סיורי הלילה הלבן של עמותת תיירות תל אביב יפו

עמותת התיירות תל אביב יפו, מציעה מגוון סיורים במסגרת לילה לבן "פי 100" שיערך השנה ביום רביעי, ה- 27.5.09

עמותת התיירות תל אביב יפו, מציעה מגוון סיורים במסגרת לילה לבן "פי 100" שיערך השנה ביום רביעי, ה- 27.5.09.

בתים מספרים בנחלת בנימין בשעה 19:00 
בשכונה הציורית שקמה לאחר אחוזת בית, הוקמו בתים בסגנונות שונים בהם גרו פועלים ובורגנים אנשי רוח ואנשים קשי יום. על שם איזה בנימין נקראה הנחלה וכיצד נשברו לוחות הברית בפעם השניה?  מדריכה: יהודית ליבנת.

הבית על הגבעה – רחוב ביאליק והסביבה בשעה 19:00
סיור המספר על תל-אביב הישנה. נלך מגן מאיר אל רחוב טשרניחובסקי ונטפס לעבר גבעת בצלאל לרחוב ביאליק, שהיה מרכזה הרוחני והפוליטי של העיר בשנים אלה. נספר על בתים וסיפורי חיים הנשזרים לאורכו, עם בתי הקפה המיתולוגיים – לב ההתרחשות החברתית האומנותית והפוליטית של העיר. מדריך: איציק דרור.

נווה צדק – סמטאות קסומות בשעה 19:30
הסיפורים, האנשים, הרכילות והנוסטלגיה בסמטאותיה הקסומות של השכונה הראשונה של תל אביב, שם הכל התחיל. מדריך: אילן שחורי.

סיפור בלב בשעה 19:30
אתרים בשדרה, בתי ראשונים – מפגש אנדרטת המייסדים. מוזיאון העצמאות, העיר הלבנה, ושימור אתרים. רחוב שנקין על בעלי מלאכה, אנשי הלכה, והלכה למעשה. הסיום בסמטה קסומה ואלמונית בסיפור אלמוני. מדריך: יגאל זאבי.

לאורך שדרות רוטשילד בשעה 20:00
סיור בשדרה הוותיקה, ליד הקיוסק ופנס הרחוב הראשונים בעיר ולאורך הבתים שלצדי השדרה הראשונה, תוך התייחסות לסגנונות בנייה המשקפים את תולדותיה של העיר העברית הראשונה. את הסיור נסיים ברחוב נחלת בנימין להמשך החגיגה. מדריך: דורון עוזר.

סביב כיכר דיזנגוף בשעה 20:30
נתחיל בתערוכה של הצלם סוסקין, הצלם הרשמי הראשון של תל אביב. לאחר מכן, נקיים סיור במתחם שרובו ככולו תוכנן בסגנון הבינלאומי בהשראת בית הספר "הבאוהאוס". הסיור מתמקד בסגנונות האדריכלות המודרנית של שנות ה- 30. המסלול עובר בדיזנגוף וברחובות הסמוכים לו. מדריכה: שולה וידריך.

תל אביב בין השירים בשעה 21:00
טיול שהוא שיר. נתחיל בגימנסיה הרצליה, מ"הרצל בלי כביש" ועד ל"גן השקמים", ונעבור ברחובות לב תל-אביב דרך השירים שנכתבו על העיר. לאוהבים לשיר אבל גם לזייפנים. מדריכה: יפעת אביצדק.

2 סיורים ליליים בית הקברות טרומפלדור
סיור עששיות מפתיע בפנתיאון העיר – בית הקברות טרומפלדור ב-22:00 וב-24:00. נפתח את הסיור ברצח מסתורי בפארק העירוני, ונמשיך בסודות, סיפורים והפתעות בין הקברים של בית הקברות בטרומפלדור לאור עששיות. מדריך: יוסי שרמן / יוסי גולדברג.

השקת השביל הלבן – סיור יחודי בעיר הלבנה לרגל שנת המאה. מרוטשילד ועד שינקין – דור הפריחה בשעה 24:00
התפתחותה של תלֿ-אביב מזרחה, משנות ה- 20 ועד שנות ה- 40.
נתחיל את סיורנו סמוך למגדל שלום. נספר את סיפור לידתה של העיר ליד ביתו של הוגה העיר עקיבא אריה ויס משם נצא למסע על שדרות רוטשילד ולתוך שכונת הלב של ת"א; הקיוסק, הפנס, בית דיזנגוף המקום בו נולדה המדינה, אנדרטת המייסדים והפסל של דיזנגוף ועוד. נעקוב אחרי סגנונות של חיים, עיצוב ובניה. הארכיטקטורה האקלקטית והסגנון הבינלאומי. בית ההגנה, בית לדרברג, מלון בן נחום, בית לוין ועוד בתים וסיפורים. בפינת מזאה ליד בית אנגל, נתאר כיצד הפכה תל-אביב לאתר מורשת עולם. נמשיך אל כיכר המלך אלברט ובית הפגודה ובית שפרן. נטייל לאורך רחוב שנקין ונספר את סיפור הרחוב. נסיים בכיכר מגן דוד פינת אלנבי וקינג ג'ורג', מרכז החיים התוסס של העיר. מדריך: איציק דרור.

מחיר סיור: 30 ₪ לאדם.
להרשמה: לשכת המידע של העמותה לתיירות, טל. 03-5166188.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר