוטרדאם היה לי כנבו  (יצחק שלו) – סיור לאורכו של הקו העירוני, אשר חצה את ירושלים במשך תשע עשרה השנים שבין מלחמת השחרור למלחמת ששת הימים. נסייר מכיכר צה"ל דרך שכונת מוסררה ועד מעבר מנדלבאום ועמדת תורג'מן.

מתוך ההפיכה – בינות לסמטאות הרובע ולגגותיו – נספר סיפורם של לוחמי הרובע בתש"ח ושל אחוות לוחמים ועמידה עיקשת עד ליום נפילתו בידי הירדנים ימים ספורים לאחר קום המדינה.

סודות בסמטאות – נסייר בין בתי היהודים ברובע המוסלמי. סיפורי גבורה ישנים וחדשים יצטרפו לכדי מקשה אחת של עבר, הווה ועתיד.

פתחה של גיהנום – סיור אל בריכת הסולטאן וגיא בן הינום, מהי פתחה של גיהנום ומדוע במערות אשר בסלע "מייללות רוחות"?

סיורי סגווי – מדריכי עמותת "עיר דוד" יקיימו סיורי סגווי באזור שער יפו והעיר העתיקה – הסיורים יצאו כל שעה עגולה מגשר אלרוב. משך הסיור – כשעה.
עלות למשתתף 100 ₪ (במקום 160 ₪). לפרטים: 6033 *

כל המסלולים יתקיימו בכל אחד מ"לילות קיץ באלרוב שדרות ממילא".
עלות למשתתף: 10 ₪ לסיור.
הסיורים יצאו בין השעות 18:00-23:00, בכל שעה עגולה (בכל שעה מסלול אחר), מרחבת רולקס (ליד רח' המלך דוד). משך כל סיור – כשעה וחצי.
לפרטים: טל. 02-6264488

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר