סיורי מרץ אפריל 2007 של מרכז שמשון-בית שמואל

'חלון לעולם החרדי' 16/3/07, 27/4/07 – שישי בלילה
סיור בשכונות החרדיות בלב ירושלים, הליכה בין הסמטאות והחצרות הירושלמיות .
החסידים, המתנגדים, הלבוש, השפה, המקווה, השטיבלך, מוסדות הגמ"ח, בתי התמחוי, מודעות הקיר, השידוכים. מה מייחד את השבת בשכונות חרדיות? במה עוסקים הפשקוולים השבוע? מה בין רב לאדמו"ר? ועל היחס שבין החברה החרדית לציונות.
במהלך הסיור נבקר ב"טיש" או "זיץ" חסידי.
נא לבוא בלבוש צנוע. נשים בחצאיות וגברים עם כיפה, וללא פלאפונים.
מסלול: סביבות מאה שערים, גאולה, זיכרון משה, מקור ברוך.
מדריך: משה שפירא/אסתר סעד
מחיר: 79 ₪

'למרגלות המנזר' 17/3/07 שבת אחה"צ
השכונה הקטנה והמוצנעת היושבת בגבול קטמון, מלאה בתי פאר ששמשו שגרירויות ובתי עשירים בתקופת המנדט (וגם היום) על ההיסטוריה המגוונת שלה אז ועתה. נלך בעקבות ספרו של מאיר שליו "יונה ונער" ממנזר סן סימון בקטמון לכיוון המושבה היוונית – מושבה של המדריכה.
מדריכה: נחמה שפרן
מחיר:69 ₪

חג המטיילים – בית שמואל בשיתוף "אקו טיולי שטח"
'אביב פורח בנחל אוג' 23/3/07 שישי יום ארוך – סיור לאוהבי לכת.
טיול לנחל אוג שבצפון מדבר יהודה והמקביל לוואדי קלט. קניון מדהים בפיתוליו וביופיו. נסיעה למצפה יריחו, הליכה לנ.ג 284 לתצפית של השתאות ויופי לעבר ירושלים וצפון מדבר יהודה. ירידה בשביל הנזירים אל קניון נחל אוג הוא ואדי מוכליך, נבקר בשרידי מנזר ביזנטי הממוקם על צוק תלול ונמשיך לעבר גשר נבי מוסא ולחלקו התחתון והצר של מעוק נחל אוג על שלושת מפליו אותם נרד במעקות הברזל המקובעות בסלע, נסיים בקיבוץ אלמוג.
הסיור באוטובוס צמוד. יציאה מתל-אביב, איסוף בירושלים.
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 159 ₪

'זוטות אבל יפות' 24/3/07 שבת בבוקר
נוקשי דלת מעוטרים, פנסי רחוב מנדטוריים, סורגים מסולסלים, משרביות, נטיפי אבן – מוקרנס, מרפסות כיזאן, מכסי ביוב ייחודיים, אבנים מסותתות בשימושים שונים ועוד.
בסיור זה לא נפסח על כל אותן "זוטות אבל יפות" המשלימות את המרקם הירושלמי המרתק.
מסלול: הרובע הנוצרי והמוסלמי.
מדריכה: אסתר סעד
מחיר: 69 ₪

'על צבעים ועולמות נסתרים' 31/3/07 שבת בבוקר (סיור ארוך)
סיור לא שגרתי בירושלים בדגש על המשמעות של הצבעים במיסטיקה של 3 הדתות. הקשר שבין הצבעים ועולם הספירות של הקבלה, בית המקדש, העלייה לשמיים במיסטיקה הסופית, פולחן נוצרי, בגדי כמורה, איקונות שונות ועוד.
מסלול: הפטריארכיה הקתולית, הכנסייה היוונית קתולית, מדרסה צלאחיה, תצפית אל הר הבית, רובע יהודי, הר ציון.
מדריך: זאב בן אריה
מחיר: 79 ₪

'יום א' של כפות התמרים' 1/4/07 ראשון (סיור ארוך)
שבוע לפני חג הפסח נכנסו ישוע ואנשיו שבאו מהגליל לירושלים. תושבי ירושלים נופפו לאיש הרוכב על עיר בכפות דקלים. עד היום מנציחים הנוצרים את האירועים הללו בתפילות מיוחדות ונשיאת כפות דקלים וענפי זית. השנה חל החג הזה באותו יום לכל העדות הנוצריות. נבקר את הטכסים השונים ולבסוף נגיע להר הזיתים, למקום המסורתי ממנו יוצאת התהלוכה הקתולית.
(לכל משתתף תהיה אזנייה אישית בה ישמע את המדריכה).
הסיור באוטובוס צמוד!
מדריכה: נחמה שפרן
מחיר: 139 ₪

'על אילן ומים' 6/4/07 שישי בוקר
בשלשה קילומטר של טיילת ארמון הנציב, הפונה אל הנוף היפה בעולם, נדחסים תולדות ירושלים – מהר העצה הרעה ועד ימינו. אבנים, עצים ומים השלובים זה בזה הם יסודותיה של הטיילת. בעולם העליון נעמוד על הרעיון הארכיטקטוני-נופי של הטיילת על מגוון הצומח שבו, ובעולם הנסתר שמתחת, נכנס למפעל המים האדיש החצוב בסלע שהוביל מים לבית המקדש כ- 2,000 שנה.
מדריכה: ד"ר ענת מדמוני
מחיר: 89 ₪

'מוצאי שבת האור' 7/4/07 מוצ"ש
מדי שבת בפסחא משחזרות הכנסיות את ירידת האש הקדושה ורגע קימתו לתחייה של ישו. סיור ב"עיר הקודש" במוצאי אותה השבת, נבקר בטקס האתיופי הססגוני ב"דיר אל סולטאן", כנסיית הקבר במקום הצליבה והתחייה ונעפיל לכנסיה הרוסית בהר הזיתים בה נאזין לשירת המלאכים ולקריאות הכהן "המשיח קם" ולעונים לו איש בשפתו "אכן הוא קם".
נא לבוא בלבוש חם וצנוע.
מדריכה: אסתר סעד
מחיר:89 ₪

'סלע קיומנו' 13/4/07 שישי בבוקר
סיור ברובע היהודי ובמנהרות הכותל, אחד המסלולים המדהימים בעולם. על מידותיו האמיתיות של הכותל המערבי. היכן המקום הקרוב ביותר לבית-המקדש? מה עשו מלכי החשמונאים טרם בנייתו של הר הבית? כיצד ניתן להבחין בין בנייה הרודיאנית לבנייה מתקופות אחרות? ומהו סלע קיומנו?
המסלול: הרובע היהודי ומנהרות הכותל.
מדריכה: ד"ר איילת לוי
מחיר: 89 ₪

'לב חלש בגוף גיבורים' 13/4/07 שישי, בוקר – אחה"צ
סיור בעקבות שמשון הגיבור, בין צרעה לאשתאול.
סיור בנופי השפלה המרהיבים בעונה זו של השנה. בסיור נתייחס לכמה שאלות מרתקות: מדוע זכה שמשון להיכלל ברשימת השופטים מושיעי ישראל? איזה מין גיבור הוא היה? מדוע מסקרנת אותנו דמותו עד היום? מה מאפיין את מערכת יחסיו עם הפלשתים? ומדוע ציירים, משוררים וסופרים כה רבים ייחדו לו מיצירותיהם? נכיר את הסביבה הרב-תרבותית בה פעל שמשון ונבחן את ההקשרים המיתולוגיים של דמותו בעבר וגם כיום וכמובן ננתח את מערכות יחסיו המסובכות עם הנשים שבחייו.
מסלול: דרך הפסלים, תל צרעה (קבר שמשון ומנוח), תל בית שמש, גן הפסלים המקראיים בבית שמש (גן גולן)
מדריכה: גליה דורון
מחיר: 120 ₪

'סיפור על אהבה וחושך' 19/4/07 חמישי אחה"צ12 השנים הראשונות בחייו של עמוס עוז עברו בשכונות הצפוניות של ירושלים. שנים אלה מתוארות בהומור ולשון עסיסית בספר זה. נשוטט ברגל בין שכונת תל-ארזה, כרם אברהם, מחנה שנלר, שכונת כרם ועוד.
מדריכה: נחמה שפרן
מחיר: 75 ₪
מפגש: 16:00 שנלר בשער הראשי

'ללכת על המים' 19/4/07 חמישי יום שלם
ללכת עם מעשי הניסים וסיפורי המופת של ישוע באזור הכנרת, הטיול בנופים מרהיבים, פריחות וגבעות מוריקות ברקע תחול מי הכנרת בהשראת מעשי הניסים אשר משכו ומושכים המוני צליינים.
מסלול: הר האושר שם נשא ישוע את דרשת ההר המפורסמת, נבקר בדומוס גליליאה, טבחה וכנסיותיה, כפר נחום שם שהה ישוע במחיצתו של פטרוס שליחו הקרוב ביותר.
הסיור באוטובוס צמוד וכולל כניסה לאתרים.
נא לבוא בלבוש צנוע.
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 159 ₪

'הגביע הקדוש – סוד הרומנסות האביריות' 20/4/07 שישי בבוקר
בשנים האחרונות יש עניין מחודש באגדות הגביע הקדוש, במיוחד בהקשר של הספר צופן דה ווינצי. בטיול שלנו נספר את האגדה הנפוצה ביותר בעולם המערבי, נקשור אותה לסיפורו של ישו בירושלים ולאתרים בעיר, ונעקוב אחר ההופעה הסמלית של הגביע, החרב והכידון, בכנסיית הקבר ובמקומות אחרים. נספר גם את סיפור של המסדר הטמפלרי בירושלים ונתעכב על דמות האישה בנצרות.
מסלול: כנסיית הקבר, תצפית גגות, כנסיית המשיח האנגליקנית, דורמיציון.
מדריך: זאב בן אריה
מחיר: 89 ₪

'שיא של פריחה בהר מירון' 20/4/07 שישי, יום ארוך – סיור לאוהבי לכת
אביב נהדר של חודש ניסן באזור הגבוה ביותר בארץ ישראל המערבית. עלייה מחמדת ימים סמוך לשפר לעבר הר הלל בנופי פריחה נהדרים. סיור בשביל האדמוניות (אין התחייבות לגבי מועד הפריחה כמובן). ירידה לעבר עין הזקן ונחל כזיב עילי, המשך בירידה מרהיבה בנחל מירון.
הסיור באוטובוס צמוד!
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 159 ₪

'חלון לעולם החרדי' 27/4/07 – שישי בלילה, ראו 16/3/07

'על נזירים, סולמות ופעמונים' 21/4/07, 28/4/07 שבת
בארץ הקודש מרוכזים נציגים שונים של עדות ודתות. כדי להשכין ביניהם שלום יחסי נקבעו כללים נוקשים הנקראים "הסטאטוס קוו". נבקר במרכזי עדות נוצריות בזמן התפילה ונעמוד על השוני בליטורגיקה שלהם, נעבור לכנסיית הקבר ונחזה במימוש תנאי ה"סטאטוס קוו" בתפילות, במזמורים ובנגינת העוגב.
מסלול: רובע ארמני, המנזר הסורי, כנסיית הקבר.
מדריכה: נחמה שפרן
מחיר: 89 ₪

'אל זבח הפסח השומרוני' 30/4/07 שני, יום שלםהשומרונים מכנים את עצמם "שומרים", ואומנם הם שומרים ומשמרים מנהגים, מסורות, כתב, שפה, ואפילו מוסיקה מימים עברו, ימי המקרא. הידוע והחשוב בטקסי השומרונים הוא זבח הפסח, בו נוכחים כל בני "העם הקטן והעתיק בעולם" – כך, בצדק, הם רואים את עצמם. צפייה בזבח כמוה כמסע במנהרת הזמן. כך עשו אבותינו. בסיור נכיר את השומרונים, נתארח בבית שומרוני, נבקר במרכז המבקרים של יפת, באתרי ההר, באתר הזבח ובבית הכנסת. אחרי הצהריים נצפה בטקס הזבח ונשאר עד להטמנת הכבשים בתנורים.
נא לבוא בלבוש צנוע!.
הסיור באוטובוס ממוגן.
מדריך: דנצ'ו ארנון
מחיר: 159 ₪

'העיר המדליקה – ל"ג בעומר בירושלים' 5/5/07 מוצ"ש
שמן למדורת הילולת לג בעומר, המוני בית ישראל בשכונות החרדיות משולהבי שמחה נעים במעגלים סביב מדורות הענק המאירות את הכתלים ומחממות את העיר. סיור בנתיבי האש בשכונות החרדיות של ירושלים: זכרון משה, גאולה, מאה שערים, בית ישראל ועוד.
נא לבוא בלבוש צנוע, נשים בחצאיות וגברים עם כיפה.
מדריך: מויש מעוז.
מחיר: 89 ₪

טיול לירדן – כל הפרטים באתר


לפרטים והרשמה:
דורון יושע
רכז מחלקת הסיורים
מרכז שמשון-בית שמואל
02-6203461
www.beitshmuel.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר