סיור קולינרי – המסעדות שאתם חייבים להכיר

אפשר לצאת למסלול כזה פעם בכמה חודשים כדי לרענן את התפריט וכדאי לשמור על ראש פתוח
טיול עם רכב פרטי מהצפון דרך המרכז ועד הדרום יאפשר לכם לנסות את כל המנות המיוחדות של ארץ הקודש. רוצים לצאת לסיור קולינרי ולא יודעים מאיפה להתחיל? הנה המסעדות שאתם חייבים להכיר

ישראל היא מדינה מגוונת מאוד, ומבחינה קולינרית היא לא נופלת ממעצמות כמו איטליה, צרפת וארצות הברית. הסיבה לכך קשורה להיסטוריה הייחודית של ישראל, וגם לעובדה שהיא משמשת כסוג של קיבוץ גלויות עבור יהודים מכל רחבי העולם. כתוצאה מכך, את ההשפעות של התרבויות השונות ניתן לראות במהלך סיור קולינרי מצפון לדרום, ובעיקר אם בוחרים את המסעדות הנכונות שבהן רוצים לאכול. הנה למשל כמה מסעדות שעבורן שווה לתאם השכרת רכב בישראל, וליהנות מטיול קולינרי משביע עם ערך מוסף:

מגדלנה. צילום מדף הפייסבוק
מגדלנה. צילום מדף הפייסבוק

מגדלנה ורוטנברג בצפון

כפי שמרמז השם, מסעדת "מגדלנה" נמצאת בצומת מגדל ועל כביש 90. היא נגישה מאוד עבור כל מי שמטייל באזור הצפון, ומומלצת בעיקר אם מחליטים להתחיל את הסיור הקולינרי באזור של טבריה והכנרת. היתרון במסעדה בא לידי ביטוי בשילוב של מאכלים אותנטיים עם חומרי גלם טריים, ובתפריט מקורי שכולל מנות ים תיכוניות.

צפונה מצומת מגדל ובמתחם גשר הישנה, נמצאת המסעדה המומלצת "רוטנברג" שמנוהלת על ידי השף יזהר סהר. כאן המנות מושפעות מהאווירה של אזור הצפון ומהמקומות שבהם בילה השף, והתפריט שם דגש על עונתיות. המשמעות בפועל היא שלא משנה מתי תגיעו, תקבלו מנות טריות של חומרי גלם שנבחרו בקפידה.

גוז' ודניאל. צילום מדף הפייסבוק
גוז' ודניאל. צילום מדף הפייסבוק

גוז' ודניאל והרברט סמואל בשרון

ישראל היא מדינה קטנה, ולכן מסעדות שוות שנמצאות בשרון הן למעשה חלק מהמרכז. אם כבר התחלתם בצפון והתקדמתם דרומה, נמליץ לכם על מסעדת "גוז' ודניאל" במושב בני ציון, שמשלבת בין מסורות הבישול של איטליה, צרפת והמזרח התיכון, ובה תוכלו לטעום פירות ים, ארוחות בוקר שמוגשות מתוך בופה מעודכן, וארוחות ערב על בסיס סגנון פרובנס.

אניני הטעם שמעדיפים מסעדות כשרות, בטח ישמחו לשמוע על "הרברט סמואל" שממוקמת במלון ריץ קרלטון בהרצליה. מלבד תפריט חורף נפרד מתפריט קיץ, יש במסעדה את כל מה שאפשר לצפות לו ממטבח שף מודרני, וכמובן שיתוף פעולה עם יקבי בוטיק כשרים.

ברנז'ה. צילום מדף הפייסבוק
ברנז'ה. צילום מדף הפייסבוק

המחבוא של אדי וקפה ברנז'ה בדרום

אין כמו העיר אילת על מנת לספוג ריחות, טעמים וצבעים. את הטיול הקולינרי כדאי לסיים במסעדת "המחבוא של אדי", ושם לטעום ממסורת בישול שהחלה כבר בשנת 1979. אך אפשר גם להקדיש את שעות הבוקר והצהריים לארוחות קלילות יותר ב"קפה ברנז'ה" שנמצא במרכז תיירות, ונגיש לאורחי בתי המלון וחופי הים.

לסיכום, המסלול המומלץ לסיור קולינרי בישראל מתחיל בגשר הישנה, ממשיך עם מסעדות מובילות בשרון, ומסתיים באילת. אפשר לצאת למסלול כזה פעם בכמה חודשים כדי לרענן את התפריט, וכדאי לשמור על ראש פתוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר