סיור רשות הטבע והגנים במבצר נמרוד

מי שמעוניין להחדיר בדור הצעיר גם מורשת וגם היסטוריה דרך מבצר נמרוד, יוכל להצטרף לסיורי עששיות של רשות הטבע הגנים. עם חשיכה מקבלים המטיילים עששיות ויוצאים לסיור במסדרונות המבצר

מבצר נמרוד המוכר גם כ"קלעת נמרוד" ובערבית "קלעת א-צובייבה", הוא מבצר מתקופת ימי הביניים, שנבנה בשלוחה צרה במורדות הר החרמון.

המבצר נבנה בשנת 1228 על ידי מושל אזור בניאס, אלמלכ אלעזיז עות'מן, כדי לחסום את הדרך בפני צבאו הפולש של קיסר גרמניה שאיים לעלות מעכו אל דמשק. בתחילה היה זה מבצר קטן יחסית ולא מתוחכם, אך לאחר כיבושו על ידי הסולטן הממלוכי בייברס, הפך המבצר לאזור ביצורים ענק ומרשים.

עם גירושם הסופי של הצלבנים מארץ ישראל במאה ה- 13 לספירה, איבדה המצודה מחשיבותה האסטרטגית, והחל מהמאה ה- 15 שימשה כלא לאצילים שמרדו בשלטון המרכזי.

בתקופת השלטון העות'מאני באזור החל המבצר לאבד ממעמדו עד לנטישתו הסופית. במשך מאות שנים עמד המבצר בשיממונו ושימש כמחסה לרועים ולעוברי אורח. ערב מלחמת ששת הימים שימש המבצר כעמדת תצפית למטווחי התותחים הסורים ועם שחרור הגולן והחרמון בידי ישראל הוא הוכרז כגן לאומי.

מי שמעוניין להחדיר בדור הצעיר גם מורשת וגם היסטוריה דרך המבצר העתיק הזה, יוכל להצטרף לסיורי עששיות של רשות הטבע הגנים. עם חשיכה מקבלים המטיילים עששיות ויוצאים לסיור במסדרונות המבצר.

סיור יום עצמאי, מבוגר: 20 ₪ ילד: 9 ₪ חברי מטמון חינם.
סיור עששיות, מבוגר: 45 ₪ ילד: 35 ₪ חברי מטמון 5 ₪ הנחה.
מבצר נמרוד, טל.  04-6949277
עוד על מבצר נמרוד ועל המסלול, באתר תיירות גולן www.tour.golan.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר